Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@22:38:32 GMT

نکته بهداشتی: انتخاب کرم ضد آفتاب

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۹۶۱۴۵

نکته بهداشتی: انتخاب کرم ضد آفتاب

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
چه کرم ضد آفتابی برای شما مناسب است؟ ممکن است پاسخ آسانی برای این پرسش وجود نداشته باشد.

یک بررسی اخیر که در ژورنال JAMA Dermatology نشان داد که کمتر از نیمی از مردمی در یک کلینیک بیماری‌های پوست مورد سؤال قرار گرفته بودند، می‌دانستند معنای «وسیع‌الطیف» یا «فاکتور محافظت در برابر نور خورشید» (SPF) چیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکادمی متخصصان پوست آمریکا این توضیحات را درباره مواد ضد آفتاب ارائه می‌دهد:

- کرم ضد آفتاب «وسیع‌الطیف» به معنای آن است این فراورده در برابر هردوی پرتوهای ماورای بنفش A و B یعنی UVA و UVB محافظت ایجاد می‌کند.

- عامل محافظت در برابر نور خورشید یا SPF تعیین می‌کند که کرم ضد آفتاب تا چه حدی در برابر آسیب نور خورشید محافظت ایجاد می‌کند. کرمی که SPF 15 دارد، ۹۳ درصد پرتوهای ماورای بنفش ‌B را فیلتر می‌کند، درحالی‌که کرمی که SPF 30 دارد ۹۷ درصد این پرتوها را فیلتر می‌کند.

- هیچ کرم ضد آفتابی به‌طور کامل ضد آب نیست، اما برخی از آن‌ها مقاوم در برابر آب هستند. فراورده‌ای مقاوم در برابر آب شمرده می‌شود که برای ۴۰ تا ۸۰ ثانیه روی پوست مرطوب باقی بماند.

- کرم ضد آفتاب حتی اگر پوست خشک بماند، باید هر ۲ ساعت تجدید شود.

- فراورده ضد آفتاب شیمیایی پرتوهای نور خورشید را جذب می‌کند، اما فراورده ضد آفتاب فیزیکی با بازتاب دادن پرتوهای خورشید این کار را انجام می‌دهد.

در همین زمینه: نکته بهداشتی: زندگی با زوال عقل نکته بهداشتی: حفظ آمادگی بدن در محل کار نکته بهداشتی: مراقبت از دندان مصنوعی نکته بهداشتی: وقتی نوزاد بالا می‌آورد نکته بهداشتی: علل سکسکه نکته بهداشتی: احتیاطات برای حیوان خانگی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟

بنابر ویدیو منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، روز پنجشنبه رنگ خورشید در آسمان شهر هاربین در شمال شرق چین، به رنگ قرمز درآمد. به‌گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی، دلیل علمی این پدیده تغییر پراکندگی طیف نوری خورشید در آسمان است. منبع: فرارو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • ۹ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است
  • تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی