Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق تحقیقات انجام شده افراد سیگاری و مصرف کنندگان مشروبات الکلی بیشتر در معرض سرطان دهان قرار دارند.

 

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

بیماری کشنده ای که در دهان رشد می کند

طبق تحقیقات انجام شده سرطان دهان  بیشتر در افراد بزرگسال وجود دارد به طوری که این نوع بیماری در محوطه های لثه،کف دهان و زبان افرادنمایان می شود، این بیماری از طریق دستگاه لنفاوی منتشر و با علائم رنگ پریدگی و حالت های برآمدگی در دهان ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیماری ابتدا به صورت زخم در درون دهان نمایان می شود، طبق گفته پزشکان در صورتی‌ که سریعاً تشخیص و درمان نشود می‌تواند کشنده باشد. تشخیص سرطان دهان به راحتی انجام پذیر نیست ولی اگر به موقع تشخیص داده شود، شانس درمان آن بیشتر خواهد شد. به طور کلی احتمال زنده ماندن بیماران در هر مرحله‌ای از سرطان دهان به مدت 1 سال 81% و برای مدت 5 تا 10 سال به ترتیب درصد و 41درصد است.

گفتنی است؛ طبق تحقیقات انجام شده این افراد  بیشتر در معرض این بیماری هستند، افراد سیگاری و افراد استفاده کننده از  مشروبات الکی،بیماری ایدز و کسانی که رزیم غذایی نامناسب دارند بیشتر گرفتار این بیماری هستند.

خواب‌رفتگی، مورمور و کرخ شدن دست و پا را چه کنیم

خواب‌رفتگی و مورمور  موقت دست یا پا را کمتر کسی است که در طول زندگی خود تجربه نکرده باشد؛ وقتی برای مدت زیادی در حالتی یکنواخت می‌نشینیم ناگهان متوجه می‌شویم که پایمان سست و سنگین شده و موقع حرکت سوزن‌سوزن می‌شود؛ این علائم را اصطلاحا شکایات حسی خواب رفتن دست یا پا می‌نامند.

این حالت در اغلب موارد بی‌ضرر است و خطری ندارد، سریع ظاهر می‌شود و سریع هم از بین می‌رود. اندام را حرکت می‌دهیم یا شل می‌گذاریم تا آرام‌آرام این حالت‌ رفع شود و پایمان به وضعیت طبیعی برگردد.

 وقتی عملکرد انتقال پیام‌ها از اعصاب محیطی به مغز مختل شد پارستزی یا حالاتی مانند مورمور یا گزگز شدن آن موضع خاص رخ می‌دهد.

چند علت خارش شدید پوست سر

طبق مطالعات انجام شده خارش پوست سر به 2 فرم پوستی و غیرپوستی تقسیم می شود.

یکی از عواملی که می توان باعث تشدید خارش باشد، شپش است این بیماری  بیشتر در خانم‌ها و در فصول سرد سال  باعث اگزما و عفونت در پوست سر می‌شود که در این مورد نیز شامپو ضد شپش و شانه‌های مخصوص استفاده می کنند.

مشکل دیگری که با خارش خود را نشان می‌دهد، پسوریازیس است که می‌تواند در هر نقطه‌ای ایجاد شود؛ این عارضه در سر می‌تواند بیشتر از پوست سر را هم درگیر کند و به پیشانی هم کشیده شود حتی در مواقعی به پشت گردن و پشت گوش هم کشیده می‌شود.

آنچه که از اسید فولیک نمی دانید

اسید فولیک نیز مانند دیگر ویتامین های ضروری برای بدن  حائز اهمیت است و برای خانم هایی که قصد باردار شدن دارند توصیه می شود.

این مکمل  در عدس به خوبی یافت می شود و مانع بروز ناهنجاری جسمی و ذهنی در نوزاد خواهد شد همچنین این ویتامین در انواع بیماری ها نظیر سرطان، بیماری های قلبی و غیره می تواند موثر باشد.

تاثیر روغن ماهی در محافظت از قلب نوزادان

در مطالعه محققان به نوزادانی که از زمان بدو تولد تا ۶ ماهگی، روزانه مکمل روغن ماهی یا دارونما داده شد؛  زمانی که این کودکان به سن ۵ سال رسیدند، محققان دریافتند کودکانی که روغن ماهی دریافت کرده بودند در مقایسه با گروه دریافت کننده دارونما، دور کمر کوچک تری داشتند.

طبق اعلام انجمن قلب آمریکا، اندازه بزرگ تر دور کمر فاکتور پرخطر بیماری قلبی محسوب می شود.

محققان همچنین دریافتند پسرانی که در دوره نوزادی مکمل روغن ماهی دریافت کرده بودند، تا سن ۵ سالگی دارای میزان انسولین در حال گردش کمتری در بدن شان و مقاومت انسولین کمتری بودند.

انسولین هورمونی است که قند حاصل از ماده خوراکی مصرفی را به سلول ها می رساند تا به عنوان سوخت مصرف شود؛ مقاومت انسولین و میزان بالا این هورمون  در ابتلا به دیابت نوع۲ نقش دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر محمدرضا نوروزی در برنامه زنده سلام خبرنگار افزود:­ بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری­ شایع‌ترین بیماری های­ مردان در سنین بالا هست و بسیاری از خانم‌ها در سنین­ ­میانسالی و کهنسالی تجربیاتی از مشکلات ادراری را دارند. وی گفت: بسیاری­ اختلالات باروری و ناباروری به مشکلات اورولوژی مرتبط می‌شود.دکتر نوروزی ادامه داد:­ کشور­ما در چندین حوزه پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته است مانند­ناباروری مردان. وی افزود: در زمینه درمان و تحقیق در رابطه با سلول‌های بنیادی پیشرفت داشته ایم. ­کشت سلول‌های بنیادی­ در زمینه درمان ناباروری­ در مورد آقایان و خانم‌ها پیشرفت‌های خوبی­ حاصل شده است.نوروزی افزود: ما همیشه نگران هستیم با توجه به آلودگی‌های محیطی و صوت و غذای فست فود و غیره، بیماری‌های بدخیم و سرطان‌ها افزایش یابد. ­وی گفت: برخی از­­بیماری‌های کلیوی جزء شایع‌ترین سرطان‌ها هستند. مانند­ سرطان پروستات مردان و سرطان‌های مثانه. وی اظهار کرد: در کشور­ ما درمان‌ها به سمت درمان‌های کمتر تهاجمی پیش می‌رود، ­ درمان‌هایی که فرد نیاز به اعمال جراحی باز نداشته باشد مانند­ استفاده از لیزر و­  مهندسی بافت.وی در پایان گفت:­ جامعه اورولوژی یک جامعه پویا، فعال و همدل هستش و یکی از بخش‌های خیلی خوب ما بخش اورولوژی و جراحی برای متخصصین خانم هستند که ما در دنیا بیشترین تعداد اورولوژیست خانم را نسبت به جمعیت در کشورمان داریم.بیست و هفتمین همایش اورولوژی ایران از ۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • اتفاقی که بعد از نوشیدن هر روز چای در بدن می‌افتد
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • از خورشید فرار نکنید/ ۴ فایده نور طبیعی که نمی‌دانستید
  • چگونه در گرما از پا‌ها مراقبت کنیم؟
  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری