Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، از گردش مالی سه میلیون دلاری صادرات صنایع دستی خوزستان در سال ۹۶، خبر داد و اظهار داشت: بنا داریم در سه سال آینده این گردش مالی را به هفت میلیون دلار افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز و به نقل از روابط عمومی اداره ‎کل میراث فرهنگی خوزستان، علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، با بیان این مطلب گفت: به پاسداشت هنر صنایع دستی و این فرهنگ اصیل که در همه اقوام ملل وجود دارد، 20 خرداد به عنوان روز جهانی صنایع دستی برگزیده شده؛ هنری که یکی از مهمترین بخش‎ های آن، اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی برندی برای معرفی فرهنگ جامعه است، از این صنعت به عنوان هنری یاد کرد که می‎ تواند برای کشور تولید ثروت کند و ادامه داد: پیشینه صنایع دستی ایران در دنیا بی‎نظیر است.

 

وی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای صاحب‎ نام و دارای برند در صنایع دستی دنیاست و اذعان داشت: ایران یکی از پایلوت‎ های اصلی صنایع دستی در جهان است که در این میان خوزستان نیز به عنوان مهد تمدن و فرهنگ ایران ‎زمین جایگاه ارزنده ‌ای در صنایع دستی داراست.

 

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، با اشاره به رشته های متنوع صنایع دستی در استان، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم صنایع دستی را به سبد خانوار وارد کنیم تا به تبع آن اشتغال ایجاد شود چرا که صنایع دستی می‎ تواند دغدغه اشتغال را حل کند.

 

وی تصریح کرد: در سال 96 قریب به سه میلیون دلار صادرات صنایع دستی از خوزستان داشتیم که امیدواریم طی سه سال آینده بتوانیم با معرفی صنایع دستی، قدمت و پیشینه آن و با بهره‎ گیری از توان استان در آموزش هرچه سریع تر به گردش مالی هفت میلیون دلار در این حوزه دست یابیم.

 

ایزدی، بیان کرد: اگر بتوانیم فضای عرضه و تقاضا را به دست خود بگیریم و برنامه خوبی برای آن داشته باشیم و از طرفی در حوزه تجاری ‌سازی نیز گام‎ های موثرتری برداریم، قاعدتا می‎ توان افزایش صادرات و کاهش واردات را رقم زد.

 

وی با بیان اینکه صنایع دستی این قابلیت را دارد که چارچوب مناسبی برای صادرات و توسعه پایدار باشد، به مقوله آموزش در این حوزه اشاره کرد و افزود: بخشی از رسالت آموزش صنعتگران به سازمان میراث فرهنگی و بخشی به مجموعه ‎هایی همچون کمیته امداد و بهزیستی که در تعامل مستقیم با آنها هستیم، مربوط می‎شود؛ ضمن اینکه مجموعه آموزش عالی کشور نیز باید در حوزه علمی و تخصصی گام ‎های موثری بردارد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز قدس راهپیمایی روز قدس حسن روحانی شب قدر مجلس قدس راهپیمایی دولت روز جهانی قدس مراسم شب قدر صنایع دستی اشتغال خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان، یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل با  ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملیات احداث هتل و تله‌کابین پیست اسکی خوشاکو ارومیه  آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود و دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر  و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح این پروژه در توسعه گردشگری استان تاثیر مهمی خواهد داشت.
 
مرتضی صفری افزود: نزدیکی به مرز سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و ... از جمله ظرفیت‌های سیلوانا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد