Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@15:36:50 GMT

شعب دادگاه رسیدگی به دعاوی بخش خصوصی معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۹۱۳۹۹

شعب دادگاه رسیدگی به دعاوی بخش خصوصی معرفی شدند

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از اتاق تهران، در پی مصوبه اخیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران در مورد پیگیری اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، رئیس‌کـل دادگسـتری اسـتان تهران طی نامه‌ای به رییس اتاق تهران، شعب رسیدگی به اختلافات بین بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی را معرفی کرد، نامه‌ غلامحسین اسماعیلی به مسعود خوانساری پس از آن صورت گرفت که گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد عدم اجرا یا اجرای ناقص اغلب مواد و تبصره‌های قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار در نشست چهل و پنجم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران قرائت و پیگیری اجرای موادی از آن مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از پایش عملکرد دسـتگاه‌های اجرایی و نهادهای مسـئول در مورد مواد ۲۹ گانه قانون بهبود مسـتمر محیط کسب وکـار، آمده بود که‌ به موجب ماده ۲۹ قانون بهبود مستمر فضای‌ کسب و کار، قوه قضائیه و دولت ملزم شده‌اند اقدامات قانونی لازم را برای تنظیم آیین‌دادرسی تجاری و تشکیل دادگاهه‌ای تجاری به‌عمل ‌آورند.

در تبصره این ماده آمده است: تا زمان تأسیس دادگاه‌های تجاری، جرائم مرتبط با فعالیت‌های تجاری و اختلافات بین بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرائی حسب مورد در شوراهای حل‌ اختلاف یا شعب خاصی که رؤسای دادگستری استان‌ها با رعایت صلاحیت محلی در حوزه‌های قضائی تعیین می‌نمایند، رسیدگی می‌شود. با این حال گزارش مرکز پژوهش‌های‌ مجلس‌ نشان ‌می‌داد که صدر این‌ ماده قانونی به طور کامل اجرا نشده‌ و تبصره آن نیز به طور ناقص اجرایی شده است. از این رو اعضای شورا بر پیگیری برای اجرای این ماده قانونی نیز تاکید کردند.

به دنبال قرائت این گزارش‌ در جلسه شورای‌ گفت‌وگوی‌ استان تهران، غلامحسین اسماعیلی، رییس‌ دادگستری استان تهران، که خود نیز از اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران است، در نامه‌ای فهرست شعب‌ رسیدگی به اختلافات بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی را اعلام کرده است. ‌

در این نامه آمده است: «در حال حاضر در دادگستری کل استان تهران، شعبه ۲۰‌ دادگاه عمومی حقوقی‌ تهران در مجتمع قضایی شهید بهشتی‌ جهت‌ رسیدگی‌ به اختلافات‌ بین بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی‌ و شعبه ۱۰۴۵ دادگاه کیفری ۲ تهران مستقر در مجتمع قضایی شهید قدوسی‌ جهت‌ رسیدگی به جرایم‌ مرتبط با فعالیت‌های تجاری و همچنین‌ مجتمع شماره ۲۷ شورای حل‌ اختلاف‌ استان تهران (ویژه اصناف، بازاریان و بازرگانان) با ۲۸ شعبه فعال‌ مشغول رسیدگی به اختلافات‌ مرتبط‌ با فعالیت‌های تجاری بین بخش خصوصی‌ و دستگاه‌های اجرایی ‌هستند.»

401

رییس اتاق تهران بخش خصوصی کسب‌وکار دولت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رییس اتاق تهران بخش خصوصی کسب وکار دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی!‏

به گزارش ورزش سه، درحالیکه قرارداد مهدی طارمی با پورتو به زودی ‏به پایان می‌رسد و انتقال تابستانی او به اینتر قطعی شده است ‏باشگاه پورتو با شکایت جدیدی مواجه شده که موضوع آن مهدی ‏است. ‏

یک شرکت فعال در نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال که در انتقال ‏طارمی از باشگاه قبلی‌اش ریو آوه به پورتو نقش داشته شکایتی ‏رسمی علیه پورتو به دادگاهی در پرتغال ارائه کرده و مدعی است در ‏زمان انتقال ستاره ایرانی از ریو آوه به پورتو کل مبلغ کمیسیون قانونی ‏که حقش بوده از طرف پورتو به این شرکت پرداخت نشده است.

گزارش‌ها در پرتغال حاکی است این شرکت نقل و انتقالاتی که نام آن ‏Xektalent‏ عنوان شده از دادگاه درخواست دریافت غرامتی 230 هزار ‏یورویی کرده است. شکایت این شرکت علیه شرکت اف‌سی پورتو ‏اس‌ای‌دی به دادگاه ارائه شده که شرکت مالک باشگاه پورتو است. ‏

در پرتغال در حال حاضر پورتو با دو شکایت مشابه مواجه است. یک ‏شرکت از این باشگاه در ماجرای انتقال لوئیس دیاز به لیورپول ‏شکایت کرده و خواهان 2.5 میلیون یورو است. از طرف دیگر  ایجنت ‏اوتاویو مونترو بازیکن سابق پورتو هم در شکایتی خواهان دریافت ‏غرامتی 500هزار یورویی از این باشگاه شده است. ‏

دیگر خبرها

  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی!‏