Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،به نقل از وزرات نیرو داوود فرخ زاد مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با حضور در تحریریه خبر ۲۱ شبکه یک سیما درباره تامین برق در زمان پیک امسال اظهار کرد: وزارت نیرو اقدامات مناسبی را برای کنترل این ایام از چندماه قبل شروع کرده است و هم‌اکنون آمادگی لازم در صنعت برق برای تامین برق مشترکان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برق کشور از دو بخش حرارتی و آبی تامین می‌شود که در حوزه حرارتی تعمیرات نیروگاهی به‌خوبی انجام شده و ظرفیت کامل تولید نیروگاه‌های حرارتی در حال حاضر مهیا و در مدار است.

فرخ زاد با بیان اینکه هم‌اکنون در بخش برق‌آبی ۳ هزار مگاوات کمبود داریم اضافه کرد: این کمبود قبلا ۴۵۰۰ مگاوات بود که خوشبختانه با بارندگی‌های اخیر بخشی از آن جبران شد و به‌دنبال این هستیم تا بخشی دیگر را با حرارتی جبران کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به اینکه تمام ادارات دولتی موظف شده اند که پایان زمان اداری سیستم سرمایشی خود را خاموش کنند، تصریح کرد: در راستای صرفه جویی مشوق‌های نیز برای صنایع ابلاغ شده و روشنایی معابر هم کنترل شده است.

وی گفت: انتظار داریم مردم همانند گذشته با قرار دادن درجه وسایل سرمایشی بین ۲۳ تا ۲۶ درجه و خاموش کردن لامپ‌های اضافی همراهی کنند تا امسال هم از ایام پیک عبور کنیم.

فرخ زاد  در پایان با خطاب قرار دادن پرمصرف‌ها گفت: تقاضا داریم بخش کوچکی از مردم که جزو پرمصرف‌ها هستند در این ایام مراعات کرده و به کمک بقیه مردم بیایند که اگر فقط ۱۰ درصد در این زمینه با ما همکاری داشته باشند می‌توانیم از ۲ هزار مگاوات کسری در تولید برق گذر کنیم و شرایط مطلوبی را در تابستان داشته باشیم.

انتهای پیام/

۱۰ درصد صرفه جویی مشترکین ۲ هزار مگاوات کسری را جبران می‌کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۷۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت

مهدی نقدی، فرماندار شفت همزمان با آغاز کشت برنج در شالیزار‌های این شهرستان از ۲ مجموعه بانک نشاء گلخانه‌ای و سنتی در روستای لَختَکی بازدید کرد.

او با بیان اینکه شهرستان شفت دارای ۷ بانک نشاء برنج است، گفت: در نظر داریم در آینده نزدیک با حمایت آن را به سقف ۱۰ واحد برسانیم.

فرماندار شفت تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه نشا می‌شوند و همچنین بیش از ۱۱۰ دستگاه نشاکار در فصل کشت برنج در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

محمدرضا یوسف نژاد، مدیر جهاد کشاورزی شفت هم در این بازدید حمایت و ترغیب کشاورزان به ایجاد بانک نشاء برنج را از مهمترین برنامه‌های این اداره اعلام کرد.

به گفته او، کشت مکانیزه برنج ضمن اینکه از لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه است باعث بالا رفتن میزان تولید نیز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شفت افزود: کاهش سختی کار، صرفه جویی در وقت و انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و تهیه نشاء سالم و عاری از افت و بیماری از مهمترین مزایای کشت مکانیزه برنج است.

شهرستان شفت در ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد