Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:14:04 GMT

گلایه شوراهای شهر و روستای هشتبندی از افزایش سرقت ها

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۲۹۵۶۳

گلایه شوراهای شهر و روستای هشتبندی از افزایش سرقت ها

خبرگزاری مهر - گروه استانها؛ پدیده شوم سرقت سالها است که گریبانگیر مردم در منطقه هشتبندی از توابع شهرستان میناب با ۵۰ هزار نفر جمعیت ثابت و متغیر و از قطب های اصلی کشاورزی استان هرمزگان است و این پدیده آرامش و امنیت روانی مردم این منطقه را به مخاطره انداخته است و در ماههای اخیر روز به روز در حال گسترش روز افزون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد روز افزون جمعیت لزوم افزایش ضریب امنیتی در این منطقه را دو چندان می کند. اما طی ماههای اخیر افرادی اقدام به سرقت های گسترده از منازل، باغات لیمو و انبه و مرکبات، سرقت وسایل نقلیه و احشام، سرقت کابل های مخابرات و کابل های برق، سرقت از مغازه ها و ادوات کشاورزی می کنند. هچنین  سارقان حتی از سرقت اموال مدارس و مساجد ابایی ندارند.

با توجه به آنکه درصد بالایی از جمعیت ساکن در منطقه هشتبندی در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند و این جمعیت در سال زراعی گذشته ضرر و زیان زیادی از محل عدم فروش محصولاتشان متحمل شده اند جولان سارقان در این منطقه بر آلام و دردهای آنان افزوده است.

رشد روز افزون سرقت ها به شیوه های مختلف و در ساعات مختلف شبانه روز به حدی افزایش یافته است که باعث اعتراض گسترده مردم در منطقه هشتبندی و شوراهای روستاهای مختلف آن شده است.

مردم از دست سارقان در امان نیستند

حسین میرکی، رئیس شورای اسلامی روستای احمدآباد چراغ آباد از توابع بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص افزایش سرقت ها در این روستا عنوان کرد: مردم ما از دست سارقان امنیت ندارند.

 وی با اشاره به قطعی یک ماهه تلفن ثابت اهالی روستا به خاطر به سرقت رفتن کابل های تلفن گفت: تاکنون مسولان مخابرات اقدام به وصل مجدد خطوط تلفن این روستا  نکرده اند.

میرکی ضمن گلایه از متولیان تامین امنیت خواستار رسیدگی به این مشکل مردم شد. و در این رابطه اظهار داشت: مردم برای پایان دادن به  این سرقت ها به شورا ها فشار می آورند و ما از مسئولان محترم استمداد می طلبیم که به این معضل پایان دهند. 

رئیس شورای اسلامی احمد آباد چراغ آباد خاطرنشان کرد: بخشی از اهالی ساکن در این روستا دارای باغهای لیمو ترش هستند که با توجه به نزدیکی به فصل برداشت لیمو ترش از ترس به سرقت رفتن دست رنجشان خانه و زندگی خود را رها کرده و در این گرمای طاقت فرسا و با زبان روزه شب و روز مشغول نگهبانی از باغهای خود هستند.

میرکی با اشاره به وجود تعداد بسیار زیادی کارگاه خرید ضایعات در سطح دهستان چراغ آباد و هشتبندی و عدم نظارت بر این کارگاهها را عامل افزایش سرقت ها بخصوص سرقت ادوات کشاورزی و کابل های مخابراتی و کابل های برق عنوان کرد و در این رابطه تصریح کرد: باید بر نحوه خرید و فروش در این کارگاه ها نظارت و دستورالعمل هایی تعیین و ابلاغ شود تا از خرید اموال مسروقه و عمومی نظیر کابل های برق و مخابرات جلوگیری به عمل آید و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد گردد.

سارقان به محصولات باغی رحم نمی کنند

ابراهیم کمالی، رئیس شورای اسلامی روستای مجتمع امام (ره) ازتوابع بخش توکهورو هشتبندی شهرستان میناب در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: مشکلات اقتصادی و افت شدید قیمت محصولات کشاورزی و مهم تر از همه سرقت هایی که هر ساله در حال وقوع است، آسایش روحی و روانی را از مردم گرفته است. 

کمالی با اشاره به سرقت ها گفت: این سرقت ها در زمینه های مختلف شامل سرقت از باغات لیمو ترش، احشام، وسایل نقلیه، ادوات کشاورزی و بعضاً منازل مردم صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: الان نزدیک به فصل برداشت لیمو ترش هستیم اما متاسفانه صدای باغداران روستا از سرقت محصولات باغی در آمده است.

کمالی گفت: متاسفانه در طول این سالها شاهد اقدامات اساسی و جدی در قبال این سرقت ها که بازدارنده باشد و باعث کاهش سرقت ها شود نبوده ایم.

وی با درخواست برای مقابله با سارقان گفت: در حوزه سرقت ها از نیروی انتظامی و مسئولان انتظار می رود یک کار اساسی و ریشه ای و یک اقدام ریشه ای انجام بدهند که یا دست سارقان به طور کامل قطع شود یا این سرقت ها به حداقل خود برسانند تا مردم بیشتر دچار ضرر و زیان نشوند.

وجود یک کلانتری در شهر هشتبندی ضرورت دارد

زینلی رئیس شورای چراغ جنوبی درگفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش آمار سرقت ها در این روستا به ویژه در شش ماه اخیر در این رابطه گفت : این سرقت ها در زمینه سرقت دام، سرقت موتورسیکلت ،سرقت کابل های تلفن، سرقت از منازل و ادوات کشاورزی است که در سال گذشته  فقط در یک شب ۹ موتور سیکلت به سرقت رفته است.

وی با اشاره به نارضایتی اهالی روستا از عدم برخورد قاطع مسولان انتظامی و قضایی شهرستان میناب با سارقان خاطرنشان کرد: در صورت دستگیری سارق توسط مردم در صحنه جرم و برخورد لازم با مجرمان صورت نمی گیرد.

رسول خاکساری رئیس شورای اسلامی روستای کهورتاک از توابع بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: خواسته شورا از اهالی پس از وقوع هر نوع سرقتی این بوده که به پاسگاه انتظامی مراجعه کنند و با تشکیل پرونده مراتب را اطلاع دهند و پیگیری کنند اما در برخی موارد اهالی با بیان ناامیدی از نتیجه بخش بودن این پیگیری ها اقدام به پیگیری نمی کنند.

علی کمالی رئیس شورای اسلامی روستای هشتبندی دو و عضو اصلی شورای حل اختلاف هشتبندی درگفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد: سرقت لیموترش، احشام و لوازم منزل از جمله سرقت های صورت گرفته در این روستا است.

وی با درخواست از مسئولان انتظامی و امنیتی برای برخورد قاطع با سارقان گفت: خواسته ما و مردم از مسئولان قضایی این است با اعمال مجازات و جریمه برای سارقان از افزایش سرقت ها جلوگیری کنند.

خطوط تلفن روستای کوه هجرت قطع است

محمد زحمتکش عضو شورای اسلامی کوی هجرت در گفتگو با خبرنگار مهر با گلایه از افزایش سرقت ها  در این روستا بیان داشت: سارقان در این روستا آرامش را از مردم سلب کرده اند و حتی به مساجد هم رحم نمی کنند.

وی از قطعی خطوط تلفن روستای کوی هجرت خبر داد و تصریح کرد: سارقان کابل های تلفن روستا را به سرقت برده اند و احشام و دام اهالی به صورت مستمر درحال سرقت هستند و تا کنون سارقان شناسایی نشده اند.

عضو شورای اسلامی روستای کوی هجرت گفت: تاکنون برخورد قاطعی با سارقان صورت نپذیرفته است حتی سیستم صوتی یکی از مساجد روستا را به سرقت برده اند.

قاسم محمودی رئیس شورای اسلامی روستای هامین از توابع بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سرقت های صورت پذیرفته در این روستا گفت : در این روستا ۴ مورد زورگیری و سرقت موتورسیکلت  و یک مورد تلفن همراه انجام صورت گرفته که نارضایتی شدید اهالی را در پی داشته و همچنین آمار بالای سرقت احشام در این روستا که شامل ۱۶ راس گوسفند و ۱ راس گاو است حکایت از آسودگی سارقان و عدم آرامش مردم دارد.

وی همچنین به سرقت بی رویه از باغات مرکبات و لیموترش اشاره کرد و در این رابطه گفت: خواسته ما از مسولین رسیدگی به این معضل و اقدام اساسی برای حل این مسئله است.

سارقان با کلید درب مغازه ها را باز می کنند!

غریب زاده از کسبه های صاحب مغاره تزئیناتی اتومبیل در شهر هشتبندی در خصوص نحوه ی سرقت از مغازه اش درگفتگو با خبرنگار گفت : با وجود اینکه مغازه بنده در مرکز شهر هشتبندی واقع شده و مجهز به  سیستم امنیتی و دوربین مدار بسته می باشد ولی سارقین یک بار به مغازه بنده و همزمان به مغازه شیرینی فروشی رو به روی بنده دستبرد زدند .

وی گفت: سارقان  با کلید درب مغازه ها را باز می کنند و سرقت انجام می دهند و مجددا درب مغاره ها را قفل می کنند.

غریب زاده تصریح کرد: سارقان از مغازه بنده مقداری پول نقد و از مغازه شیرینی فروشی علاوه بر پول نقد دوربین های مدار بسته را هم به سرقت برده اند.

حسین رنجبری یکی دیگر از مغازه داران منطقه هشتبندی که دارای فروشگاه لاستیک خودرو و آپاراتی است در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: یک شب سارقان با شکستن نرده های درب مغازه تمامی لاستیک ها و جک سوسماری و مقداری از ابزار آلات را از مغازه به سرقت بردند که با خسارت ۵ میلیون تومانی همراه بود و بنده به پاسگاه انتظامی منطقه در این خصوص گزارش دادم ولی متاسفانه تاکنون خبری از شناسایی و دستگیری سارقین نشده است.

غریب زاده یکی دیگر از مغازه داران که در شهرک امام حسین هشتبندی دارای یک باب سوپر مارکت است در خصوص نحوه سرقت از مغازه اش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: حدود ۵ ماه پیش ساعت سه و نیم شب سارقان با خودرو وانت سایپا جلوی مغازه توقف کرده و پس از باز کردن قفل مغازه و ورود به مغازه مقداری وجه نقد به سرقت برده و درب مغازه را دوباره قفل کرده اند و محل را ترک کرده اند پیگیری های لازم را برای شناسایی سارقان انجام دادم ولی هنوز سرنخی از سارقین پیدا نشده است.

حسن نیکبخت از اهالی ساکن در محله یزدآباد شهر هشتبندی در گفتگو با خبرنگار مهر از سرقت رفتن بخش زیادی از کابل های مخابراتی محله گلایه کرد و در این رابطه گفت : طی دو مرحله کابل های تلفن توسط سارقان به سرقت رفته و مرحله اول با پیگیری های زیاد مخابرات شهرستان میناب اقدام به وصل مجدد خطوط تلفن کرد که متاسفانه یک ماه بعد مجددا کابل های تلفن محله ما و چهار محله بعد از محله ما به سرقت رفت و هر چه پیگیری کردیم ولی تاکنون اقدام وصل این خطوط نکردن با وجود اینکه اهالی حق اشتراک تلفن دارند و همچنین اشتراک اینترنت خریداری کرده اند ولی متاسفانه از این خدمات محروم می باشند.

نیکبخت در ادامه گفت : گزارش این سرقت ها را به شورای شهر و پاسگاه انتظامی منطقه داده ایم و همچنان منتظر شناسایی سارقان و تامین امنیت برای مردم هستیم.

خانم سالاری شهروند شهر هشت بندی و ساکن محله چهار راه آیت الله رئوفی درگفتگو با خبرنگار مهردر این رابطه گفت: من و شوهرم هر دو بیمار هستیم و با مشقت و سختی یک راس گاو را نگهداری کردیم و پرورش دادیم که سه میلیون تومان ارزش داشت ولی متاسفانه توسط سارقان به سرقت برده شد.

وی در همین رابطه تصریح کرد: برای پیگیری سرقت به پاسگاه مراجعه کردیم اما تا الان اقدامی انجام نداده اند حتی به محل سرقت مراجعه نکردند و محصول چند اصله درخت لیمو  هر شب توسط سارقین به سرقت می روند.

حسین کمالی مستخدم دبیرستان شبانه روزی ابوریحان هشتبندی که  دو بار مورد تعرض سارقان قرار گرفته است در این رابطه درگفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: سارقان دو دستگاه موتور سیکلت را از بنده به سرقت برده اند که هنوز مجبورم اقساط موتور دوم را پرداخت کنم و توان پرداخت اقساط را ندارم.

وی در همین رابطه گفت: این موتورسیکلت  سرویس ایاب و ذهاب فرزندم به مدرسه بود که بعد از سرقت موتورها دخترم مجبور بود با پای پیاده مسافت طولانی منزل تا مدرسه را طی کند. برای پیدا کردن سارقان به پاسگاه انتظامی مراجعه کردم ولی تاکنون هیچ کدام از سارقان شناسایی نشده اند.

یحیی حقیقی از باغداران روستای مجتمع امام  (ره) از توابع بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب و از معتمدین منطقه هشتبندی در گفتگو با خبرنگار مهر از سرقت بی رویه محصول باغاهای لیموترش گلایه نمود و در این رابطه گفت: از نیروی انتظامی خواهش داریم که جلو سرقت ها را بگیرند و مسولین جهاد کشاورزی خرید و فروش لیموترش در منطقه را ساماندهی کنند تا سرقت از باغات کاهش یابد.

جاسم یاراحمدی از ساکنین شهر هشتبندی که چهار بار بر اثر سرقت ها متضرر شده است در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن گلایه از عدم نتیجه بخش بودن پیگیری ها خبر داد و گفت: سه دستگاه موتورسیکلت و یک بار سرقت از مغازه بنده صورت پذیرفته که آخرین مورد آن یک ماه پیش رخ داد و در این خصوص هر چه پیگیری نمودیم به نتیجه ای نرسیده ایم.

حسین حیدری از کسبه روستای هشتبندی دو همجوار با پاسگاه انتظامی انتظامی منطقه در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص نحوه سرقت از مغازه اش گفت: با وجود اینکه کمتر از 200 متر از پاسگاه فاصله داریم دو بار از سوی سارقان به مغازه  دستبرد زده شده است که دفعه اول تمام باتری های خودرو را از مغازه به سرقت بردند و پیگیری برای دستگیری سارقان در این رابطه تاکنون نتیجه بخش نبود و فرد مظنون دستگیر نشده است.

نیکبین از ساکنین محله بهرامی روستای  هشتبندی دو در گفتگو با مهر با انتقاد شدید از جولان سارقان در منازل مردم  در این رابطه گفت: هر ساله بیش از ۱۰ مورد سرقت از منزل ما صورت می گیرد و سارقان  لوازم آشپزخانه گرفته تا لباس، مواد غذایی، کپسول گاز ، گوشی تلفن همراه و محصول لیموترش را به سرقت برده اند.

نیکبین در ادامه با گلایه شدید از اینکه  با وجود فاصله 200 متری از پاسگاه انتظامی منطقه از لحاظ امنیت ناامن ترین محله روستا به شمار می روند گفت : تنها از منزل ما هر سال بیش از ده مورد سرقت صورت می گیرد و هر دفعه به پاسگاه انتظامی مراجعه می کنیم اما متاسفانه اقدام بازدارنده ای صورت نمی گیرد.

وی در همین رابطه گفت: در آخرین مورد تجاوز سارقان به منزل ما  که بنده در منزل حضور نداشتم  سارق با تخریب بخشی از دیوار اقدام به باز کردن درب منزل کرده بود و با همسر بنده در منزل گلاویز شده بود و اقدام به سرقت کرده بود پس از شکایت و مراجعه به مراجع مربوط به نتیجه نرسیدیم.

وی خواستار ریشه کنی سرقت ها در منطقه شد.

اسماعیل مسلمی از ساکنین روستای مجتمع امام هشتبندی که به تازگی خوردو وانت سایپا وی در روز روشن به سرقت رفته است در گفتگو با خبرنگار مهر از پایین بودن سطح امنیت گله کرد و در این رابطه گفت: ناامنی آنقدر زیاد شده که سارقان در روز روشن اقدام به سرقت می کنند.

کد خبر 4318046

منبع: مهر

کلیدواژه: سرقت محصولات کشاورزی نیروی انتظامی هرمزگان هشت بندی راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس شهرکرد مشهد گرگان شیراز یاسوج شب قدر خرم آباد خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه بازداشت سارقان زورگیر در عملیات پلیس | ویدئو

دریافت 11 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: روز دهم اردیبهشت در گشت زنی‌های هدفمند ماموران به موتورسیکلت لاکی اقدام به موبایل قاپی در مقابل مامورین می‌نمایند و متواری می‌شوند که پس از تعقیب گریز لاستیک موتور را مورد اصابت گلوله قرارداده و موفق به دستگیر کردن سارقین شدند.

وی در ادامه توضیح داد : در بررسی اولیه از متهمین ۳ عدد گوشی آیفون و یک عدد قمه وسلاح غیر متعارف کشف گردید متهمین در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت اشیاء قیمتی خصوصا تلفن همراه اعتراف کرد.

کد خبر 848358 منبع: تسنیم برچسب‌ها منطقه ۱ پلیس راهور - شهر خبر مهم سارق - سرقت

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • بازداشت بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر
  • بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین‌شهر
  • ماجرای ناپدید شدن مجسمه ۵میلیاردی یک هنرمند
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • لحظه بازداشت سارقان زورگیر در عملیات پلیس | ویدئو