Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@20:28:51 GMT

شهید محراب، نمایشی در سوگ امیرالمومنین

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۶۴۳۸

شهید محراب، نمایشی در سوگ امیرالمومنین

حس و حال خاصی بر سالن نمایش حاکم بود و عاشقان اهل بیت (ع) که با پای دل در این نمایش حضور یافته بودند، هرکدام حس و حال خود را داشتند؛ نمایش آغاز شد، اولین صحنه از نمایش شمشیری بود که بر فرق مولا قرار داشت و قطام بر دور امیرالمومنین (ع) و قاتلش، رقصان و آوازخوانان کل می زد و در صحنه ای دیگر یتیمانی که نان خود را با یکدیگر تقسیم می کردند، امیرالمومنین با کیسه ای بر دوش وارد شده و نان به یتیمان می داد و نوازششان می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما صحنه سوزناک این نمایش، مناجات علی (ع) با چاه بود که اشک بر گونه های تماشاگران نشاند و عاشقان اهل بیت نمی توانستند جلوی سرازیر شدن اشک های خود را بگیرند. با وجود اینکه زمان نمایش کمتر از یک ساعت بود، اما تاثیرگذاری این نمایش به گونه ای بود که تماشاگران علاوه بر تشویق هنرمندان این نمایش، با اهدای دسته های گل به بازیگران آن خستگی را از تن هنرمندان شهر خود زدودند.
مریم روح الله زاده کارگردان نمایش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این نمایش با حضور هفت تن از هنرمندان انزلی به روی صحنه رفته و همانگونه که دیدید، تاثیرگذار بود.
وی با اشاره به انتظار حمایت از هنرمندان بندرانزلی از سوی دستگاه ها و نهادهای مختلف در بندرانزلی افزود: انتظار داریم همانگونه که در شهرهای دیگر حمایت قابل توجهی از هنرمندان می شود، در شهر خودمان نیز شاهد حمایت بیش از پیش مادی و معنوی برای افزایش هرچه بیشتر انگیزه بین آنها شود.
روح الله زاده یادآور شد: در این نمایش معصومه روح الله زاده، پویا علافی، سید حسین اسماعیلی، محمد ناوبان، نگار احمدی، امیرمهدی نوروزی بازیگران این نمایش بودند و امیر علی میرزاده نوازنده دف و سجاد شفیع زاد نیز مسئولیت مداحی و تهیه کنندگی این نمایش را برعهده داشت.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7471/ 2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان گیلان اهل بیت مادی و معنوی نمایش امیرالمومنین روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۶۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد

سیدمجید پوراحمدی در جریان بازدید از نمایشگاه هنر جهانی دبی از حضور پررنگ و تاثیرگذار هنرمندان کشورمان در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: هنرمندانی از ۶۰ کشور دنیا با بیش از ۱۰ هزار اثر هنری در قالب ۴۰۰ غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند و آثار متنوع و مقرون‌به‌صرفه‌ای را به نمایش گذاشتند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی، معرفی آثار هنرمندان ایرانی و حمایت از حضور آنها در رویداد‌های بین‌المللی است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: اغلب شرکت‌کنندگان این رویداد هنری از هنرمندان نوظهور و میان رده هستند و آثار نیز با سطوح قیمتی متنوع ارائه می‌شود.

پوراحمدی گفت: نمایشگاه هنر دبی یک رویداد هنری بین‌المللی در منطقه است و اغلب هنرمندان ایرانی شرکت‌کننده در این نمایشگاه از اعضای صندوق هنر نیز هستند.

وی افزود: تلاش داریم با بررسی چالش‌ها و راهکار‌های ارتقای حضور هنرمندان در این رویداد، چگونگی معرفی هرچه بهتر آثار هنرمندان ایرانی در خارج از مرز‌های کشور و بررسی راهکار‌های ارتباط موثر هنرمندان و گالری‌های ایرانی با بازار جهانی اقتصاد را مورد ارزیابی قرار دهیم.

پوراحمدی بسترسازی برای شکوفایی استعداد‌های هنرمندان جوان و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر را یکی از اهداف مهم صندوق اعتباری هنر عنوان کرد و افزود: هنر ایران قدمت چندهزار ساله دارد و با توجه به ظرفیت بی نظیر این حوزه، طی دو سال گذشته اقدامات جدی در بسترسازی میان مدت و بلند مدت برای توسعه و رفع موانع اقتصاد هنر به عمل آوردیم.

وی ادامه داد: در این زمینه تلاش می‌کنیم با حمایت از حضور هنرمندان ایرانی در رویداد‌های بین‌المللی، شناساندن آثار ارزشمند هنری ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی و جذب مشتریان نقش تسهیل‌گر را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • اسپانیا میزبان فیلم ژاو با حضور هنرمندان قمی شد
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر