Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس اتحاديه سازندگان ماشين آلات توليد ابزار آلمان گفت: علاقه مند به تداوم فعاليت هاي خود در ايرانيم؛ با اين حال تا هفته آينده منتظر اعلام موضع سياسي اتحاديه اروپا مي مانيم.

«ويلفرد شفر»(Wilfried Schafer) دوشنبه شب در نشست خبري سومين نمايشگاه بين المللي ماشين ابزار و صنايع فلزکاري (AMB Iran 2018) در پاسخ به ايرنا درخصوص وضعيت اين شرکت براي حضور در ايران با خروج آمريکا از برجام، افزود: برگزار کنندگان نمايشگاه AMB Iran 2018 يعني شرکت مسه اشتوتگارت (Messe Stuttgart) و اتحاديه توليد کنندگان ماشين ابزار آلمان (VDW) در اين زمينه بايد تصميم مشترکي اخذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: قصد اين مجموعه باقي ماندن در ايران و تداوم فعاليت هاست، با اين حال تا هفته آينده صبر مي کنيم تا ببينيم در فضاي سياسي چه اتفاقاتي خواهد افتاد، زيرا رفتار آمريکايي ها نيز بي ثبات و نامشخص است.
شفر افزود: پيش بيني ما، حمايت اتحاديه اروپا از ايران است و اراده اين کار را دارد؛ برگزارکنندگان نمايشگاه ماشين ابزار AMB Iran 2018 بايد اين موضوع را به شرکت هاي عضو خود اطلاع دهند.
در اين پيوند، «محمد رئوف قادري» مديرعامل نمايشگاه بين المللي شهر آفتاب به ايرنا گفت: صنعت نمايشگاهي هيچ گاه مورد تحريم قرار نگرفته است.
وي، برگزاري نمايشگاه هاي کارآمد با حضور برندهاي جهاني را يکي از راهکارهاي اساسي براي توسعه کشور دانست و گفت: نمايشگاه ماشين ابزار AMB Iran 2018 يکي از همين برنامه هاست که مي تواند فرصتي براي معرفي ايران در سطح بين الملل باشد.
** محدوديت هاي صادراتي
رئيس اتحاديه سازندگان ماشين آلات توليد ابزار آلمان در ادامه در پاسخ به پرسش ديگر ايرنا درخصوص قانون انسداد و حمايت اتحاديه اروپا از شرکت هاي کوچک و متوسط همکار با ايران، اظهار داشت: حوزه عمومي ماشين آلات در آلمان مشتمل بر 36 بخش است که شرکت هاي مربوطه تحت کنترل نبوده و نيازي به نظارت بر صادرات ندارند.
وي ادامه داد: در حوزه ماشين ابزار، محصولات صادراتي از سوي 2 رژيم و کنوانسيون بين المللي کنترل مي شود که يکي از آنها در بخش هسته اي، هر چيز مرتبط با انرژي هسته اي را کنترل مي کند.
شفر گفت: به دليل تعهد هسته اي ايران، اگر هر ماشيني در حوزه عملکرد و نظارت اين رژيم قرار بگيرد، بايد مجوز صادرات اخذ کند.
به گزارش ايرنا، سومين نمايشگاه بين المللي ماشين ابزار و صنايع فلزکاري AMB Iran 2018 در روزهاي پنجم تا هشتم تيرماه امسال همه روزه از ساعت 10 تا 17 در مجموعه نمايشگاه بين المللي شهر آفتاب پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.
تاکنون بيش از 140 غرفه دار از 12 کشور براي حضور در اين نمايشگاه اعلام آمادگي کرده اند که شامل کشورهاي ايران، آلمان، ايتاليا، فرانسه، هلند، اتريش، سوئيس، چين، تايوان، ژاپن، جمهوري چک و روسيه است.
اين نمايشگاه مي تواند زمينه خوبي براي مذاکره هاي تجاري سرمايه گذاري مشترک در زمينه بهبود و ارتقاي صنايع ايران و انتقال فناوري روز را فراهم آورد.
اقتصام*3065** 2023
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد

آلمان و جمهوری چک روز جمعه، روسیه را مسئول یک سلسله حملات سایبری اخیر دانستند که باعث شد اتحادیه اروپا نسبت به عواقب ناشی از این رفتار بدخواهانه در فضای سایبری، به مسکو هشدار دهد.

به گزارش ایسنا، این اتهامات در شرایطی مطرح می شود که روابط بین مسکو و غرب، پس از حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ و حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف، تیره شده است.

 آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان گفت: تحقیقات جدید دولت نشان داده که گروهی به نام APT۲۸، اعضای حزب سوسیال دموکرات را هدف حمله سایبری قرار داده است.

وزیر خارجه آلمان در سفر به استرالیا، به خبرنگاران گفت: این گروه هکری توسط سرویس اطلاعات نظامی روسیه، هدایت می شود. به عبارت دیگر، این یک حمله سایبری روسیه به آلمان بوده و کاملا غیرقابل تحمل و غیرقابل قبول است و تبعاتی در پی خواهد داشت.

گروه APT۲۸ که به Fancy Bear هم معروف است، متهم است دهها حمله سایبری در کشورهای سراسر جهان انجام  داده است. اما روسیه منکر دست داشتن در چنین اقداماتی شده است.

حمله هک به حزب اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، سال گذشته افشا شد. طبق اعلام برلین، هکرها از آسیب پذیری شناخته شده در اوت لوک مایکروسافت استفاده کرده بودند تا به حسابهای ایمیل رخنه کنند.

برلین روز جمعه، کاردار سفارت روسیه را به خاطر این واقعه، احضار کرد. سفارت روسیه در آلمان اعلام کرد  نماینده این کشور قاطعانه اتهامات مربوط به دست داشتن ساختارهای دولتی روسیه در این واقعه را رد کرد و آن را غیرمستند و بی اساس دانست.

نانسی فیزر، وزیر کشور آلمان گفت: این عملیات سایبری توسط سرویس اطلاعات نظامی روسیه، سازماندهی شده بود و در سال ۲۰۲۲ آغاز شد و شرکت های آلمانی در بخش های تسلیحاتی و هوافضا را هم هدف قرار داد.

او در کنفرانس خبری مشترک در پراگ با ویت راکوسان، همتای چک خود گفت: چنین حملات سایبری، تهدیدی برای دموکراسی، امنیت ملی و جوامع آزاد ما هستند. فیزر افزود: ما دوباره از روسیه می خواهیم که این فعالیت ها را متوقف کند.

مقامات دولت چک هم اعلام کردند شماری از موسسات دولتی این کشور هم با بهره برداری از آسیب پذیری اوت لوک مایکروسافت، در سال ۲۰۲۳، هدف حملات سایبری قرار گرفته اند که APT۲۸  عامل آنها بوده است.

وزیر کشور جمهوری چک گفت: زیرساخت های کشورش اخیرا ده ها مورد از این حملات را تجربه کرده است.

جوزپ بورل، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا از طیف کامل اقدامات برای جلوگیری، بازدارندگی و واکنش به رفتار بدخواهانه روسیه در فضای سایبری استفاده خواهد کرد. وی افزود: نهادها، آژانس ها و نهادهای دولتی در سایر کشورهای عضو از جمله در لهستان، لیتوانی، اسلواکی و سوئد در گذشته، هدف حمله APT۲۸ قرار گرفته اند.

یکی از برجسته ترین حملاتی که به گروه APT۲۸ نسبت داده شده است، حمله سایبری سال ۲۰۱۵ به پارلمان آلمان (بوندس تاگ) بود که شبکه رایانه ای آن را فلج کرد و رفع آن روزها به طول انجامید.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ تحریم هایی را علیه افراد و نهادهای مرتبط با گروه APT۲۸ به دلیل این واقعه، اعمال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی