Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-05@00:28:52 GMT

عملیات‌مهار ریزگردها ازشهریورماه شروع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۳۹۲۷

عملیات‌مهار ریزگردها ازشهریورماه شروع می‌شود

به گزارش جهان نيوز، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره آخرین اقدامات دولت برای کاهش ریزگردها در خوزستان اظهار کرد: موضوع ریزگردهای خوزستان با سایر مناطق تفاوت دارد و بودجه تعریف شده ای برای مهار ریزگردهای این استان وجود دارد.

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برای مقابله با کانون ریزگردها، 100 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است، گفت: با ستاد مبارزه با ریزگرد جلسه ای تشکیل دادیم و استاندار خوزستان را مسئول مبارزه با ریزگرد در خوزستان کردیم؛ همچنین قرار شد مطالعات تا پایان مردادماه تمام شود چرا که ریزگردها مطالعات جانبی نداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی عملیات اجرایی در خصوص مهار ریزگردها، نیز قرار است از اول شهریور ماه آغاز شود.

کلانتری افزود: عراقی ها تا حدودی در تالابهایشان آب رها کرده اند اما به طور کلی محوطه ای که ریزگردها از آنجا بلند می شود خیلی بیشتر  است؛ عراقی ها می گویند محدودیت امکانات دارند همانطور که ما با این محدودیت ها روبرو هستیم.

75 درصد پیشرفت در مهار آب های مرزی
عیسی کلانتری با اشاره به مهار آب های مرزی اظهار داشت: حدود 8.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی  برای این موضوع تخصیص یافته است؛ اکنون هم این کار به سرعت در حال انجام است و به طور کلی مشکل خاصی در مهار آب های مرزی نداریم و بیش از 75 درصد کارها در این بخش عملیاتی و اجرایی شده است.

کلانتری در مورد مشکل حقابه مرزی افغانستان و ایران گفت: طبق قرارداد 820 میلیون متر معکب آب در سال باید به ایران داده شود. افغانستان از اول سال مدعی است که به خاطر خشکسالی کمتر از 10 میلیون متر مکعب آب وارد شده است. این معظل بزرگی است که هم اکنون در سیستان و بلوچستان با آن روبرو هستیم.

وی در ادامه گفت: بارش ها در کشور نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش یافته و در بعضی استانها مخصوصا شمال و شمال غربی کشور بارش ها نسبت به سال قبل بهبود داشته است. از طرفی بارش در جنوب و جنوب شرقی نیز نسبت به سال قبل بدتر شده است.

هنوز تصمیمی درباره واردات آب از ترکیه گرفته نشده است
کلانتری در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه نیز گفت: خوشبختانه طبق آخرین آمار و بررسی های انجام شده عمق دریاچه نسبت به سال قبل 20 سانتی متر عمیق تر شده است و موضوع واردات آب از ترکیه برای احیای این دریاچه هم در حد صحبت بود و هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه مأموران کلانتری ۱۲ بسیج شاهرود به یک خودرو پراید هنگام گشت زنی مشکوک شدند، ابراز داشت: پس از استعلام خودرو سرقتی بودن خودرو محرز و راننده دستگیر شد.

وی ضمن بیان اینکه در پی سرقت خودرو پژو در حوزه شهرستان شاهرود طرح مهار به اجرا در آمد، افزود: پس از تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه رده سنی این سارقان ۳۰ و ۳۵ سال بوده است، ابراز داشت: متهمان انگیزه خود را از سرقت مشکلات مالی و تهیه مواد مخدر عنوان کردند.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه طی عملیات دیگری مأموران کلانتری پاسگاه لاسجرد متوجه خودرو تویوتا کمری سفید رنگ رها شده در شانه خاکی جاده شدند، تصریح کرد: با توجه به افتادن سوئیچ کنار خودرو تویوتا به پارکینگ منتقل شد.

وی ضمن بیان اینکه بررسی‌ها حاکی از آن داشت که خودرو متعلق به پدری که دارای بیماری آلزایمر و بدون خودرو به خانه بازگشته است، افزود: پس از حضور مالک و احراز مالکیت این خودرو میلیاردی به صاحبش بازگشت.

کد خبر 6096357

دیگر خبرها

  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • یک میلیون رزمنده آماده جنگ خواهند شد/ عملیات در دریای مدیترانه
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت
  • هشدار پلیس فتا نسبت به شایعات انتخاباتی در خوزستان
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • سرقت ۱۵ هزار دلار توسط سرایدار خانه
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • شروع تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در خوزستان
  • ماجرای تیراندازی، دکتر قلابی را رسوا کرد