Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-بزرگترین ترسی که بشر امروز می‌تواند داشته باشد، به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم، ترس از جنگ هسته‌ای است که البته این روزها این ترس کمرنگ‌تر شده است. یک زمان مسائل بهداشتی و ایدز منشاء ترس بشر بود و حتی نظام محدودی از روابط اجتماعی را تا حدی تغییر داد. به هر حال این موارد پیش می‌آید و انسان هم تا حدی بر آنها غلبه می‌کند و برخی از جاها هم غلبه پیدا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد اگر در گذشته عوامل غیر انسانی و طبیعی بشر را هراسان کرده بود اما امروزه بشر به نوعی از خود و دستاوردهایش در هراس است؛ به تعبیری گویی انسان امروز بیش از هر چیزی از خود می‌هراسد.

عباس عبدی، پژوهشگر مسائل اجتماعی در خصوص تفاوت ترس بشر امروز با گذشته می‌گوید: «ریشه ترس به آن معنا که خطری برای موجودیت و بقای ما باشد، از بین نرفته است؛ بلکه تنها مصداق بیرونی آن تغییر کرده است؛ انسانی که در غار زندگی می‌کرد، طبیعی است که از مار بترسد و به همین دلیل است که ما هنوز فوبیای مار را داریم.

در گذشته ترس از حیوان درنده، تاریکی، قحطی، گرسنگی، سیل، زلزله و هر چیزی که به طبیعت برمی‌گشت، وجود داشت اما به میزانی که زندگی انسان غیرطبیعی و مدرن می‌شود، بیشتر چیزهایی اطراف انسان را می‌گیرد که ساخته دست خود او است.

به میزانی که انسان قدرت پیدا می‌کند و بر طبیعت تسلط پیدا می‌کند کارهایی را انجام می‌دهد که این کارها، خود منشاء عوارض دیگری شده است». به این اعتبار، در دنیای مدرن، تنها مصداق‌های ترس تغییر کرده است ولی بنیادهای ترس همچون گذشته هر آن چیزی است که موجودیت انسان را تهدید می‌کند.

اما امروزه بزرگترین ترس بشر چیست؟ عباس عبدی معتقد است: «بزرگترین ترسی که بشر امروز می‌تواند داشته باشد، به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم، ترس از جنگ هسته‌ای است که البته این روزها این ترس کمرنگ‌تر شده است. یک زمان مسائل بهداشتی و ایدز منشاء ترس بشر بود و حتی نظام محدودی از روابط اجتماعی را تا حدی تغییر داد. به هر حال این موارد پیش می‌آید و انسان هم تا حدی بر آنها غلبه می‌کند و برخی از جاها هم غلبه پیدا نمی‌کند.»

بی‌شک همیشه ترس مخرب نیست و این حس ذاتی می‌تواند «هشداردهنده» و «پیش‌گیری‌کننده» باشد تا به ما قدرت «مهار» و «مبارزه» و «گریز» از خطرات را بدهد اما ترس یک بعد مخرب هم دارد که عبدی در اینباره می‌گوید: «ترس آثارش را در روابط اجتماعی بروز می‌دهد ولی وقتی ما نتوانیم بر این ترس‌ها غلبه کنیم و عوامل منشاء ترس را در کنترل خود در بیاوریم در واقع به حالت انفعال می‌رسیم و این انفعال اثرات مخربی را بر روابط اجتماعی و کیفیت زندگی ما می‌گذارد».

منبع: ایران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران

محمدمهدی عباس‌زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه ریزی از ۱۶ مهرماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه امسال، در واحد‌های مرغداری گوشتی استان انجام شد.

او با بیان اینکه در این مدت ۳۵۹ هزار تن شیر در دامداری‌های استان تولید و به بازار عرضه شد، افزود: ۳۵ هزار تن گوشت قرمز و ۱۸۵ هزار تن گوشت مرغ صنعتی در استان تولید شد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه از ۱۶ مهر ماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه امسال، ۲ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ در مرغداری‌های صنعتی استان تولید شد، گفت: برای حمایت از بخش دامپروری ۷۱۱ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در استان تامین و توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی
  • قیمت کارتن موز برای مستأجران سر به فلک کشید
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری / براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان مقابل جنجال مهدی نصیری /براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند