Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان شمالی در نشست شورای اداری خراسان شمالی خطاب به معاون جدید هماهنگی امور عمرانی استانداری، بر افزایش نقش آفرینی بانوان، جوانان و اقوام در حوزه عمرانی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی امروز دوشنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی که با محوریت تکریم و معارفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، با ذکر این مطلب که همه ما به عنوان کارشناس استخدام شده ایم نه مدیر، در بیان نکاتی چند به عنوان دستورالعمل اجرایی معاون جدید، تصریح کرد: در انجام فعالیت های این حوزه نباید وقفه و غفلتی صورت بگیرد چرا که قبول مسئولیت شده و هر کسی در مقابل مسئولیت خود باید پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای اداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه دو نوع اختلاس وجود دارد یکی اختلاس مالی که بیشتر مسئولان از آن پرهیز می کنند و دیگری اختلاس در وقت است، ادامه داد: نباید لحظه ای از وقت و زمان غفلت کرد چراکه اختلاس در وقت قابل جبران نیست.

 

وی بر افزایش نقش آفرینی بانوان، جوانان و اقوام در حوزه عمرانی تأکید کرد و گفت: در حوزه عمرانی ندیده ایم که از قشر بانوان در این حوزه نقش آفرینی کرده باشد.

 

صالحی، تقویت مدیریت های محلی، شوراهای شهر و روستا، تسهیل فعالیت ها و تقویت نقش های سازمان های مردم نهاد و شناسایی امور اجرایی قابل واگذاری به آنها را از دیگر موارد مهم بیان  و تسریع در ساخت اتاقک های دیجیتال در روستاها برای تکمیل پوشش صداوسیما و راه اندازی اردوگاه دانش آموزی شهید چمران بجنورد و پیگیری احداث فاز یک کلینیک درمان ناباروری را به عنوان دیگر اولویت های حوزه معاونت امور عمرانی ذکر کرد.

 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی، کمک به توسعه متوازن و عادلانه استان به ویژه مناطق محروم و مرزی، نظارت بر عملکرد شهرداری ها و دستگاه های اجرایی حوزه عمرانی، توجه جدی به محدودیت های منابع آب به ویژه صرفه جویی آب در مصارف امور کشاورزی، افزایش بهره وری آب و تعادل بخشی به سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز،  تقویت کشت گلخانه ای، به حداقل رساندن رشد مصرف انرژی در بخش کشاورزی با افزایش بهره وری و اقتصادی کردن اندازه واحدهای تولیدی کشاورزی را به دیگر موارد مهم و قابل توجه افزود.

 

صالحی، گسترش زنجیره ارزش در بخش کشاورزی، حفاظت از جنگل ها، مراتع خاک، آبخیزداری و مقابله با بیابان زایی و ممانعت از فرسایش خاک را از دیگر مطالبات و ضروریات این حوزه ذکر کرد و افزود: پیگیری و نظارت تکمیل راه آهن جوین – اسفراین – بجنورد – شیروان هم یکی از خواسته های مهم ماست و با توجه به اختصاص بودجه به این پروژه در سال جاری و با تلاش نمایندگان مجلس، امید داریم این طرح هرچه زودتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

وی، پیگیری و نظارت راه آهن گرگان- بجنورد- مشهد که کارهای اولیه آن انجام شده را از دیگر اولویت های اجرایی دانست و ادامه داد: 15 درصد سهم دولت هم از طریق آستان قدس قابل وصول است و هم از محل صندوق توسعه ملی، لذا این پروژه باید هر چه زودتر به نتیجه برسد.

 

استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به تکمیل جاده بجنورد به جنگل گلستان با بیان اینکه تاکنون 60 میلیارد تومان به پیمانکاران این پروژه بدهکار هستیم و این در صورتی است که نمایندگان مجلس تنها  50 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مصوب کرده اند، بیان کرد: با وجود همه این کمبودها اما باید کار  ادامه یابد.

 

صالحی تأکید کرد: پیگیری امور باقیمانده از بازسازی واحدهای زلزله زده استان، مسائل آب و فاضلاب شهری و روستایی و دفع پسماندها، نظارت بر اجرای طرح های بازآفرینی شهری و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، مقاوم سازی واحدهای روستایی و مسکن مهر، پیگیری طرح مسکن اجتماعی و راه اندازی پاویون تشریفات فرودگاه بجنورد از دیگر انتظارات ما از معاون جدید هماهنگی امور عمرانی است.

 

رضا رجب زاده، معاون جدید هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با بیان اینکه آنچه پیش روی ماست، تدوین برنامه راهبردی است و به رغم کمبود اعتبارات آن چه تاکنون به دست آمده، در سایه تلاش و پشتکار تمام مدیران و هدایت های استاندار بوده، افزود: در سایه انسجام، همدلی و تعامل با مسئولان و نمایندگان استان باید زمینه ساز توسعه بیش از پیش استان فراهم شود.

 

 محمدحسین علی نیا، معاون پیشین امور عمرانی استاندار نیز با اشاره به دوران مسئولیت چهار و نیم ساله خود در این سمت، به وجود انبوه پروژه های ناتمام به جا مانده پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: طی این مدت 6 هزارو 300 پروژه با اعتبار سه هزارو 100 میلیارد تومان تکمیل و بهره برداری شده و بسیاری از شاخص های عمرانی و توسعه ای در روستاها و شهرهای استان به میزان قابل توجهی ارتقا یافته است.

 

در این جلسه علاوه بر تقدیر از تلاش های «علی نیا» معاون سابق هماهنگی امور عمرانی و معارفه «رضا رجب زاده» به عنوان معاون جدید این حوزه،  «بهمن شیردل» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار و «حجت الله خانزاده» به عنوان مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری معرفی شدند.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز قدس راهپیمایی روز قدس شب قدر مجلس راهپیمایی مراسم شب قدر حسن روحانی ماه رمضان قدس کارآفرینی راه آهن بجنورد گرگان شورای اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۹۲ هنرستان در استان گفت: این مجموعه‌ها متناسب با نیاز استان، نیرو تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد رضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش‌آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، گفت: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی افزود: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس‌جمهور و تصویب ایجاد هشت هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های مؤثری را خواهیم برداشت.

کد خبر 747499

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند