Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: با ممنوعیت کشت تابستانه در ایذه، ۱۸۰۰ شغل مستقیم در این شهرستان از بین می‌رود. ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۴ استانها خوزستان نظرات

مصطفی هنرمندیان در‌ گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایذه افزود: عمده راه ارتزاق مردم شهرستان ایذه کشاورزی و دامپروری است که باتوجه به ممنوعیت کشت تابستانه، حدود 1800 شغل مستقیم در این شهرستان را از دست می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کشاورزان این شهرستان هرساله در کشت تابستانه، بیش از 600 میلیارد ریال تولید محصولات از قبیل برنج، لوبیا، ماش، صیفیجات داشتند که متاسفانه خشکسالی‌ها خسارات جبران ناپذیری در بخش کشاورزی به همراه داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه با اشاره به اینکه سطح زیر کشت تابستانه ایذه بیش از 2000 هکتار است، بیان کرد: در کشت پارسال این شهرستان در مجموع  بیش از 11 هزار تن شلتوک، حبوبات، کنجد و ذرت علوفه‌ای برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از کشت تابستانه در شهرستان به مصارف شخصی مردم اختصاص دارد، عنوان کرد: عدم کشت تابستان به معیشت و‌ زندگی مردم ضربات جبران ناپذیری می‌زند، زیرا تنها راه درآمد اکثریت آنها تنها کشاورزی است.

هنرمندان تصریح کرد: کشت‌های کوچک تابستانه فقط با هماهنگی و مجوز اداره منابع آب صورت می‌گیرد، که از مسئولان مربوطه درخواست داریم در جهت کمک به ارتزاق این قشر ضعیف جامعه همکاری‌های لازم را در اینگونه کشت‌ها داشته باشند. 

وی گفت: در پی خشکسالی‌های اخیر بسیاری از چشمه‌های روستاهای بخش دهدز، سوسن و مرکزی ایذه خشک شده‌اند که راه آبیاری باغات این شهرستان بودند. 

به گزارش تسنیم، محصول برنج چمپا از معروف‌ترین برنج‌های برداشت شده در ایذه است که در بازارهای داخل شهرستان و استان به فروش می‌رسد و به‌دلیل طعم و کیفیت بالای این محصول، برنج سوسن و دهدز در بازار خوزستان از شهرت و طرفداران ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/ش

R41468/P1361/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداو سیمای استان لرستان؛گردهمایی کارشناسان،کشاورزان و مدیران جهاد کشاورزی لرستان در گرامیداشت روز مزرعه دانه های روغنی در روستای الماس آباد سلسله برگزار شد .
 روز مزرعه آسان ترین روش برای انتقال دانش فنی و تجربه کشاورزان پیشرو است .
امسال در شهرستان سلسله یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختص اص یافته که 25 درصد کل سطح زیر کشت دانه های روغنی استان است .
۶ هزار هکتار دانه روغتی در استان  کشت شده ۳ هزار و ۵۰۰ کلزا کشت شده است.میانگین برداشت کلزا در استان و کشور سه تا سه و نیم تن است. 
 کارشناسان جهاد کشاورزی لرستان یش بینی می‌کنند امسال ۸ هرار تن انواع  دانه‌های روغنی در استان برداشت شود که هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد