Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-02@06:06:00 GMT

افزایش تولید گیاه «آنتوریوم» در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۱۲۶۸

به گزارش وانانیوز، 

«حبیب جهانساز» در گفت‌وگویی، در بازدید از طرح احداث گلخانه پرورش گل آنتوریوم واقع در آستانه‌اشرفیه(جاده کیاشهر) گفت: مجتمع احداث گلخانه تولید گل شاخه بریده آنتوریوم به روش هیدروپونیک در سطح 1050 متر مربع احداث شده است.

وی افزود: در این مجتمع ۲۵۰ هزار شاخه گل در سال تولید می‌شود. میزان سرمایه‌گذاری بعمل آمده پانصد میلیون تومان است و از تسهیلات ۳۵۰۰ میلیون ریالی نیز برخوردار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانساز خاطرنشان کرد: این گیاه از بازارپسندی خوبی در کشور برخوردار است و ما به‌دنبال افزایش تولید گیاه آنتوریوم، در گیلان هستیم.

وی تصریح کرد: شرایط اقلیمی گیلان برای افزایش تولید گیاه آنتوریوم بسیار مناسب است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: طی 5 ماه آینده شاهد تولید نخستین آنتوریوم‌های گلخانه‌ای در گیلان خواهیم بود.

وی افزود: تولید این گل می‌تواند اشتغال خوبی را در استان به همراه داشته باشد.  

اسم علمی گیاه آنتوریوم، Anthorium scherzerianum و از خانواده Araceae  گیاهی است بومی گواتمالا و کوشاریکا که این گیاه مانند ساقه اصلی بوده و ارتفاع آن به بیش از ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر می‌رسد، دارای برگ‌های کمی پهن، سبز تیره و به طول بیش از ۱۸ سانتی‌متر  است.

 گل‌های گیاه آنتوریوم با اسپات قرمز، صورتی، زرد و یا سفید در اواخر بهار یا فصل تابستان ظاهر می‌شوند . گیاه آنتوریوم به نور ملایم ، محیط گرم ،خاک مرطوب احتیاج دارد.


انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی منطقه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان

اسدالله عباسی، در بازدید از طرح توسعه نهالستان توت در مزرعه ابریشم پرند فومن از کاهش واردات جعبه تخم نوغان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۵ هزار جعبه تخم نوغان به کشور وارد شد که این آمار امسال به ۳۶ هزار جعبه کاهش پیدا کرده و مابقی در داخل تهیه می‌شود.

او با تأکید بر لزوم توجه به تقویت تولید پیله ابریشم در گیلان افزود: ۵۱۰ تن معادل حدود ۲۹ درصد از تولید پیله‌ تر ابریشم کشور در این استان انجام می‌شود.

استاندار پیله ابریشم مورد نیاز کشور را ۳ هزار و ۳۰۰ تن دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های گیلان باید سعی کنیم که بخش اعظمی از نیاز کشور به پیله‌ تر در این استان تولید شود.

گیلان یک سوم پیله‌ تر ابریشم کشور را تولید می‌کند و استان‌های مازندران، گلستان و خراسان‌های رضوی و شمالی در رتبه‌های بعدی تولید پیله ابریشم قرار دارند.

توزیع تخم نوغان با قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان در ۱۱ مرکز توسعه نوغانداری و ۸ اداره جهاد کشاورزی استان گیلان از روز شنبه ۸ اردیبهشت آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • برخورداری ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت