Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدرضا فخر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: موزه استکبارستیزی طبس واقع در منطقه شکست حمله نظامی آمریکا یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در راستای معرفی تاریخ انقلاب به نسل جدید در خراسان جنوبی  است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی بیان کرد: برای این پروژه  بازسازی و بهسازی مسجد شکر، تالار، بحث موزه در فضای باز، رستوران، مراکز خدماتی، سرویس‌های بهداشتی مطلوب و سایر نیازهای گردشگری طراحی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخر ادامه داد: برای این پروژه در سال‌های گذشته ردیف ملی تعریف و اعتباراتی در نظر گرفته شد که با همان مقدار اعتبار توسط بنیاد حفظ آثار و مسئولان و همکاران شهرستان طبس اقداماتی در منطقه صورت گرفت.

وی افزود: در حال حاضر بخشی از مسجد و فضای باز موزه که باقیمانده ادوات نظامی آمریکا در آنجا وجود دارد و تعدادی از سرویس‌های بهداشتی در حال استفاده است ولی  این پروژه به نتیجه نهایی نرسیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های این پروژه به‌واسطه کمبود اعتبار  متوقف مانده است و احتمال آسیب دیدن همان مقداری که ساخته‌شده به‌واسطه اقلیم منطقه وجود دارد.

فخر با اشاره به اینکه در حال حاضر هماهنگی‌ها و رایزنی‌هایی با استانداری، آستان قدس و برخی دیگر از نهادها برای به اتمام رسیدن این پروژه انجام شده است، اظهار کرد: اتمام این پروژه نیازمند هفت میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: ازآنجایی‌که این موزه در مسیر رباط‌کریم و یزد واقع‌شده و بسیاری از زائرانی که از مسیر یزد به مشهد می‌روند از این منطقه گذر می‌کنند، اتمام پروژه نقش مهم و مؤثری در رونق گردشگری خواهد داشت.

فخر ادامه داد: باید شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود که بازدید و استفاده از ظرفیت موزه استکبارستیزی شهرستان طبس تنها  به‌روز ۵ اردیبهشت و برنامه‌های ایام شکست حمله نظامی آمریکا به ایران محدود نشود.

کد خبر 4317792

منبع: مهر

کلیدواژه: طبس راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس شهرکرد یاسوج گرگان مشهد شیراز شب قدر خرم آباد خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در حاشیه این نشست با بیان این که نشستِ حاضر به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه، ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان هاست که اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و جینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل می‌شود و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه هاست، به نمایش گذاشته می‌شود.

حمزه زاده افزود: نمایش این آثار نفیس به مدت ۳ ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.

به گفته وی، در روز جهانی موزه ها، بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

وی همچنین گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت ۳ ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران