Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  مسعود مطهری معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت : با توجه به گرم شدن هوا و افزایش موارد گزش عقرب و مار در سال های گذشته و احتمال افزایش این گزشها در فصل تابستان و پاییز باید موارد ایمنی بیش از گذشته مد نظر مردم قرار داشته باد تا شاهد حادثه ناگواری نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق آمار 435 مورد گزش عقرب و 85 مورد گزش مار در فرورین و اردیبهشت ماه سالجاری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شاهد بودیم که خوشبختانه همگی درمان و بهبود یافته اند ، لذا از مردم درخواست داریم اطلاعات کافی از علائم و راه های پیشگیری و محافظت از گزش عقرب و مار را کسب کنند و در مراقبت هر چه بیشتر خود و کودکانشان موارد ایمنی را به کار ببندند.

مطهری با اشاره به دو نوع شایع عقرب در منطقه تصریح کرد: عقرب زرد یا الماس ،این عقرب زرد رنگ و دارای سم خطرناک ومحل گزش آن درد زیادی ندارد وهمین مساله باعث مراجعه دیرتر فرد به مراکز درمانی می شود و دیگری ،عقرب سیاه بزرگ است که این عقرب سیاه رنگ وزهر آن سمی و باعث درد شدید در محل گزش می شود.

وی با اشاره به بی قراری شدید، تشنج، بی حالی، عرق کردن، تنگی نفس، سردرد و بی اختیاری ادرار به عنوان علائم عقرب گزیدگی گفت: مردم برای پیشگیری از عقرب گزیدگی اقدامات حفاظتی مانند پرهیز از انباشتن و توده کردن، هیزم ،مصالح ساختمانی در محل سکونت واطراف آن، مسدود کردن سوراخ های دیوارهای منازل به ویژه در،پنجره ورودی های فاضلاب، استفاده از نور کافی در فضای حیاط ،حمام و دستشویی در طول شب بویژه در روستاها، جلوگیری از بازی کودکان با دمپایی و پای برهنه در شب، پرهیز از نشستن یا خوابیدن روی زمین به ویژه در اوایل شب هنگام رفتن به تفریح یا گردش، پرهیز از توقف در جاده های بیابانی و نشستن روی خاک های انباشته شده، استفاده از کفش های ساق دار و دستکش توسط کارگران و کشاورزان در هنگام کار و ... را به صورت جدی رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به توصیه های اولیه در مواجه با عقرب گزیدگی و مراجعه فوری در صورت گزش با هر نوع عقرب به مراکز درمانی، اورژانس و بیمارستان ها تصریح کرد: حفظ آرامش فرد جهت کاهش انتشار سم در بدن، ثابت وبی حرکت نگه داشتن عضو گزیده شده و قرار دادن عضو آسیب دیده پایین تر از سطح قلب، بستن بالای محل گزش با باندی به پهنای کم بطوری که زیاد سفت نباشد و گردش خون قطع نشود، خودداری از شکافتن، تیغ زدن ،مکیدن و خارج کردن نیش عقرب با فشردن محل گزش،انتقال هرچه سریعتر شخص عقرب گزیده به مراکز درمانی واورژانس از جمله این موارد هستند.


انتهای پیام/س

احتمال افزایش گزش مار و عقرب در گرما

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟

به گزارش پارس نیوز ، خبرآنلاین نوشت موضوع ترمیم مزد و تعیین حق مسکن کارگران برای سال ۱۴۰۳ هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مشخص نیست افزایش احتمالی حق مسکن چه زمانی در هیات وزیران به تصویب خواهد رسید.

همه‌ساله مزد کارگران و تمامی ردیف‌های جانبی آن (از حق عائله مندی و فرزندان تا حق تاهل و حق مسکن) در شورای عالی کار با نظر و رای نمایندگان شرکای اجتماعی کارگری، کارفرمایی و دولت تصویب می‌شود، اما ردیف «حق مسکن» تنها ردیف حقوقی در مزایای جانبی است که پس از تصویب در شورای عالی کار در هیات وزیران نیز باید به تصویب برسد.

در سال جاری البته باوجود عدم امضای مصوبه مزدی توسط گروه کارگری، دولت با دعوت از تشکل‌ها مذاکراتی درباره افزایش حق مسکن انجام داد.

طبق آنچه سمیه گلپور (رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور) در هفته گذشته اظهار کرد، در این جلسات بحث افزایش ۳۵ درصدی مبلغ حق مسکن مطرح شده است که البته باتوجه به اینکه هنوز جلسه رسمی شورای عالی کار در این موضوع برگزار نشده است، درباره تغییرات و جزئیات این مبلغ نمی‌توان نظر قطعی داد.

بلاتکلیفی کارگران

اما باتوجه به این موضوع که همه‌ساله در ماه اردیبهشت (یا گاهی فروردین) حق مسکن کارگران از شورای عالی کار به هیات وزیران ابلاغ و در هیات وزیران تصویب می‌شد، کارگران امسال نیز منتظر مشخص شدن تکلیف این ردیف هستند؛ به ویژه اینکه در سال جاری برای اولین بار، مبلغ حق مسکن کارگری در شورای عالی کار افزایش نیافت و همان مبلغ نهصد هزار تومان باقی ماند!

علیرغم تماس‌های مکرر، مقامات وزارت کار و اعضای شورای عالی کار در ارتباط با مصوبات شورایعالی کار و افزایش احتمالی حق مسکن، اطلاع چندانی به ما ندادند.

کارگران نگران آن هستند که افزایش حق مسکن آن‌ها در مزد اردیبهشت‌ماه اعمال نشود و همچنان دوماه مابه التفاوت از دولت و کارفرمایان طلب داشته باشند که این موضوع تعجیل شورای عالی کار و دولت را برای تعیین تکلیف این ردیف می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه