Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، نشریه «وال‌استریت‌ژورنال» در یادداشتی با عنوان «قمار ایران ترامپ» تأیید کرده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور پیشین این کشور هر دو سیاست تغییر در رفتار ایران را در دستور کار داشته‌اند، هر چند با روش‌هایی متفاوت به دنبال دستیابی به آن هستند. 

وال‌استریت‌ژورنال با اشاره به اقدام ترامپ برای خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران نوشته است: «اکنون که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شده، سوال بعدی که به سمت دولت هجوم می‌آورد این است که هدف آمریکا بایستی تغییر در رفتار ایران باشد یا سرنگونی نظام این کشور.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مطابق این گزارش، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید قبل از پیوستن به کابینه ترامپ موضع مشخصی در این مورد داشت. او می‌گفت: «رفتارها و اهداف حکومت ایران تغییر نخواهند کردو بنابراین، تنها راه حل تغییر دادن خود حکومت است.»

در ماه می سال 2018، «رودی جولیانی»، وکیل ترامپ هم در جمع خبرنگاران گفت که رئیس‌جمهور آمریکا به سیاست تغییر نظام ایران متعهد است. 

«وال‌استریت‌ژورنال» در ادامه، نوشته دولت پیشین آمریکا هم به سبک و سیاق خاص خودش، همین سیاست تغییر نظام در ایران را دنبال می‌کرده است. رسانه آمریکایی می‌نویسد: «دولت اوباما هم به سبک تدریج‌گرایانه خودش به دنبال تغییر حکومت در ایران بود.»

روزنامه آمریکایی در ادامه به اظهاراتی از اوباما در مصاحبه سال 2015 با رادیو ملی آمریکا اشاره کرده که نشان می‌دهد رئیس‌جمهور پیشین آمریکا تقویت برخی جریان‌ها و گروه‌های خاص در ایران را راه تغییر ماهیت نظام جمهوری اسلامی می‌دیده است. 

به نوشته وال‌استریت‌ژونال، اوباما در آن مصاحبه با تقسیم‌بندی جریان‌های سیاسی مخالف و موافق با دخالت‌های آمریکا در امور ایران به دو دسته «تندرو» و «میانه‌رو» گفت: «من فکر می‌کنم برخی تندروها در داخل ایران هستند که فکر می‌کنند مخالفت با ما، تلاش برای نابودی اسرائیل یا خرابکاری در جاهایی مثل سوریه، یمن یا لبنان کار درستی است. و فکر می‌کنم آدم‌های دیگری داخل ایران هستند که فکر می‌کند انجام این کارها مضر است. این امکان وجود دارد که اگر ما این توافق هسته‌ای را امضا کنیم، جریان‌های میانه‌روتر در داخل ایران را تقویت می‌کنیم.» 

رسانه آمریکایی خاطرنشان کرده یک ماه بعد، «رابرت گیتس» که در دوره اول اوباما وزیر دفاع او بود اهداف این سیاست را به صورت ملموس‌تری بیان کرد. او در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس‌نیوز گفت: «دنبال کردن توافق هسته‌ای بر این امید رئیس‌جمهور استوار است که ظرف یک دوره 10 ساله بعد از رفع تحریم‌ها، ایرانی‌ها به یک بازیگری سازنده در جامعه بین‌المللی تبدیل می‌شوند و به موازات رشد اقتصادشان از ایدئولوژی،  حکومت مذهبی، اصول انقلابی و دخالت‌هایشان در نقاط مختلف منطقه دست خواهند کشید.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب قبل و بعد از توافق هسته‌ای بارها با تشریح همین سیاست‌های دولت آمریکا درباره «نفوذ» دشمن هشدار دادند. 

به عنوان مثال، ایشان در یک سخنرانی در تاریخ 25 شهریورماه سال 1394 فرمودند: «اگر چنانچه ما بیدار باشیم، امید آنها ناامید خواهد شد. آنها منتظر نشسته‌اند که یک روزی ملّت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران خوابش ببرد؛ منتظر این هستند. وعده می‌دهند که ده سال بعد، ایران آن ایران نیست و دیگران هم که دیگر کاری نمی‌کنند! تصوّرشان این است. نباید گذاشت این فکر و این امید شیطانی در دل دشمن پا بگیرد؛ باید آن‌چنان پایه‌های انقلاب و فکر انقلابی در اینجا مستحکم باشد که مُردن و زنده بودن این و آن و زید و عمرو، تأثیری در حرکت انقلابی این کشور نگذارد؛ این وظیفه‌ی اساسی نخبگان سپاه و همه‌ی نخبگان انقلابی این کشور است.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن دهقانی معاون سیاسی سپاه الغدیر یزد در جمع استادان و مسئولان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد به تجزیه و تحلیل شرایط کنونی جهان پرداخت و با بیان اینکه ساختار قدرت در جهان در حال تغییر است، تلاش کشورها را برای سهم‌خواهی از آینده دنیا براساس نظام چندقطبی را غیراجتناب خواند.

وی، بیشترین پیشرفت انقلاب را در علوم نظامی دانست  و گفت: در ساخت تسلیحات با وجود تحریم‌های فراوان، از دنیا جلو هستیم که سازندگان آن جوانانی هستندکه روزگاری دانشجوی  کلاس درس این دانشگاه بودند.

معاون سیاسی سپاه الغدیر، شرایط کنونی جهان را گذرا اعلام کرد و متذکر شد: یک مفهوم کلی مورد تأیید اکثریت اندیشمندان و سیاستمداران است، ساختار قدرت جهان در آینده تغییر می‌کند. ما دریک پیچ تاریخی بوده و کشورها در حال افزایش سهم خود از آینده جهان هستند که از نمونه‌های آن به تحرکات ترکیه و آذربایجان در مرزهای شمال‌غربی کشور و عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با دول عربی، جنگ غزه و حمله روسیه به اوکراین و پیشی گرفتن هند از ژاپن در توسعه و پیشرفت را می‌توان نام برد.

دهقانی افزود: به نقل از مجله معروف نیوزویک هر آنچه آمریکا در 200 سال جمع کرده در 20 سال در حال خرج کردن است. ایالات متحده در رابطه با فقر با ظلم داخلی دست‌ و پنجه نرم می‌کند؛ چراکه همزمان با افزایش دارایی‌های ثروتمندان آمریکایی، سالانه هزاران آمریکایی دیگر در نتیجه عدم درآمد کافی، جان خود را از دست می‌دهند.

وی، جنگ رژیم صهیونیستی با مسلمانان غزه را در حقیقت جنگ با ایران برشمرد و گفت: این رژیم جعلی برای آینده خود خواستار تنش با ایران است تا مسیر دخالت کشورهای استعمارگر در جنگ را هموار کند.

معاون سیاسی سپاه الغدیر، خصوصیات عملیات وعده صادق را شامل بازدارندگی استراتژیک، حفظ تسلیحات محرمانه، عدم استفاده از عنصر غافلگیری و بدون اتکا به نیروهای حماس، حزب‌الله و یمن دانست و گفت: پایگاه نواتیم اسرائیل که از مراکز لجستیکی نیروی هوایی صهیونیست‌ها بود با کمترین تلفات انسانی نابود شد و شاهد تبلیغات دشمن در مورد تلفات نیروی صهیونیستی و احیاناً غیرنظامیان در سرزمین‌های اشغالی نبودیم.

دهقانی، دستاوردهای عملیات «وعده صادق» را مهم دانست و تشریح کرد: در داخل جنگ خاتمه یافته تلقی شد و بازار به آرامش رسید و قیمت دلار کاهشی و به کشورهای منطقه این پیام مخابره شد که امنیت داخل ایران خدشه‌ناپذیر است و کسی جرئت تعرض به آن ندارد.

وی از استادان دانشگاه خواست در شناسایی و روشنگری این عملیات بزرگ به جوانان اهتمام داشته و مانع از ناچیز جلوه دادن دشمن در زمینه دستاوردهای این کاربزرگ در اذهان دانشجویان شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل