Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سرطان دستگاه گوارش به ویژه معده بالاترین آمار مرگ و میر را داشته است. مجله سرطان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، دکتر پیام آزاده افزود: دقیق‌ترین آمار سرطان که در واقع آخرین آمار بوده، مرتبط با آمار مبتلایان در سال ۹۳ است که ۱۱۲ هزار و ۱۶۰ مورد اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر علمی سومین همایش بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران با بیان اینکه این آمار جدیدترین آمار بوده و پیش از این اعلام نشده است، گفت: ۴۶ درصد از مبتلایان زنان و ۵۴ درصد مردان بوده‌اند، همچنین شایع‌ترین سرطان‌ها در کل جمعیت، سرطان سینه، پروستات، پوست، معده و روده است.

وی افزود: شایع‌ترین سرطان در مردان معده و در زنان سرطان سینه است همچنین سرطان دستگاه گوارش به ویژه معده بالاترین آمار مرگ و میر را داشته است که این آمار در حد دنیا و حتی کمتر از برخی از کشور‌ها است.

آزاده با اشاره به اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی است و این مسأله از طرفی افزایش امید به زندگی را نشان می‌دهد و از طرفی به دلیل سالمندی آمار سرطان رو به افزایش است، گفت: عوامل خطر و مرگ و میر ناشی از این مسأله نیز بیشتر خواهد شد، ولی باید توجه داشت که اتفاقات خوبی هم در دنیا در حال رخ دادن است که می‌توان گفت انقلابی در سرطان به شمار می‌رود.

دبیر علمی سومین همایش بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران افزود: کشور ما در تولید داروی ضد سرطان، پرتودرمانی و جراحی سرطان موفقیت‌های زیادی بدست آورده و این در حالی است که در گذشته این برنامه‌ها در حد کشور‌های توسعه یافته نبود.

آزاده با اشاره به اینکه از نظر تکنیکال و نیروی انسانی در حوزه سرطان برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم، گفت: چندین دانشگاه، تربیت جراحان مرتبط با سرطان را آغاز کرده و در حوزه پرتو درمانی ۱۰۰ دستگاه کمبود داریم که وزارت بهداشت عزم خود را جزم کرده است تا با خرید این دستگاه‌ها کمبود‌ها را رفع و دستگاه‌های قبلی را نیز به روز کند تا به موضوع عدالت در سلامت در سطح کشور دست یابیم.

در همین زمینه: ارتباط ماده موجود در خمیردندان و سرطان روده پیش نشانه‌های ابتلا به سرطان روده بزرگ سرطان کولون دومین و سومین علت مرگ‌های سرطانی در مردان و زنان ارتباط مصرف گوشت قرمز و افزایش خطر ابتلا به سرطان روده در زنان ارتباط تماشای طولانی تلویزیون با سرطان روده در مردان ۳۵۰هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور وجود دارد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست

ما باید به سمت واردات هدفمند گام برداریم. اینکه ظرفیت تولید ورق سرد، گالوانیزه و رنگی در داخل کشور وجود دارد اما ما به سمت واردات حرکت می‌کنیم، اتفاق و خبر خوبی نیست. - اخبار بازار -

رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو 2024 گفت: شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته 8 میلیون و 800 هزار تن محصول به مشتریان تحویل داده که از این میزان یک میلیون و 400 هزار تن روانه بازارهای صادراتی شده و رضایتمندی مشتریان داخلی و خارجی را  در پی داشته است؛ اما نکته  این است که این اتفاق در زمینه صادرات می‌توانست برای سایر شرکت‌های فولادی نیز رقم بخورد، ولی  ازآنجاکه برخی شرکت‌های فولادی نتوانستند در مقابل سهام‌داران خود در بخش سود و زیان از صادرات محصولات خود دفاع کنند، انگیزه تولید بیشتر و صادرات را از دست دادند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین گفت: یکی دیگر از موضوعات حائز اهمیت این است که در سال 1402 حجم واردات ورق فولادی افزایش چشمگیری داشت. ما در بخش واردات ورق‌های سرد، گالوانیزه و رنگی در شرایطی شاهد افزایش واردات بودیم که محدودیت‌های ارزی نیز داشتیم. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که ظرفیت‌های تولید و ضریب بهره‌برداری تولید برای ورق سرد در کشور ما 71 درصد، برای ورق گالوانیزه 42 درصد و برای ورق رنگی 28 درصد است. این امر نشان می‌دهد ما در داخل کشور امکان تولید این‌گونه محصولات را داریم؛ اما باید برای تولیدکنندگان شرایطی ایجاد کنیم که رغبت پیدا کنند تولیدات خود را روانه بازارهای داخلی و صادراتی کنند. قطعاً این حجم واردات مانعی جدی برای تسهیل امر تولید است.

وی عنوان کرد: ما باید به سمت واردات هدفمند گام برداریم. اینکه ظرفیت تولید ورق سرد، گالوانیزه و رنگی در داخل کشور وجود دارد، اما ما به سمت واردات حرکت می‌کنیم، اتفاق و خبر خوبی نیست. از سوی دیگر نیز باید محصولاتی را وارد کنیم که بدانیم نیاز بازار است. در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی در پروژه‌های انتقال آب شکل گرفته و تسریع شده که این پروژه‌ها نیازمند ورق گرم است.

حیدری در پایان یادآور شد: به نظر می‌رسد بهترین مسیر برای واردات این است که ما ارزی را که قرار است از بانک مرکزی صرف واردات محصولات فولادی کنیم، صرف واردات ورق گرمی بشود که قرار است در پروژه‌های انتقال آب مصرف شود. در این صورت قطعاً ظرفیت‌های فولاد مبارکه برای اینکه محصولات خود را به سایر مشتریان عرضه بکند بیشتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی روز دنیا به شهرک شکوهیه تحویل شد
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند