Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@14:32:43 GMT

تاثیر کاهشی نشست آمریکا و کره شمالی بر قیمت طلا

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۳۲۲۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، به دنبال نشست مثبت آمریکا و کره شمالی و تقویت دلار، قیمت طلا کاهش یافت.

همچنین سرمایه‌گذاران در انتظار یک افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا هستند.

هر اونس طلا با 2.42 دلار افزایش 1298.07 دلار فروخته شد.

دنیل هاینس، تحلیلگر بانک ای ان زد گفت: «دلار تاکنون عامل مهمی در تعیین قیمت طلا بوده است و سرمایه‌گذاران، قطعا بیشتر تحت تاثیر این ارز هستند تا ریسک‌های ژئوپلتیکی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. من فکر می کنم که دلار عامل موثر اصلی در کوتاه مدت خواهد بود.»

ارزش دلار در برابر ین در روز سه شنبه به بالاترین میزان در 3 هفته گذشته رسید. همچنین ارزش سهام‌هایآسیایی به علت دیدار مقامات آمریکا و کره شمالی رشد کرد.

کاهش نگرانی‌های ژئوپلتیکی برای طلا کاهشی است زیرا این فلز گران بها به عنوان یک دارایی امن در زمان‌های بی‌ثباتی سیاسی دیده می‌شود.

به میزان زیادی انتظار می‌رود که کمیته بازار آزاد فدرال رزرو، نرخ بهره بانکی در آمریکا را در نشست دو روزه خود افزایش دهد.

بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ژاپن نیز این هفته نشست‌های سیاست‌گذاری دارند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۳۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام ثبات قیمت دلار مبادله‌ای/ یورو کاهشی شد

در معاملات امروز (۶ اردیبهشت) مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در معاملات امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز به‌ نرخ ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۶۰ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۹۴۰ تومان رسیده است. اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۹۱ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۹۶ تومان است.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • تدوام ثبات قیمت دلار مبادله‌ای/ یورو کاهشی شد
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی