Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@22:46:29 GMT

سن زدگی گندم های استان تهران به صفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۱۲۵۹

کریم ذوالفقاری در حاشیه بازید از سیلوو کارخانه صنایع آرد ورامین در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت: وضع کیفیت گندم استان تهران امسال در مقایسه با سالهای گذشته تفاوت کرده که این نتیجه تلاش های کارشناسان و همکاری کشاورزان بوده است.

وی با تاکید برادامه روند افزایش کیفی تولید گندم اظهار کرد : هم اکنون خرید این محصول تضمینی با قیمت 1300 تومان به ازای هر کیلوگرم  است که با یک افت و بستگی به پاکی آن این مبلغ نیزتغییر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران سطح زیر کشت گندم دراین استان را حدود 40 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: خرید این محصول از نیمه دوم خرداد آغاز شده است و کشاورزان می توانند محصولات خود را به 12 مرکز خرید موجود تحویل دهند.

وی اضافه کرد: دراین مراکز خرید تلاش شده است تا بیشترین راحتی برای کشاورز و راننده کامیون ها فراهم شودتا این افراد خیلی معطل نشوند.

ذوالفقاری افزود:  تا کنون بیش از 35 هزار تن گندم از کشاورزان استان تهران  خریداری شده  و حدود 10 میلیاردریال نیز به آنها پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به پیش بینی خرید بیش از 200 هزار تن گندم از کشاورزان استان گفت: این برآورد ممکن است به علت وقوع طوفان ها وخسارت به مزارع با کاهش 30 تا 40 هزارتنی مواجه شود.

این مقام مسئول درپاسخ به سئوال علت تاخیر در پرداخت بهای گندم های خریداری شده گفت: این مسئله ای سراسری است وخاص استان تهران نیست علت آن هم محدودیت منابع مالی دولت و حجم سنگین مطالبات در یک مقطع زمانی مشخص است.

ذوالفقاری با بیان اینکه خرید گندم از فروردین تا شهریور در کشور طول می کشد افزود:تاخیر در پرداخت مطالبات موجب شرمند گی ما است اما تلاش می کنیم در یک پروسه چهار ماهه طلب زارعان پرداخت شود.

وی تاکید کرد: با وجود مشکلات مالی ، مرتب پیگیر منابع مختلف برای پرداخت سریع مطالبات گندم کاران هستیم .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خطاب به کشاورزان گفت: شما مطمئن باشید دخل وتصرفی در نحوه و نوبت پرداخت مطالبات صورت نمی گیرد زیرا همه خریدها به ترتیب زمان در سامانه ملی ثبت و به همین ترتیب نیز پرداخته می شود.

نیمی از گندم و جو تولیدی استان تهران در دشت ورامین کشت می شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ورامین رییس جهاد کشاورزی استان تهران افزایش کیفیت سن زدگی خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان

به گزارش خبرنگار مهر، علیقلی ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور و دبیر خانه کشاورز استان گلستان با توجه به بارش‌ها در استان‌های مختلف کشور به کشاورزان توصیه کرد و به مهر گفت: با توجه به بارندگی در برخی مناطق و دمای بالا، فضایی برای آفات گندم از جمله زنگ زرد، لکه سفید، سن زدگی و.... به وجود آمده که ضروری می‌کند کشاورزان رصد دائمی از مزارع داشته باشند.

وی افزود: در برخی مناطق با وجود اطلاع رسانی کشاورزان غفلت کردند و خسارت‌هایی به مزارع گندم وارد شد. اما بیشتر گندم کاران اگر چه سموم به اندازه کافی وجود نداشت به هر ترتیبی سمپاشی را انجام داده و از خسارت‌های سنگین‌تر جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش آگاهی و هشدارهایی که داده شد تقریباً در بسیاری از استان‌ها زنگ زرد و سایر آفات مهار شده است.

وی تاکید کرد: رصد مزارع با دقت بیشتر انجام شود زیرا در حال حاضر در بیشتر استان‌های کشور شاهد بارش هستیم و پس از آن با رطوبت و گرما هوا رو به رو خواهیم بود که فضای مناسبی برای رشد آفات است.

پیش‌بینی میزان تولید

ایمانی در ادامه سخنان خود به خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: سال گذشته کل تولید حدود ۱۳ میلیون تن بود که بیش از ۱۰ میلیون تن خرید تضمینی انجام شد. پیش بینی می‌شود امسال با افزایش تولید خرید تضمینی این محصول استراتژیک به حدود ۱۱ میلیون تن برسد.

وی گفت: اگر عوامل غیرمترقبه طبیعی مهار شود امکان تولید ۱۳ میلیون تن گندم در کشور وجود دارد.

مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور یادآور شد: گندمزارهای استان‌های شمالی با توجه به خشکسالی و رطوبت هوا و افزایش دما شرایط مساعدتری برای بروز آفات دارند. همچنین بارش در ۱۵ استان کشور بالا بوده و این باعث می‌شود تا گندم کاران دقت بیشتری به مزارع خود داشته باشند.

دل‌نگرانی گندم‌کاران

ایمانی با اشاره به نگرانی گندم کاران درباره خرید تضمینی محصولاتشان عنوان کرد: یکی از دغدغه کشاورزان مربوط به مطالبات بوده و امیدوارند امسال پرداخت مطالبات کشاورزان همچون سال قبل با دیرکرد چند ماهه انجام نشود.

وی درباره قیمت خرید تضمینی گندم هم گفت: امسال خرید تضمینی گندم هر کیلو گرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و خرید تضمینی گندم دوروم هم که در صنایع غذایی مانند ماکارونی مورد استفاده قرار می‌گیرد ۱۸ هزار تومان است.

کد خبر 6096924 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • قیمت گندم مشخص شد
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان