Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@20:22:48 GMT

زورق: «حمید سبزواری» پدر سرود انقلابی است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۲۵۳۶۴

زورق: «حمید سبزواری» پدر سرود انقلابی است

محمدحسن زورق گفت: استاد سبزواری هنر و شعرش را وقف خدمت به اسلام و مردم کرد. بی تردید «حمید سبزواری» پدر شعر انقلاب اسلامی و پدر سرود انقلاب محسوب می‌شود، از ویژگی‌های او این بس که شعر را وقف خدمت به مردم کرده بود.

خبرگزاری فارس: محمدحسن زورق گفت: استاد سبزواری هنر و شعرش را وقف خدمت به اسلام و مردم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی تردید «حمید سبزواری» پدر شعر انقلاب اسلامی و پدر سرود انقلاب محسوب می‌شود، از ویژگی‌های او این بس که شعر را وقف خدمت به مردم کرده بود.

محمدحسن زورق از شاعران و نویسندگان کشورمان به حمید سبزواری پرداخت و اظهار داشت: آشنایی بنده با مرحوم سبزواری به سال ۱۳۵۵ باز می‌گردد یعنی دوستی ۴۰ و اندی ساله داشته‌ایم.

زورق در ادامه با بیان اینکه مرحوم سبزواری اخلاق ممتازی داشت، بیان کرد: استاد سبزواری به لحاظ اخلاقی بسیار متواضع و با اخلاق و دارای سجایای پسندیده بود. واقعا الگو و اسوه برای شاعران محسوب می‌شد.

به گفته وی، استاد سبزواری هنر و شعرش را وقف خدمت به اسلام و مردم کرد. بی تردید «حمید سبزواری» پدر شعر انقلاب اسلامی است و بی تردید پدر سرود انقلاب محسوب می‌شود، از ویژگی‌های او این بس که شعر را وقف خدمت به مردم کرده بود.

این نویسنده با تاکید بر اینکه سبزواری به جای تمنیات شخصی درباره نیاز‌های و ارزش‌ها و حرکت‌های اصیل اسلامی و انقلابی مردم شعر می‌سرود، افزود: شعرای امروز برای تشخیص مسیر درست باید راه ایشان را طی کنند. البته همیشه در جامعه مردان و نخبگانی پیدا می‌شوند که عمر طبیعی خود را کرده و جای خود را به کسانی دیگر می‌سپارند تا راه ادامه یابد.

زورق بااشاره به این مطلب که برخی چهره‌ها جانشین پذیر نیستند تصریح کرد: برای فقدان برخی چهره‌ها نمی‌توان جایگزین معرفی کرد مثل حافظ در غزل، البته هوشنگ ابتهاج غزلسرای بزرگی است، ولی حافظ و سعدی از قلل بزرگ محسوب می‌شوند، قله‌ای که کمتر کسی می‌تواند به آن برسد. اما از سوی دیگر یکی دیگر از قلل شعر انقلاب اسلامی «حمید سبزواری» است که هنوز کسی را به لحاظکمی و کیفی سراغ نداریم که به پای او برسد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003TP4

منبع: فردا

کلیدواژه: زورق حمید سبزواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال سبزواری‌ها از علی اکرمی فوتسالیست تیم ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، در مراسم استقبال از علی اکرمی که جمعی از مسئولان و ورزش دوستان حاضر بودند، مادر شهید الداغی از اهدائ قهرمانی تیم ملی فوتسال در مسابقات جام ملت‌های اسیا ابراز خوشحالی کرد و گفت: اصلا چینین انتظار نداشتم و با شنیدن این خبر از سوی آقای شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال بسیار خوشحال شدم چرا که ما خانواده‌ای ورزشی هستیم و حمیدرضا نیز بازیکن رشته هندبال بود و بنده در شب‌هایی که او و برادرش از مسابقات برمی گشتند بیدار منتظرشان بودم.

اکرمی بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان نیز گفت: قبل از قهرمانی قول داده بودیم که اگر قهرمان اسیا شویم قهرمانی خود را تقدیم خانواده شهید الداغی کنیم که چنین شد و بسیار خوشحالم از این کار توسط اعضائ تیم و سرمربی تیم آقای شمسایی که این اقدام را انجام داد.

دیگر خبرها

  • پلیس مفتخر به حمایت مردم فهیم و انقلابی است
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • تجلیل از استاد نمونه دانشگاه حکیم سبزواری
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • استقبال سبزواری‌ها از علی اکرمی فوتسالیست تیم ملی
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • تربیت نیروهای متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • تربیت نیرو‌های متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد