Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@02:28:29 GMT

آقای رئیس جمهوری گزارش دهند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۴۴۲۸

آقای رئیس جمهوری گزارش دهند

اصلاح‌طلبان به‌رغم حمایت بی‌دریغشان از رئیس‌جمهوری، هیچ‌گاه در پی سهم‌خواهی نبوده‌اند/ در ایام انتخابات افراد متعددی می‌آیند و وعده‌های فراوانی می‌دهند، اما با پایان انتخابات، بخش عمده این وعده‌ها به‌فراموشی سپرده می‌شود/ این سبب می شود بخشی از جامعه معتقد باشد این وعده‌ها تاریخ مصرف دارند و از شرکت در انتخابات دلسرد شوند رحمت‌اله بیگدلی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی

ایران آنلاین /  کمتر کسی است که آوردگاه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ را از یاد برده باشد؛ در کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری سال گذشته، جریان مخالف رئیس‌جمهوری، شمشیرش را از رو بسته و مصمم بود آقای روحانی، نخستین رئیس‌جمهوری یک دوره‌ای ایران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روی این خواسته هم سرمایه‌گذاری سنگینی کرده بود و علاوه بر استمداد از ابر و باد و مه و خورشید و فلک، دستگاه عریض و طویل تبلیغاتی‌ای به راه انداخته بود تا با اخلال در مجاری اطلاعاتی مردم و تخریب آقای روحانی، وی را از مسند ریاست‌جمهوری به‌‌زیر بکشد‌!

در چنین فضای سنگینی اصلاح‌طلبان همانند سال ۹۲ مردانه پای کار آمدند و از جان مایه‌ گذاشتند و از صرف مال و آبروی خود برای توفیق آقای روحانی دریغ نکردند. خوشبختانه و به لطف خدا، برخلاف خوابی که مخالفان برای آقای روحانی دیده بودند، وی‌ نه تنها در انتخابات پیروز شد، بلکه ارتقای رأی معناداری هم داشت. این در حالی است که آقای هاشمی‌رفسنجانی‌ در دوره‌ دوم ریاست‌جمهوری‌‌اش با وجود اینکه انتخابات تشریفاتی بود و در واقع رقیبی هم نداشت، تنزل رأی معناداری داشت و حتی آقای خاتمی هم با وجود محبوبیت بی‌نظیرش‌ در انتخابات دوم ریاست‌جمهوری‌اش، چنین ارتقای رأی معناداری نداشت، اما آقای حسن روحانی قریب ۷ میلیون رأی بیش‌تر از دوره قبلی کسب کرد؛ آن هم در انتخاباتی بدون حرف و حدیث که به‌دلیل متفاوت بودن مجری‌ و ناظر مطلقاً امکان تصور کوچک‌ترین اعمال نفوذی هم‌‌ در نتیجه انتخابات در مخیله کسی خطور نکرده‌است. همه دیدیم که احد الناسی نتوانست ادعا کند که در این انتخابات یک رأی هم جا به جا شده است.
البته اصلاح‌طلبان به‌رغم حمایت بی‌دریغشان از رئیس‌جمهوری، هیچ‌گاه در پی سهم‌خواهی نبوده‌اند. خواسته اول و آخر اصلاح‌طلبان از آقای روحانی رئیس جمهوری که بارها هم گفته و بر آن تصریح و تأکید کرده‌اند، پایبندی به برنامه‌ها و وعده‌هایی است که در ایام انتخابات مطرح کرد.
متأسفانه در کشور ما در ایام انتخابات افراد متعددی می‌آیند و وعده‌های فراوان و بعضاً «فضایی» می‌دهند، اما با پایان انتخابات، بخش عمده این وعده‌ها به‌فراموشی سپرده می‌شود و همین نکته باعث شده است که بخشی از جامعه معتقد باشد که این وعده‌ها تاریخ مصرف انتخاباتی دارند و در نتیجه به‌تدریج از شرکت در انتخابات دلسرد شوند.
از‌ این‌رو شایسته است آقای روحانی برای اینکه مشمول چنین قضاوتی نشود، در آستانه سالگرد تشکیل دولت دوم‌ خود، درباره قول‌هایی که داده‌اند به مردم گزارش بدهد.
آقای روحانی باید به‌صورت شفاف گزارش دهد که برنامه‌های ایشان تا چه میزان تحقق یافته و چه موانعی بر سر تحقق وعده‌های دیگر وجود دارد و از همه مهم‌تر برای پاسخگویی هر چه بیش‌تر به مطالبات مردم، چه تدبیری اندیشیده است؟
آقای روحانی و دولتش‌ باید در زمینه مسائل بین‌‌المللی، مشکلات ناشی از تخلفات امریکا درباره برجام، مشکلات اقتصادی و کند بودن حرکت کشور به‌سوی پشت سر گذاشتن رکود اقتصادی، موانع موجود بر سر راه تأمین حقوق شهروندی و اقدامات انجام‌شده در خصوص رفع حصر و... توضیحات شفاف و اقناعی به‌مردم بدهند./ ایران 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بازدید 12 ولادیمیر پوتین، این سیاستمدار کهنه کار ۷۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد. مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین در کرملین برگزار شد. مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری
  • مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس