Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@20:21:21 GMT

مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه سلامت

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۸۸۷۱

مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه سلامت

وزیر بهداشت گفت: سازمان انرژی اتمی در تولید واکسن، دارو و ایجاد مراکز تشخیصی و درمانی همکاری خوبی با وزارت بهداشت دارد و تمام دستگاه‌هایی که در حوزه پزشکی استفاده می شود، تحت نظارت سازمان انرژی اتمی ساخته می‌شود.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث و تامین مالی مرکز آموزشی، پژوهشی، تشخیصی و درمانی سرطان با بیان این که این مجموعه با مشارکت سازمان انرژی اتمی و دانشگاه علوم پزشکی ایران تاسیس خواهد شد، گفت: در این مرکز، تشخیص، درمان و توانبخشی بیماران سرطانی انجام می شود و در کنار ارائه این خدمات، مجموعه های آموزشی به منظور تربیت افراد موثر در تخصص های بالینی و پایه راه اندازی خواهد شد و در ساخت و تاسیس این مجموعه حتما شهرداری هم حضور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی‌زاده افزود: تامین منابع مالی این مجموعه با مشارکت وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی و شهرداری تهران است که در شروع، سازمان انرژی اتمی زمین را برای تاسیس این مرکز اختصاص داد.
وی با تاکید بر این که سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه سلامت در کنار مردم است، افزود: این سازمان در تولید واکسن، دارو و ایجاد مراکز تشخیصی و درمانی همکاری خوبی با وزارت بهداشت دارد و تمام دستگاههایی که در حوزه پزشکی استفاده می شود، تحت نظارت سازمان انرژی اتمی ساخته میشود.
هاشمی با بیان این که بهره مندی از دانش و تجهیزات در حوزه سلامت بسیار مهم است، افزود: ساخت این مجموعه به نوعی آینده نگری است تا از سایر کشورها عقب نمانیم چرا که در کشور، استعداد و دانش در حوزه پزشکی بسیار زیاد است و در مرحله ای هستیم که در غرب آسیا در حوزه پزشکی کم نظیر بوده و دانشمندانی داریم که در عرصه های بین المللی فعالیت می کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرطان سازمان انرژی دانشگاه علوم پزشکی درمان شهرداری منابع مالی شهرداری تهران زمین ایران سلامت دارو وزارت بهداشت سازمان انرژی اتمی شهرداری تهران پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای از فردا و با مشارکت دانشمندانی از کشور‌های مختلف دنیا در اصفهان برگزار می‌شود.

این همایش علمی که به ابتکار انجمن هسته‌ای و با مشارکت سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود، در شرایطی به میزبانی اصفهان است که رژیم صهیونسیتی ادعا کرده بود در حملات موشکی به سایت هسته‌ای این شهر آسیب زده است.

رافائل گروسی دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی میهمان ویژه این کنفرانس است و قرار است از حاشیه این مراسم و پس از دیدار و مذاکره با مقامات کشورمان در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی حضور پیدا کند. وزیر خارجه کشورمان نیز هفته گذشته پیش از سفر گروسی به ایران با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • معاون سازمان انرژی اتمی: ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران