Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، دکتر جهانبخش میرزاوند ارتفاعات پیرامونی شهر شیراز را از مزیت های زیست محیطی و اکوسیستمی دانست که در تلطیف آب و هوای شهر نقش موثری دارند. دکتر میرزاوند با اشاره به اینکه در زمان احداث دو مجموعه پارک 580 هکتاری دارک و بام شیراز الزامات اکوسیستمی  و سازگاری گونه های گیاهی رعایت نشده است، بیان کرد: با بکارگیری توان کارشناسی سازمان سیما، منظر و فضای سبز  و مستقر کردن کارشناسان متخصص آب و کشاورزی در هردو مجموعه تلاش خواهیم کرد با استفاده از گونه هایی که  نیاز آبی کم تری دارند و عمدتا بومی هستند (که بیش از جهل گونه گیاهی بومی شناسایی شده است) فضای سبز هر دو ارتفاع دراک و بام شیراز را در مدار سازگاری با محیط سامان دهی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با بیان اینکه دو ارتفاع پارک 580 هکتاری دراک و بام شیراز پیش از این به صورت مستقل اداره می شد، از تغییر مدیریت این دو ارتفاع خبر داد و گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری پیگیرانه در تلاش است تعاملی موثر با مدیریت جدید این دو مجموعه ایجاد کرده و مشکلات پیش روی فضای سبز آنها را کاهش دهد. میرزاوند با ابراز تاسف از اینکه برخی گونه های  غیر بومی از جمله  درختان میوه، گیاهان برگ پهن و ...با نیاز آبی بالا،  بدون مطالعه سازگاری در این مکان ها کاشته شده است، افزود: با توجه به عمق کم و کیفیت پایین خاک از نظر نگهداری آب و تغذیه گیاهی، این گونه گیاهان در ارتفاعات پایدار نخواهند ماند و به مرور با افزایش نیاز آبی و تغذیه ای متناسب با رشد سالیانه دچار تنش می شوند. رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همچنین از تلاش سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری برای جلوگیری از خشک شدن این گونه های گیاهی در دو ارتفاع مذکور خبر داد و گفت: در روزهای گذشته ماشین های آبیاری سیار به ارتفاعت دو مجموعه پارک 580 هکتاری دراک و بام شیراز اعزام شده و آب مورد نیاز گیاهان کاشته شده در این ارتفاعات را تامین کرده اند. وی با تاکید بر اینکه مدیریت فعلی شهرداری هیچ نقشی در ایجاد دو مجموعه غیر اصولی و غیرکارشناسی پارک 580 هکتاری دراک و بام شیراز نداشته است ، عنوان کرد: سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری می کوشد با بسیج امکانات و پرسنل مشکلات پیش روی فضای سبز در دو مجموعه یاد شده را مدیریت نموده و این دو ارتفاع را نیز همچون دیگر ارتفاعات شیراز سبز نگه دارد. وی با اشاره به  اینکه شهرداری شیراز در راستای افزایش سرانه فضای سبز در 11 مورد از ارتفاعات اطراف شیراز اقدام به کاشت درخت و توسعه فضای سبز نموده است، خاطرنشان کرد: سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری به جز ارتفاعات پارک 580 هکتاری دراک و بام شیراز؛ نظارت بر 9 مورد از این ارتفاعات را بر عهده دارد که در توسعه فضای سبز آنها بر اساس آینده نگری و همخوانی زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی از گونه های بومی و کم آب بر همچون؛ داغداغان، بنه، کلخونگ، کیالک، بادام کوهی، انجیر، کاج و انواع سرو استفاده شده است. میرزاوند در ادامه افزود: در حال حاضر این درختان در 9 ارتفاع مذکور از شرایط مطلوبی برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رشد شهرداری فضای سبز کارشناسی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود

ایسنا/فارس عضو شورای اسلامی شهر شیراز از احداث زورخانه بزرگ مرکزی در این کلان‌شهر خبر داد.

مصطفی کیانی رحیمی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های ورزشی باغ جنت شیراز و سایر ظرفیت‌های ورزشی شهرداری منطقه ۴ شیراز گفت: در این بازدید از طرح‌های ورزشی در دست اجرا از جمله زمین فوتبال و والیبال ساحلی به همراه سایر فضاهای ورزشی همانند ورزش‌های توپی، راکتی و پیست دوچرخه سواری و اسکیت، مسیر پیاده‌روی و همچنین ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی باغ پارک بزرگ جنت بازدید شد.

وی بیان کرد: این پارک به عنوان یک ظرفیت زیست کیفی منطقه چهار شهرداری باید حفظ و صیانت شود و توسعه‌های متناسب با کارکرد آن صورت گیرد.

 عضو شورای شهر شیراز افزود: در شورای ششم اسلامی مصوبه‌های خوبی را در توسعه ورزش و سلامت عمومی داشتیم که از جمله آن در منطقه ۴ می‌توان به احداث ۲ زورخانه در محدوده منطقه یکی در پارک نوید محمدی و دیگری در پارک باغ جنت با عنوان زورخانه مرکزی شیراز اشاره کرد.

کیانی رحیمی تصریح کرد: در حال حاضر اعتبار لازم برای ساخت این زورخانه‌ها از جمله زورخانه مرکزی پیش‌بینی و به تصویب شورا رسیده است که امیدواریم با درایت مدیران در شهرداری منطقه و به صورت کلان در تمام حوزه‌های شهرداری بتوانیم پیمانکار را مشخص و این طرح تا پایان دوره شورای شهر به پایان برسد.

 شهردار منطقه ۴ شیراز نیز با اشاره به بازدید رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از پارک باغ بزرگ جنت اظهار کرد: این بازدید در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی این باغ پارک صورت گرفت و امیدوارم در آینده به یک پارک بزرگ با امکانات مجهز ورزشی تبدیل شود.

حسام‌الدین اسدزاده افزود: این باغ پارک، با زیرساخت خوب ورزشی خواستگاه بسیاری از جوانان و ساکنان شیراز است که شهرداری در آن عملیات احداث و توسعه زمین‌های ورزشی از جمله زمین فوتسال و والیبال را در برنامه قرار داده است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در کمترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

 شهردار منطقه ۴ شیراز اظهار کرد: نگاه ما به ورزش با اولویت ورزش همگانی است و با این مهم می‌توانیم در سلامت شهروندان سهیم باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • اصلاح روشنایی میادین و مثلثی‌های شهر تاریخی یزد
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود