Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@18:04:09 GMT

برگزاری مسابقات کشتی در کمترین اوزان

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۸۱۱۹

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، کشتی آزاد در بازی های آسیایی از سال 1954 مانیل فیلیپین و در کشتی فرنگی از سال 1962 جاکارتا در این مسابقات حضور یافته اند و اولین حضور تیم ایران در این رقابت ها به مسابقات آسیایی 1958 توکیو بر می گردد که تیم ایران در کشتی آزاد در هشت وزن صاحب 3 مدال طلا (زنده یادان تختی و زندی و امامعلی حبیبی)، 2 مدال نقره و 3 مدال برنز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تاکنون 16 دوره این مسابقات در کشتی آزاد و 10 دوره این رقابت ها در کشتی فرنگی برگزار شده است که مجموع مدال های ایران در کشتی آزاد 48 مدال طلا، 28 نقره و 77 برنز و در کشتی فرنگی 16 مدال طلا، 12 مدال نقره و 15 مدال برنز بوده است.

آخرین دوره برگزاری بازی های آسیایی در سال 2014 میلادی به میزبانی اینچئون کره جنوبی بود که در 8 وزن برگزار شد و هر تیم می توانست با 7 کشتی گیر در مسابقات شرکت کند و تیم های کشتی آزاد و فرنگی ایران در مجموع 6 مدال طلا، یک نقره و 5 مدال برنز به دست آوردند.

امسال بازی های آسیایی 2018 جاکارتا با تصمیم مسئولان برگزاری از نظر تعداد اوزان در شش وزن المپیکی آزاد، فرنگی و زنان برگزار می شود که نسبت به دوره های گذشته در کمترین وزن برگزار می شود و به جای 14 کشتی گیر دوره قبل، 12 کشتی گیر (آزاد و فرنگی) از کشورمان در این مسابقات شرکت می کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کشتی بازی های آسیایی آزاد کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات آغاز شده و در دومین روز خود در حال پیگیری است.

تیم دوومیدانی ایران که با ۹ ورزشکار عازم این رقابت‌ها شده است، در دومین روز این مسابقات موفق شد به دومین مدال خود دست پیدا کند.

مهدی هفت‌چشمه در رقابت ماده پرتاب چکش با ثبت حد نصاب ۶۶.۶۴ متر در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

علی سروری دیگر نماینده ایران در این ماده نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت و دستش از مدال کوتاه ماند.

پیش از این نازنین فاطمه عیدیان در ماده دوی ۴۰۰ متر مانع اولین مدال طلای تیم ایران در این مسابقات و همچنین اولین مدال طلا دختران دوومیدانی ایران در قهرمانی جوانان آسیا را به دست آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • جام جهانی پاراتیراندازی| ۳ طلا، نقره و برنز برای ایران
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ گرفت
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ای شد