Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@19:06:36 GMT

پوست چرب خود را با گیاهان دارویی درمان کنید

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۷۷۱۵

پوست چرب خود را با گیاهان دارویی درمان کنید

نعناع گیاهی است که برای پوست‌های چرب گزینه‌ی بسیار خوبیه. هنگامی که به صورت موضعی استفاده میشه، اثر عصبی، تسکین دهنده و خنک کننده‌ای برای پوست به دنبال داره. این گیاه میتونه عاملی موثر برای احیای مجدد پوست باشد.

سرویس سبک زندگی فردا: پوست بدن انسان‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتیه، پوست چرب یا خشک یه امر طبیعی در بین همه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هر کدوم جداگانه باعث بروز مشکلاتی میتونن بشن. چرب بودن پوست تا یه حدی خوبه، اما اگه پوستتون بیش از حد چرب باشه مشکلاتی رو بوجود میاره. برای پوست‌های چرب دارو‌های گیاهی زیادی وجود داره که میتونه بهتون کمک کنه تا چربی پوست کنترل بشه. در مطلب زیر تعدادی از روش‌های طبیعی برای درمان پوست چرب رو باهاتون به اشتراک میذارم.
برای روشن سازی پوست چرب از نعناع استفاده کنید
نعناع گیاهی است که برای پوست‌های چرب گزینه‌ی بسیار خوبیه. هنگامی که به صورت موضعی استفاده میشه، اثر عصبی، تسکین دهنده و خنک کننده‌ای برای پوست به دنبال داره. این گیاه میتونه عاملی موثر برای احیای مجدد پوست باشد. نعناع قرمزی پوست رو کاهش میده و به اون برای مبارزه با باکتری‌ها کمک میکنه، بروز چربی رو کنترل کرده و یک روش مناسب برای روشن سازی پوسته.

رزماری گیاهی پر خاصیت برای پوست
رزماری دارای آنتی اکسیدان‌های زیادیه. به دلیل داشتن رطوبت طبیعی، مناسب پوست‌های چرب و چروکه. این گیاه گردش خون رو در سطح پوست افزایش میده، پوست را آرام و مرطوب نگه میداره و از زخم‌ها و سوختگی بر اثر آفتاب جلوگیری میکنه.

روغن مریم گلی مخصوص پوست چرب
مریم گلی برای پوست‌های چرب و چروکیده مناسبه. این گیاه گردش خون رو تحریک می‌کنه، منافذ پوست رو ترمیم کرده و خاصیت ارتجاعی در پوست رو احیا میکنه. روغن مریم گلی در کنترل چربی پوست و در حفظ سلامت کلی پوست موثره.

بومادران
گل بومادران دارای ویژگی‌های زیادی از جمله رطوبت، شفا و تسکین دهندگی غنیست. این گیاه مخصوصا برای مشکلات پوستی مناسبه. همچنین میتونه تاثیر مثبتی روی سلول‌های پوست بگذاره و آن‌ها را بهبود ببخشه، منافذ اون رو بسته و از زود چروک شدن پوست جلوگیری میکنه.

کنترل چربی پوست با مصرف اسانس اسطوخدوس
اسانس اسطوخدوس در کنترل روغن‌های سطحی پوست و درمان انواع آکنه نقش مهمی داره. این گیاه میتونه به طور موثری باکتری‌هایی که منافذ پوست رو آلوده میکنن ضدعفونی کنه، غده‌هایی که چربی تولید میکنن رو از بین میبره و باعث تولید سلول‌های پوست میشه. همچنین برای پوست‌های آسیب دیده و چرب نیز مفیده.

روغن لیمو
لیمو دارای خاصیت ایجاد رطوبت بسیار عالیست که روغن‌های اضافی روی پوست رو پاک میکنه و پوست رو نرم و لطیف نگه میداره. این یک اثر کلی تسکین دهنده و آرامش بخشه. اسید سیتریک موجود در لیمو پوست رو لطیف و نرم میکنه. اسانس لیمو به عنوان عاملی برای سم زدایی در خیلی موارد در نظر گرفته میشه.

درمان آکنه‌های پوستی با روغن درخت چای
یکی دیگه از گیاهان موثر برای پوست چرب درخت چای میباشد. روغن درخت چای برای پوست‌های چرب و آکنه‌های پوستی مناسبه. این روغن به عنوان یک ضد عفونی کننده ریزدانه و طبیعی عمل کرده و تمام آثار محصولات آرایشی و آلودگی‌های سطح پوست رو از بین میبره. روغن درخت چای به بهبود و آرامش پوست کمک فراوانی میکنه.

آلوئه ورا
آلوئه ورا یک درمان طبیعی دیگه برای پوست‌های چربه. این گیاه بخاطر خواص شفافیت بخشی که به پوست میده شناخته شده است. میتونین از عصاره گیاه بصورت موضعی روی پوست استفاده کنین یا به شکل خوراکی آنرا میل کنین. علاوه بر این‌ها آلوئه ورا دارای خواص درمانی بسیار زیاد دیگه‌ای هم هست. این گیاه غنی از آنزیم‌ها و مواد مغذیست که اثرات ضد باکتری و ضد قارچی داره. یک مهار کننده طبیعی در برابر تشعشعات زیان بخش خورشیده، خاصیت آبرسانی و مرطوب کننده‌ای قوی نیز هست.   منبع: 2نفره لینک کوتاه خبر: farda.fr/003T6I

منبع: فردا

کلیدواژه: پوست چرب درمان خانگی لایف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۷۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان در بازدید از مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد گفت:کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد ظرفیت سرمایه گذاری کلان در حوزه کاشت و عصاره‌گیری گیاهان دارویی را دارد.
ابوطالب شفقت افزود:مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می کنند که می تواند در سطح ملی و بین المللی پذیرای میهمانان مختلف باشد.
 استاندار لرستان بازدید دانشجویان و دانش آموزان از فجر صفا را اقدام مثبتی برای اشاعه فرهنگ « ما می توانیم » دانست و گفت:سرمایه گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و همه کارها از جمله واحد هیدروپونیک و درختچه های کشت بافت را ایرانی کرده است.
وی انجام کار پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از مزیت های این مجموعه برشمرد وافزود:نژاد دامی که وارد مجموعه شده بود، تغییر یافته و ایرانی شده است.
استاندار لرستان با تأکید بر ایجاد زنجیره ی ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم آباد گفت: با توجه به سطح اراضی این مجموعه،چنانچه گیاهان دارویی کشت و عصاره گیری شود مردم نیز می توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی هم بیشتر است.
شفقت افزود:بیش از ۵۰ نقطه ی استانظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد که جهاد کشاورزی باید در این  زمینه به صورت جدی اقدام کند.



دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش