Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@06:30:24 GMT

اهمیت توجه به آموزه‌های قرآنی در مسیر بندگی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۰۴۴۲

اهمیت توجه به آموزه‌های قرآنی در مسیر بندگی

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام‌والمسلمین علی فلسفی‌نژاد، کارشناس مذهبی و روحانی هیئت قرآن و اهل بیت(ع) کرج  در رابطه با قرآن و جایگاه این کتاب آسمانی در زندگی اظهار کرد: خدا را شکر که توفیق خدمت به اهل قرآن را پیدا کردم چراکه قرآن بالاترین سرمایه دنیا و آخرت انسان‌هاست؛ دو سرمایه گرانقدر را پیامبر اکرم(ص) برای مسلمین به جا گذاشتند که این دو سرمایه جایگزین همه انبیاء و رسولان الهی هستند و مبلغانی هستند که هرگز خستگی و خاموشی ندارند که آن دو سرمایه، قرآن و اهل بیت(ع) هستند؛ قرآن خورشیدی‌ فروزنده است که شب و روز درخشش انوار زرینش تمام نقاط جهان را روشن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به احادیث اهل بیت(ع) گفت: امام رضا(ع) در این باره می‌فرماید «قرآن بوستانی است که هیچگاه پاییز و زمستان ندارد. همیشه شاداب، سبز و خرم بوده و انسان‌ها از میوه‌های شیرین حکمتش بهرمند شده‌اند» قرآن کریم از گذشته نزد ما بوده ولی مانند الان جامعیت نداشته است و جلسات قرآن چندانی برپا نمی‌شد. مثلا در کل تهران چند جلسه سطحی به عنوان جلسه قرآن برگزار می‌شد، اما اکنون از برکت امام راحل(ره) و خون‌های شهدا؛ حافظان، قاریان و معلمان قرآن در سراسر جهان عطرافشانی می‌کنند و از زمانی که قرآن در بین مردم رواج پیدا کرده، الحمدالله زندگی‌ها بهتر و مشکلات تا حدودی کم‌تر شده است، در واقع هرچقدر بیشتر به قرآن تمسک بجوییم مشکلات و سختی‌ها کم‌تر احساس می‌شود.

این برادر شهید با اشاره به سخنان سه شخصیت مهم تاریخ در رابطه با قرآن بیان کرد: در روز ۱۵ خرداد سال ۴۲ استارت انقلاب زده شد و ندای ملکوتی حضرت امام(ره) در جهان پخش شد و اما کلام معمار انقلاب از کتاب صحیفه نور در رابطه با قرآن این کتاب آسمانی زیبا و شنیدنی است که می‌فرماید «اینجانب از روی جد نه تعارف معمولی می‌گویم که از عمر به باد رفته خود تأسف دارم شما ای فرزندان برومند اسلام حوزه‌ها و دانشگاه‌ها را به شئونات قرآن و ابعاد بسیار مختلف آن توجه دهید تدریس قرآن را در هر رشته‌ای، مدنظر و مقصد اعلا و نه در حاشیه قرار دهید. مبادا خدای ناخواسته در آخر عمر که ضعف و پیری بر شما هجوم کرد از کرده‌ها پشیمان و تأسف بر ایام جوانی بخورید.»

جانباز جنگ تحمیلی اظهار کرد: دومین شخصیتی که در رابطه با قرآن سخن گفته، ملاصدرا یک شخصیت برجسته فلسفی است که در کتاب تفسیر واقعه‌اش می‌فرماید «بسیار به مطالعه کتب حکما پرداختم تا آنجا که فکر کردم کسی هستم. اما همین که چشم بصیرتم باز شد خود را از علوم واقعی خالی دیدم. در آخر عمرم به فکر افتادم که دنبال تدبر در قرآن و روایت محمد وآل محمد(ص) بروم و یقین کردم که کارم قبلاً بی‌اساس بوده زیرا در طول عمرم به جای نور در سایه بودم. از غصه تمام جانم آتش گرفت و قلبم شعله کشید تا رحمت الهی دستم را گرفت و مرا با اسرار قرآن آشنا کرد و به تفسیر و تدبر قرآن مشغول شدم. در خانه وحی را کوبیدم، درها باز شد، پرده‌ها کنار رفت و دیدم که فرشتگان به من می‌گویند «سلامٌ عـَلیکُم طِبتُم فادخـُلوُها خالدین(سوره مبارکه زمرآیه شریفه۷۳)» من که اکنون دست به نوشتن اسرار قرآن زده‌ام اقرار می‌کنم، قرآن دریای عمیقی است که جز با لطف الهی امکان ورود در آن نیست ولی چه کنم عمرم رفت، بدنم ناتوان، قلبم شکسته، سرمایه‌ام کم، ابزار کارم ناقص و روحم کوچک است.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلسفی‌نژاد تصریح کرد: سومین شخصیت مرحوم علامه فیض کاشانی از شخصیت‌های برجسته فلسفه، علوم قرآن و تفسیر است که در رابطه با قرآن می‌فرماید «من مدت‌ها در مطالعه مجادلات متکلمین فرو رفتم و کوشش‌ها کردم. ولی همان بحث‌ها ابزار جهل من بود. مدت‌ها در راه فلسفه به تعلیم و تعلم پرداختم و بلند پروازی‌هایی را در گفته‌هایشان دیدم. مدت‌ها در گفت‌وگوهای این و آن بودم و کتاب و رساله‌ها نوشتم و گاهی از میان سخن فلاسفه و متکلمین جمع‌بندی می‌کردم و حرف‌ها را به هم پیوند می‌دادم ولی در هیچ یک از علوم دوایی برای دردم و آبی برای عطشم نیافتم. بر خود ترسیدم و به سوی خدا فرار کردم، بسیار انابه کردم تا خداوند متعال مرا از طریق تعمق در قرآن و حدیث هدایت کرد و سپس تأمل و تدبر در قرآن و عمل به آنها را شروع کردم.»

این کارشناس مذهبی ادامه داد: با توجه به سخن این سه شخصیت برجسته درمی‌یابیم، همان گونه که قرآن در معرفی خود می‌فرماید «سراجاً منیرا: نوری که همیشه درخشنده است» و جانشین خداوند در زمین است پس هرکس قرآن را دارد در حقیقت در محضر همه انبیاء و ائمه(ع) است. قرآن سرمایه عظیمی است که امیدواریم خداوند متعال توفیق بهره‌مندی از این کتاب آسمانی را نصیبمان فرماید.

این مبلغ دینی در پایان گفت: سال‌ها قبل وزیر پارلمان انگلیس قرآن را در دست گرفت و آن جمله معروف را گفت که تا قرآن در بین مسلمین است ما نمی‌توانیم بر آنها حاکمیت کنیم. به‌حمد الهی، امام(ره) تمام فتنه‌ها و خیال‌بافی‌های دشمن را خنثی کرد و امروز ملت ایران اقبال به قرآن و اهل‌بیت(ع) دارند که اگر فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) را نیز در این باره گوش کرده و بیشتر در مجالس و کلاس‌های قرآنی شرکت کنند در این مسیر بندگی موفق‌تر خواهند بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از شرکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی بهار در بهار این شرکت خبر داد و گفت: این مسابقات با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان و خانواده‌های آن‌ها برگزار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رحمان محمودی در آیین افتتاحیه این مسابقات اظهار داشت: بدون شک مسیری که قرآن کریم برای زندگی ترسیم می‌کند، مستحکم‌ترین مسیر برای زندگی است و جامعه، خانواده، اقتصاد، فرهنگ و سیاستی که بر پایه قرآن بنا نهاده شود مستحکم خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1403 با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: شعار امسال بر ضرورت تقویت تولید و اقتصاد ملی با استفاده از قدرت مردم تأکید دارد و پروردگار متعال در آیه 277 سوره بقره بر اهمیت‌ایمان، عمل صالح، نماز و زکات تأکید دارد که همه این موارد می‌تواند به تقویت اقتصاد و تولید کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به ارزش والای خدمت به جامعه و مردم که سرلوحه کار کارکنان شرکت گاز استان خراسان جنوبی است افرود: مطابق قرآن کریم، خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست مى‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد؛ پس با خدمت و کمک به همدیگر می‌توان به رضایت الهی و لذت‌های جاودان آخرت رسید.

محمودی با اشاره به برگزاری مسابقات مقدماتی بهار در بهار با حضور نماینده رسمی شرکت ملی گاز ایران در شرکت گاز استان افزود: در این دوره از مسابقات 325 نفر از همکاران و خانواده‌های‌ ایشان در بخش‌های قرآن کریم، اذان، نهج البلاغه، مفاهیم، عکاسی، خطاطی و قصه گویی به رقابت می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: مسابقات قرآنی بهار در بهار هرساله در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر گسترش مفاهیم و فرهنگ قرآن کریم، با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان، خانواده‌ها و جوانان و ارتقای سطح معلومات و آموزه‌های قرآنی در شرکت‌های تحت مدیریت شرکت ملی گاز ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد