Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:53:53 GMT

همدان| ۹۹ درصد از حجم سد اکباتان پر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۹۲۰۰۰

همدان| ۹۹ درصد از حجم سد اکباتان پر شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از پر شدن ۹۹ درصد از حجم مخزن سد اکباتان خبر داد و گفت: با پر کردن ۵۰ حلقه چاه غیرمجاز بیش از ۲ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است. ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، منصور ستوده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر سد اکباتان 33 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب دارد که 650 لیتر در ثانیه برای شرب و 500 لیتر در ثانیه برای کشاورزی از آن خارج می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: به دلیل قطع بارش‌ها ورودی سد اکباتان کاهش یافته و به هزار و 500 لیتر در ثانیه رسیده که اگر بارندگی رخ دهد، احتمال سرریز سد وجود دارد.

ستوده اعلام کرد: سد آبشینه همدان هم یک میلیون و 200 هزار لیتر ذخیره آب دارد که 80 لیتر در ثانیه برای مصرف شرب برداشت می‎شود و سد کلان ملایر هم با 45 میلیون و سد سرابی تویسرکان با 9 میلیون مترمکعب پر شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال 50 حلقه چاه غیرمجاز در استان پر شده، افزود: با انسداد این تعداد چاه در استان 2 میلیون و 200 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان مطرح کرد: از سال 93 تا کنون 2 هزار و 780 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان پر شده که موجب صرفه جویی 227 میلیون متر مکعبی در مصرف آب شده است.

ستوده گفت: 3 هزار و 640 دستگاه کنتور هوشمند، حجمی و الکترومغناطیسی در استان نصب شده که از این تعداد 338 دستگاه کنتور الکترومغناطیس، 2 هزار و 400 دستگاه کنتور هوشمند و 902 دستگاه کنتور حجمی بوده است.

وی با اشاره به اینکه 72 درصد از کنتورها در بخش کشاورزی نصب شده، تأکید کرد: بیشترین کنتور نصب شده به ترتیب در شهرستان همدان با 579 دستگاه، بهار 440 دستگاه و 323 دستگاه در شهرستان رزن بوده است.

انتهای پیام/م

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود

  مسلم مخفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر قطار همدان همه روزه در حال سرویس دهی به مسافران است گفت: روزانه این قطار ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد که این تعداد برای جمعیت همدان و شهر‌های هم جوار کفایت نمی‌کند.

او با اشاره به نارضایتی شهروندان از ارائه خدمات توسط راه آهن همدان گفت: در جلسه‌ای با مدیرکل راه آهن مسائل و دغدغه‌های مردم مطرح و پیگیری شد که امیدواریم به زودی برطرف شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه ترمینال ایستگاه راه آهن همدان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: این ساختمان که از محل سفر رئیس جمهور نیز اعتبار دارد، به زودی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مخفی با انتقاد از عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیرساخت گفت: متاسفانه پروژه راه دسترسی به راه آهن همدان استاندارد لازم را ندارد البته برخی اقدامات ایمنی انجام شده است.

او گفت: مجموعه عوامل راه آهن همدان به دنبال رضایتمندی مسافران هستند و امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم این امر به طور کامل محقق شود.

فرماندار همدان گفت: راه آهن همدان به ملایر نیز به طول ۷۵ کیلومتر در ۲ قطعه کارگاهی در حال ساخت است که قطعه یک ۴۵ درصد و قطعه دوم ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • عکس‌| برخورد گرم علی دایی با اهالی اکباتان؛ ذوق‌زدگی یک کودک از دیدار با شهریار
  • تمجید رئیسی از اعتراضات در دانشگاه‌های غربی
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • سد اکباتان همدان در آستانه سر ریز شدن + فیلم | حجم ورودی آب به سد را ببینید
  • کشف محموله های قاچاق در سمنان و میامی