Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خمين - ايرنا - معاون بازرگاني شرکت غله و خدمات بازرگاني استان مرکزي گفت: 255 هزار تن گندم خريداري شده به نرخ تضميني پارسال در انبارهاي استان موجود و ذخيره سازي شده است.

غلامرضا ملکي روز يکشنبه در نشست هماهنگي خريد گندم در خمين افزود: در حالي که ميانگين مصرف سالانه گندم استان مرکزي 130 هزار تن است، اين مقدار گندم در انبارها ذخيره مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: با توجه به اين ميزان حجم ذخيره، همزمان با آغاز برداشت گندم و خريد تضميني ذخيره سازي گندم در برخي شهرستان ها همچون خمين با مشکل مواجه مي شود.
ملکي اظهارکرد: در شهرستان خمين پنج هزار و 600 تن گندم در انبارها ذخيره مانده است که قابليت نگه داري و ذخيره گندم در اين انبارها تا 6 ماه پيش بيني شده است.
وي بيان کرد: با شروع فصل گرما احتمال آفت زدگي گندم ذخيره شده در انبارهاي خمين وجود دارد که فروش و تخليه اين انبارها براي ذخيره سازي محصول خريداري شده جديد در دستور کار قرار گرفته است.
ملکي افزود: بهاي خريد تضميني هر کيلوگرم گندم مازاد نياز کشاورزان برابر پارسال به قيمت 13 هزار ريال انجام شد که گندم کشاورزان تا 2 درصد سن زدگي بدون کسر قيمت از گندمکاران خريداري مي شود.
وي ادامه داد: از 2 تا چهار درصد سن زدگي به ازاي هر کيلوگرم 250 ريال و از چهار درصد بيشتر به ازاي هرکيلوگرم 350 ريال از قيمت خريد تضميني گندم کاهش مي يابد.
معاون بازرگاني شرکت غله و خدمات بازرگاني استان مرکزي گفت: براي محاسبه دقيق ميزان افت و سن زدگي کارشناسان تعاون روستايي و جهاد کشاورزي در مراکز خريد حضور مستمر دارند.
ملکي گفت: براي هر تن گندم 150 هزار ريال کرايه حمل به کشاورزان پرداخت مي شود و 50 درصد بهاي گندم در فاصله زماني محدود پس از تحويل محصول از طريق بانک عامل کشاورزي پرداخت مي شود.
وي ادامه داد: براي جلوگيري از خطاي انساني در سنجش و محاسبه ميزان سن زدگي محصول گندم کلاس هاي آموزشي براي عوامل خريد در سطح استان برگزار شده است.
معاون بازرگاني شرکت غله استان مرکزي گفت: نياز است کشاورزان قبل از برداشت گندم از سطح مزارع با مراجعه به مرکز خدمات کشاورزي در دهستان ها، اطلاعات محصول خود را در سامانه پهنه بندي جهاد کشاورزي ثبت کنند تا در هنگام تحويل محصول با مشکل مواجه نشوند.
رئيس تعاون روستايي خمين در اين نشست گفت: هفت مرکز خريد در ميبران، چهارچشمه، قورچي باشي، رباط مراد، دهنو، ورچه و خليل آباد گندم مازاد بر نياز کشاورزان اين خطه را از دهم تيرماه خريداري مي کنند.
علي عبدي افزود: محصول گندمي که دچار سن زدگي بالاي چهار درصد است به انبارهاي جداگانه منتقل و ذخيره سازي مي شود.
وي ادامه داد: پارسال 29 هزار تن گندم مازاد بر نياز از کشاورزان خريداري شد که بيش از 24 هزار تن آن به سيلوهاي ذخيره استان حمل شده و مابقي در انبارها موجود است.
وي با بيان اينکه در صورتي که موجودي انبارها تخليه نشود با توجه به ممنوعيت ذخيره گندم در فضاي باز برخي از مراکز خريد و ذخيره سازي با مشکل مواجه مي شوند.
مدير جهاد کشاورزي خمين نيز در اين نشست گفت: سطح زير کشت گندم ديم 12 هزار هکتار و گندم آبي 6 هزار هکتار است.
احمد رضا جعفري افزود: با توجه به شرايط اقليمي و بارش هاي نامناسب سال زراعي جاري، پيش بيني مي شود از اين سطح زير کشت 25 هزار تن محصول برداشت شود.
فرماندار خمين نيز در اين نشست بر محاسبه دقيق ميزان سن زدگي گندم تاکيد کرد و گفت: کشاورزان با وجود کم آبي و مشکلات بسيار محصول توليد مي کند و لازم است دسترنج آنها دقيق محاسبه شود.
احمد طهراني افزود: در صورتي که سنجش ميزان سن زدگي مکانيزه انجام مي شد از خطاهاي انساني جلوگيري و ميزان سن زدگي دقيق مورد محاسبه قرار مي گرفت.
وي گفت: همزمان با خريد تضميني گندم حمل اين محصول هم بايد انجام شود تا در کار خريد گندم خللي وارد نشود.
شهرستان خمين از توابع استان مرکزي داراي 105 هزار نفر جمعيت است که 52 درصد آن در قالب 14 هزار خانوار کشاورز هستند.
3075/7277
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل دشتبانی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از انبارهای ذخیره سیب زمینی اردبیل اظهار کرد: ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی انباری خریداری شده از حدود سه هزار کشاورزان تولیدکننده بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید، پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی استان تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارهای کشاورزان را از کشاورزان خریداری کرده است، افزود: سیب زمینی‌های خریده شده به کارخانجات تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و قسمتی نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل بیان کرد: پیگیری‌های جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از اینکه این مشکل به یک بحران تبدیل شود، بالاخره خرید این محصول شروع شود.

دشتبانی ادامه داد: خرید سیب زمینی در ۶ مرکز خرید با زحمات کلیه عوامل و تلاش‌های کمیسیون خرید مراکز توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی شروع شد و ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6097128

دیگر خبرها

  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • بیش از ۱۳۰ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۱۳۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان کرمان ذخیره شد
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز