Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر علوم از افزایش وام‌های دانشجویی در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری وام‌های شهریه، ازدواج، ودیعه مسکن، ویژه دکتری، ضروری دکتری، عتبات دانشجویی و تغذیه افزایش یافته است. به‌گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ذوافقار یزدان مهر از افزایش وام‌های دانشجویی در سال جاری خبر داد و گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در مجموع ۲۱ نوع وام دارد که به دانشجویان مستعد و کم بضاعت پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ما در صندوق رفاه دانشجویان سعی کرده ایم در سال‌های اخیر یک ارتقاء خدمات رسانی توام با کرامت انسانی با دانشجویان داشته باشیم.

امسال ۶۷۳ میلیارد تومان تسهیلات دانشجویی پرداخت می‌شود

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: سال گذشته، حدود ۴۱۷ میلیارد تومان وام به دانشجویان پرداخت کرده ایم که با هم افزایی و با حمایت دولت و افزایش درآمد اختصاصی صندوق، این رقم به ۶۷۳ میلیارد تومان در سال جاری افزایش می‌یابد؛ که البته با هم افزایی بانک‌ها تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

یزدان مهر خاطر نشان کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از سال ۹۳ یک وام ویژه دانشجویان دکتری تعریف کرده است که ماهانه به دانشجویان دکتری تسهیلات ارائه می‌شود و دانشجویان دو سال بعد از فارغ التحصیلی در اقساط ۶۰ ماهه این وام را بر می‌گردانند.

امسال ۲۲۰ میلیارد تومان وام ویژه دکتری پرداخت می‌شود

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: سال ۹۵، حدود ۵۸ میلیارد تومان و سال ۹۶ حدود ۱۶۶ میلیارد تومان، وام ویژه دکتری پرداخت شد که امسال این وام به ۲۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته و می‌توانیم تعداد بیشتری از دانشجویان دکتری را پوشش دهیم.

افزایش وام ضروری دکتری به بیش از ۶۵ میلیارد تومان

وی با اشاره به افزایش وام ضرروی دکتری خاطرنشان کرد: به هر دانشجوی دکتری ۳ میلیون تومان وام ضروری ارائه می‌شود که در گذشته رقم این وام یک میلیون تومان بود و اکنون این رقم ۳ برابر شده است. سال گذشته ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وام ضرروی دکتری پرداخت شد که امسال به ۶۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافه است. یعنی ۴۷ درصد افزایش یافته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به وام شهریه اشاره کرد و افزود: این وام یکی از وام‌های پرطرفدار صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم است برای اینکه حدود ۸۵ درصد دانشجویان ما شهریه پرداز هستند.

امسال بیش از ۱۵۸ میلیارد تومان وام شهریه پرداخت می‌شود

وی افزود: ما امسال با یکی از بانک‌های دولتی هم افزایی داشته ایم تا وام قرض الحسنه بیشتری به دانشجویان ارائه دهیم، سال گذشته وام شهریه‌ای که پرداخت شد ۷۳ میلیارد تومان بود، امسال اعتبار وام شهریه به بیش ۱۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و می‌توانیم دانشجویان بیشتری را پوشش دهیم.

افزایش وام ازدواج دانشجویی

یزدان مهر به وام ازدواج دانشجویی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عملکرد وام ازدواج داشته ایم که امسال به ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

یزدان مهر به وام عتبات دانشجویی اشاره کرد و افزود: وام عتبات دانشجویی در گذشته ۳۰۰ هزار تومان بود که سال گذشته به یک میلون و ۵۰۰ هزارتومان برای دانشجویان متاهل و یک میلیون تومان برای دانشجویان مجرد افزایش یافت.

افزایش وام عتبات دانشگاهیان

وی ادامه داد: امسال این وام به ۶ میلیارد تومان افزیش یافته و دانشجویان بیشتری تحت پوشش این وام قرار می‌گیرند.

افزایش وام تغذیه دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به وام تغذیه اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام تغذیه پرداخت کردیم که امسال حدود ۱۰ میلیارد تومان تامین اعتبار کرده ایم.

یزدان مهر افزود: یارانه غذا که کمکی است به ارتقاء سلف سرویس‌ها و یارانه غذایی، امسال ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون افزایش یافته است که سال گذشته حدود ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلون تومان بود.

افزایش وام ودیعه مسکن و کمک رهن دانشجویی

مشاوروزیرعلوم به وام ودیعه مسکن دانشجویی اشاره کرد و گفت: در بخش وام ودیعه مسکن متاهلی و کمک رهنی که به دانشگاه‌ها پرداخت می‌کنیم، سال گذشته ۴۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عملکرد داشتیم و امسال به ۵۹ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در گذشته در بحث وام مسکن تهران به دانشجویان متاهل ۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان ارائه می‌شد که سال گذشته به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت و در کلان شهر‌ها ۶ میلیون وام مسکن ارائه می‌شد که به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافت. در سایر شهر‌ها ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وام مسکن ارائه می‌شد که به ۹ میلیون تومان رسیده آمادگی داریم پوشش مناسبی در این زمینه داشته باشیم.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وام دانشجویی شهریه افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جالب رضا عنایتی: مثل من پیدا نمی‌شود!

آفتاب‌‌نیوز :

رضا عنایتی، سرمربی تیم فوتبال پیکان، در نشست خبری پیش از بازی مقابل آلومینیوم اراک اظهار کرد: با تیم قدرتمندی بازی داریم که از زمانی که در لیگ برتر بوده همیشه حریف سرسختی برای همه تیم‌ها بوده است. می‌دانیم که فردا بازی سختی داریم و باید تمام تمرکزمان را بگذاریم تا برنده شویم. اتفاقاتی که هفته گذشته در بازی شمش آذر برای ما افتاد و گل دقایق پایانی، این فصل برای ما تکراری شده است. جلسه خوبی با بچه‌ها داشتم و تا سوت پایان بازی می‌خواهیم کار خودمان را به نحو احسن پیش ببریم.

او ادامه داد: باید خیلی حواسمان را جمع کنیم تا نهایت استفاده را از میزبانی ببریم و امتیازاتی را جمع کنیم که شرایط تیم ما روز به روز بهتر شود. به بچه‌ها امید داریم. تمام توان خود را می‌گذارند تا تیم به موفقیت برسد. وقتی شما به تیم جوانی بازی می‌دهید باید منتظر این اتفاقات باشید و آن را به جان بخرید. سیاست باشگاه پیکان این است که بازیکنان جوان را به لیگ برتر معرفی کند و خوشحالم که در این امر موفق بودیم. امیدواریم در این پنج بازی هم با تمام توان کار کنیم تا امتیازات خوبی را جمع آوری کنیم و شرایطمان را در جدول بهتر کنیم.

«برای بازی فردا تمام بازیکنان را در اختیار دارید؟» عنایتی در پاسخ به این سوال گفت: به غیر از دانیال جهانبخش که مقداری مصدوم است بقیه بازیکنان را از اختیار داریم و مشکلی از این بابت نیست.

سرمربی پیکان درباره اینکه چرا تیمش در دقایق پایانی گل دریافت می‌کند توضیح داد: فوتبال سراسر سورپرایز است، اما وقتی موردی چند بار تکرار شود یک ایرادی وجود دارد. من در جلسه‌ای که با بازیکن داشتم از آن‌ها گلایه کردم. یک وقتی کاری از مربی و کادر فنی پیش نمی‌آید و این عدم تمرکزی که ما داریم امتیازاتی که باید به دست می‌آوردیم را از ما گرفته و خیلی سعی می‌کنیم در این بازی تمرکز زیادی داشته باشیم و امیدواریم از این هفته به بعد چنین اتفاقی نیفتد.

«در هفته‌های پایانی هم از بازیکنان جوان استفاده می‌کنید؟» رضا عنایتی در پاسخ به این سوال گفت: سیاست ما در هر بازی متفاوت است. با برنامه ریزی و آنالیز حریف پیش می‌رویم. بازیکنان جوان ما کمی با تجربه شده‌اند و کیفیت خود را نشان داده‌اند. جوانان ما فوق العاده با کیفیتی هستند و روند رو به جلوی ما تغییر نمی‌کند. نشان داده‌اند که چقدر انگیزه دارند و در چند بازی اخیر هم این را احساس کردم. تیم ما با بازیکنان جوان و باتجربه شکل بهتری دارد. می‌خواهیم نتیجه بگیریم در هر بازی با ترکیبی به میدان می‌رویم که در این امر موفق شویم.

او درباره اینکه آیا بین مهاجمان جوان تیمش کسی شبیه به خودش را پیداکرده یا نه؟ گفت: مثل رضا عنایتی که پیدا نمی‌شود (باخنده.)، ولی واقعا شرایط تیمی ما در گلزنی نسبت به نیم فصل اول خیلی بهتر شده و در نیم فصل دوم فقط به پرسپولیس گل نزدیم. بازی با گل بهتر از بازی بدون گل است و دوست دارم هر بازی هوادارانی که وارد ورزشگاه می‌شوند و از خانه بازی را می‌بینند بازی با گل ببینند.

او درباره صحبت‌های عبدالله ویسی برای رصد شدن لیگ گفت: من اصلا به این موضوعات فکر نمی‌کنم، چون حساسیت بالا می‌رود، نظارت هم باید بیشتر شود. این طبیعی است و در تمام دنیا این اتفاق می‌افتد. وقتی بازی‌ها به یک منطقه حساس می‌رسد نیرو‌های نظارتی بیشتر حضور دارند و خواسته آقای ویسی هم همین بود تا حقی از کسی ضایع نشود و حق به حقدار برسد. تمام تیم‌ها تلاش می‌کنند تا رتبه خوبی را کسب کنند. این خواسته غیر منطقی‌ای نیست و امیدوارم ما مربیان طوری کار کنیم که از نتایج کسب شده کیف کنیم و از لحاظ وجدانی راحت باشیم.

عنایتی در مورد اینکه استقلال، آخرین حریف پیکان در لیگ برتر می‌خواهد بازی‌اش در ورزشگاه با تماشاگر برگزار شود، گفت: اجازه دهید بازی به بازی پیش برویم. در بازی استقلال، من تصمیم گیرنده نیستم. الان درباره بازی مقابل آلومینیوم صحبت می‌کنیم و آن را هم در زمانش صحبت می‌کنیم. این را با مدیران باشگاه صحبت می‌کنیم و نظرات آن‌ها را به شما می‌گویم.

سرمربی پیکان در خصوص توهین یک فرد به بانوان پرسپولیسی در جریان بازی مقابل سپاهان گفت: از زمانی که اتفاق خوب و مبارکی افتاده که بانوان ما می‌توانند به ورزشگاه بیایند، شرایط فرهنگی ما، کلا عوض شده است. به هر حال خودمان خانواده داریم و می‌دانیم که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم. باید تمام مسئولیت اتفاقی که افتاده را قبول کنند. واقعا از این اتفاق تعجب کردم، امیدوارم به سمتی برویم که اول به خانواده خودمان نگاه کنیم. مطمئنم چنین اتفاقی دیگر تکرار نمی‌شود و بر اثر اتفاقی که شاید من نام آن را جوگیری بگذارم، اتفاق افتاد. مطمئنم مردان ایرانی فوق العاده با غیرت هستند و یک لحظه باید به این فکر کنیم که خواهر و مادر خودمان در ورزشگاه هستند. به نظرم این یک اتفاق از روی جوگیری بود و در سایر ورزشگاه‌ها که رفتم خیلی شرایط بهتر شده است. آدم کیف می‌کند که اتحاد هواداران را می‌بیند و خدا کند دیگر از این آدم‌های جوگیر در ورزشگاه نبینیم تا همه از فوتبال لذت ببریم.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • ادعای جالب رضا عنایتی: مثل من پیدا نمی‌شود!
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است