Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:41:44 GMT

شرکت های دانش بنیان کمک حال کشاورزان باشند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۱۵۲۷

شرکت های دانش بنیان کمک حال کشاورزان باشند

زنجان – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: شرکت های دانش بنیان با ارائه راهکارهای هوشمندسازی کشاورزی، به کمک کشاورزان بیایند.

به گزارش ایرنا، فرامرز نیک سرشت شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: شرکت های دانش بنیان می توانند راهکارهای افزایش بهره وری با حداقل امکانات را در اختیار کشاورزان قرار داده و به این طریق سود فعالیت آنان را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: در صورتی که کشاورزان انتفاع خود از استفاده از روش های هوشمند سازی را مشاهده و تجربه کنند به حتم از فعالیت شرکت های دانش بنیان به عنوان شریک خود استقبال می کنند.
نیک سرشت تاکید کرد: کشاورزان در این زمینه باید به حدی از خود آگاهی برسند که سود و منافع خود را در استقلال از دولت ببینند و به آن متکی نباشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: این مسئولیت مروجان کشاورزی است که کشاورزان را در مورد لزوم حضور شرکت های دانش بنیان به عنوان شریک آنان و استفاده از روش های هوشمند کشت آگاه و تشویق کنند.
وی به مسائل ایجاد شده در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اشاره و اعلام کرد: بانک ها معنای 20 درصد آورده متقاضی را مشخص کنند تا متقاضیان بدانند که زمین و تجهیزات هم از آورده محسوب می شود یا به حتم باید 20 درصد به شکل نقد در حساب بانکی واریز شود؟
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هم در ادامه اظهار کرد: باید به این نتیجه رسید که چگونه می توان کارها را به روش های عمیق تر و بهتری پیش برد و در میان کشاورزان برای استفاده از این راهکارها انگیزه ایجاد کرد.
شهرام طهماسبی ادامه داد: مدیریت اقتصاد مقاومتی به همین معنای استفاده از شیوه های کارآمد و متفاوت تر از روش های کنونی فعالیت اقتصادی است و این موضوع در مورد کشاورزی هم صدق می کند.
وی خاطرنشان کرد: باید بحث های ترویج را در بخش کشاورزی به گونه ای پیش برد که شرکت های دانش بنیان شریک کشاورزان در مزرعه باشند و کشاورزان هم اطمینان یابند که به این طریق درآمد و سود بیشتری کسب می کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: اقداماتی که باید در این زمینه انجام داد، نیاز به همکاری همزمان تمام دستگاه های مربوطه و دخیل دارد و هیچ نهادی نباید خود را جدای از این کار گروهی بداند.
وی اضافه کرد: در صورتی که به شکل تیمی کار شود و هیچ کس کارها را به شکل انفرادی پیش نبرد به حتم می توان در کنار حل مشکل تک روی، برنامه ریزی ها را به بهترین شیوه ممکن اجرایی کرد.
طهماسبی در ادامه به استقرار میز خدمت و آغاز ارزیابی عملکرد دستگاه ها برای جشنواره شهید رجایی اشاره کرد و یادآورشد: وظیفه اصلی تمام دستگاه های اجرایی خدمت رسانی به مردم است و این میز کمک می کند تا خدمات بهتر و سریعتر در اختیار مردم قرار بگیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: دستگاه ها با کارشناسان و ارزیابان همکاری لازم را داشته باشند و مسائل را به درستی منتقل کنند تا موضوع ارزیابی عملکرد به درستی انجام شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به اقدامات اجرایی در راستای ارتقای بهره وری آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: برنامه ترکیب کشت محصولات زراعی و باغی، اجرای طرح کشاورزی حفاظتی، مدیریت تامین، انتقال و توزیع آب کشاورزی، توسعه عملیات آبخوان و آبخیزداری و فعالیت های آموزشی، ترویجی وفرهنگی از جمله این اقدامات به شمار می آید.
حسین جعفری اضافه کرد: این اقدامات بهره ورانه در بخش های خاک و زمین، انرژی، پایه ژنتیکی عوامل تولید و مکانیزاسیون مد نظر قرار گرفته است.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان هم گفت: هوشمندسازی کشاورزی، یکی از راه های مهم افزایش بهره وری است.
وحید فرخی تاکید کرد: به حتم شرکت های دانش بنیان راهکار مناسبی برای بهبود شیوه های کشت و استفاده منابع موجود در اختیار کشاورزان قرار می دهند.
90 درصد منابع آبی استان زنجان در بخش کشاورزی هزینه می شود و 821 هزار و 866 هکتار از مساحت زنجان زیر کشت محصولات زراعی و باغی است.
3001/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بهره وري شركت دانش بنيان كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟

علی اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درگفت‌وگو با خبرنگار آنا در مورد نقش شرکت‌های دانش بنیان در این سازمان توضیح داد: جلسه هم‌اندیشی مدیرعامل و اعضای هیئت عامل سازمان با بعضی از شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد. می‌توان گفت سازمان بنادر و دریانوردی در بحث مراجعه به شرکت‌های دانش بنیان از سازمان‌های پیشرو بوده است.

صفایی گفت: سازمان  بنادر و دریانوردی در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف مخصوصا تأمین تجهیزات و قطعات مورد نیاز عملیات دریایی و بندری و تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی از توان و دانش متخصصان شرکت‌های دانش بنیان بهره‌گیری کرده است.

بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی اعلام کرد:سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک سازمان پیشرو با الگو برداری از تجارب موفق بنادر دنیا در بکارگیری فناوری‌های نوین همواره نگاه مثبتی به بهره‌گیری از خدمات بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است و در حفظ و صیانت از زیر ساخت‌ها و تجهیزات ارزشمند دریایی و بندری موجود و توسعه و ایجاد زیرساخت‌های جدید در حوزه بندری و دریایی تلاش می‌کند.

معاون وزیر راه در پاسخ به این پرسش که چند درصد توانستید از این ظرفیت استفاده کنید، گفت: آمار دقیقی در دست نیست اما بیشتر متمرکز در واحد معاونت مهندسی و امور زیربنایی است و تعداد قراردادهایی که بسته شده کاملا در آنجا موجود است.

صفایی اعلام کرد: به‌طور کلی قراردادهایی در این حوزه داریم و حتی به مرحله تولید هم رسیده است.

تامین قطعات یدکی و تجهیزاتی بندری و دریایی توسط شرکت‌های داخلی

به گفته مدیرعامل این سازمان؛ ۷۶۸ قطعه یدکی و تجهیزاتی بندری و دریایی توسط شرکت‌های داخلی تأمین شده و در نیازسنجی تازه، این سازمان به تأمین ۵۳۴ قطعه از جمله قطعات مخابراتی و الکترونیکی نیاز دارد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟