Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در نشست مشترک نمایندگان دولت و کارفرمایان بخش صنایع غذایی استان گفت : باید از انتقال اعتبارات بانک های خصوصی به خارج از استان و سرمایه گذاری آن در استانهای دیگر جلوگیری شود و این سپرده درقالب تسهیلات کم بهره در اختیار صنعتگران آذربایجان شرقی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه خروج اعتبارات بانک های خصوصی از استان اجحاف در حق صنعت آذربایجان شرقی است خاطرنشان کرد : برخی بانک های خصوصی مستقر در استان با انتقال سپرده ها به دیگر استان ها حقوق صنعتگران را تضییع میکنند .
امام جمعه تبریز گفت : راهبرد اقتصادی کشور ، مدنظر مقام معظم رهبری که از 10 سال پیش در عناوین سال از سوی معظم له بیان میشود باید اولویت های دستگاه های اجرایی خصوصا بانک های عامل باشد تا با تسهیلات کم بهره از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی حمایت کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمن با فشارهای اقتصادی برای ضربه زدن به ملت ایران سرمایه گذاری کرده است گفت : دشمن در تلاش است با سوء استفاده از شرایط اقتصادی و وضع تحریم های اقتصادی ، ملت ایران را در تنگنا قرار دهد چرا که بدخواهان نظام توان تحمیل جنگهای پرهزینه نظامی علیه ملت را ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود : در چند سال اخیر تحریم ها به جنگ اقتصادی تبدیل شده که این موضوع محور اصلی شرارات های آنهاست ولی با حمایت از فعالان اقتصادی و رونق فضای کسب و کار این نقشه ها خنثی خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنایع غذایی استان از برندهای مطرح کشور هستند مشکلات گمرکی این حوزه را یادآور شد و گفت : مسئولان گمرکات استان در جهت تسریع در ترخیص مواد اولیه صنایع علاوه بر رفع موانع تدابیر ویژه ای در نظر بگیرند.
دراین نشست صاحبان صنایع غذایی استان نیز به بیان مشکلات خود پرداختند .
نبود هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و نظارتی ، مشکلات ناشی از قانون ارزش افزوده ، بی ثباتی قیمت مواد اولیه ،نبود نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع ، بالا بودن بهره های بانکی ، نبود حمایت های لازم از سوی دستگاه قضایی ، نبود سیستم نظارتی یکپارچه بر واحدهای تولیدی صنایع غذایی از عمده مشکلات مطرح شده در این نشست بود.
در حال حاضر 520 واحد تولید صنایع غذایی در استان فعالیت دارند که برای 120 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاده کرده اند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اعتبارات بانکهای خصوصی آذربایجان شرقی صنایع غذایی توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه راهبردی، عملیاتی و تحولی استان با هدف ارتقا سهم ارزش افزوده، شاخص‌های توسعه انسانی، تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل، تکمیل زنجیره ارزش و تامین، خلق مزیت پایدار، نرخ مشارکت اقتصادی، اعتماد و سرمایه اجتماعی و تعادل‌گرایی در توسعه استان تدوین شده است.

وی افزود: در تهیه و تدوین این برنامه استانداری آذربایجان‌شرقی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌های استان همچنین اتاق بازرگانی‌، صنایع، معادن و کشاورزی استان مشارکت داشتند.

فتح‌زاده تصریح کرد: برخورداری از مدل مفهومی و عملیاتی، چارچوب روش شناسی، قابلیت سنجش‌پذیر مولفه‌های مطرح شده در برنامه، تدوین و ارائه برنامه تحولی توسط دستگاه‌ها، ترسیم برنامه زمانی پایش و ارزیابی و تحقق اهداف برنامه، نگاه سیستمی در تدوین اجزای برنامه و قابلیت محاسبه داده-ستانده و ارزش به تفکیک بخش‌های کلان اقتصادی، شیوه‌های تامین منابع و الگوی مشارکت بخش خصوصی و عمومی در اجرای برنامه وجه تمایز این برنامه می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ارائه ساختار برنامه تحولی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی در حضور استاندار و سایر اعضای شورای برنامه‌ریزی و تصویب ساختار برنامه در شورای برنامه‌ریزی به عنوان بالاترین نهاد در تسهیل‌گری توسعه، به برنامه ضمانت اجرایی بخشیده است.

این مسؤول اعلام کرد: با اجرا و پایش این برنامه در طول سال، شاهد تحقق رشد اقتصادی و ارتقا سهم ارزش افزوده استان در کل کشور تا پایان سال خواهیم بود.

کد خبر 6093369

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است