Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، طیب‌ قدیمی‌ نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در امور مناطق زلزله‌ زده کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر شرایط مناطق زلزله زده کرمانشاه مانند سر پل ذهاب‌ یا قصر شیرین بهتر از زمان قبل از زلزله است و هیچ کمبودی‌ در شاخه پزشکی عمومی در این مناطق نداریم.
 
وی ادامه داد: طرح گسترش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده کرمانشاه‌ به خوبی انجام می‌شود و خوشبختانه این خدمات هیچگونه کاهش کمی و کیفی نسبت به قبل از زمان زلزله نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باز سازی بیمارستان 50 تختخوابی سر پل ذهاب
 
قدیمی‌ با اشاره به اینکه در تاریخ 16 آذر بیمارستان شهدای سر پل ذهاب با همان ظرفیت قبل از وقوع زلزله‌  باز سازی شده است، افزود: بیمارستان شهدای سرپل ذهاب  خدمات بهداشتی و درمانی‌ به مردم ارائه می‌دهد و تعداد تخت‌های این بیمارستان‌ موقت به 65 عدد رسیده است.
 
نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در امور مناطق زلزله‌ زده کرمانشاه ادامه داد: خیّرین‌ سلامت در حال ساخت ساختمان‌ جدید داخل فضای بیمارستان شهدای سر پل ذهاب  هستند که بعد از راه‌اندازی کامل، 50 تخت به تعداد تخت‌های شهر سر پل ذهاب اضافه می‌شود.
تعمیر مرکز جامع سلامت در مناطق زلزله زده کرمانشاه
 
وی با اشاره به اینکه ضریب‌ اشغال تخت‌های بیمارستانی‌ در مناطق زلزله‌ زده کرمانشاه‌ 56 درصد بوده است، افزود: مراکز بهداشتی و درمانی در شهرهای آسیب دیده مانند سر پل ذهاب، قصر شیرین، گیلان غرب، اسلام‌آباد و ثلاث‌ باباجانی‌ اعم از خانه بهداشت  و مراکز جامع سلامت تعمیر شده است بطوریکه‌ بیش از 170 مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت در این طرح،  تعمیر اساسی شده است.
 
قدیمی عنوان کرد:کار احداث  46 خانه بهداشت و 8 مرکز جامع سلامت که آسیب کلی دیده بودند به وسیله خیّرین‌  آغاز شده است، امیدوارم در سالگرد وقوع زلزله کرمانشاه‌ خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت به بهره‌برداری برسد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مناطق زلزله زده کرمانشاه خیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند

 چشم‌ها از مهم‌ترین و حساس‌ترین اعضای صورت هستند که باید تحت مراقبت و توجه ویژه‌ای باشند تا آسیب احیانا جبران ناپذیری به آن‌ها وارد نشود.

از همین رو دکتر ناصر کریمی، متخصص و جراح چشم، فلوشیپ جراحی های پلاستیک و ترمیمی چشم و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما در خصوص «حوادث چشمی» با اشاره به این مطلب که هیچ شغلی وجود ندارد، که اصول تدوین شده بهداشت حرفه‌ای نداشته باشد، بیان کرد: رعایت اصول بهداشت حرفه‌ای هر شغل، در حفظ و سلامتی چشم‌ها نقش بسیار مهمی دارد.

او به عنوان مثال مطرح کرد: افرادی که پشت صفحه نمایشگر کامپیوتر کار می‌کنند، باید هر ۲۰ دقیقه از جای خود بلند شوند و به مدت ۲۰ ثانیه، به فاصله ۲۰ متری خود با دقت نگاه کنند، زیرا چشم‌ها در این حالت از انقباض دائمی خارج می‌شوند و استراحت می‌کنند.

ناصر کریمی به یکی از باورهای اشتباه افراد در خصوص شست‌وشوی چشم  با چای اشاره کرد و گفت: در چای ترکیباتی وجود دارد که مویرگ‌های چشم را تنگ می‌کند و باعث کمتر شدن قرمزی چشم می‌شود. اما مشکل این است که خود جوشانده چای حاوی ذرات بسیار کوچکی است که ممکن است باعث بسته شدن مسیر عبور غدد اشکی شود و دردسر جدیدی ایجاد کند، وی تاکید کرد: شست‌وشو با چای هیچگونه اثر درمانی خاصی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در روزهای آلودگی هوا، برای حفظ سلامت چشم‌ها چه باید کرد؟، گفت: در شهرهای آلوده به خصوص همراه با خشکی هوا، شست‌وشو با قطره اشک مصنوعی، به افرادی که چشم حساسی دارند، توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه
  • طغیان رودخانه روستای داره لار اسد شهرستان سرپل ذهاب