Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس هیئت تحقیق و تفحص از معادن کشور در مجلس گفت: تحقیق و تفحص از معادن کشور باعث شد تا هزار معدنی که در دست برخی اشخاص نااهل بود، پس گرفته شود و به دولت بازگردد. نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، از اتمام «تحقیق وتفحص از معادن کشور» از سوی مجلس خبر داد.
وی افزود: گزارش این تحقیق و تفحص در روز‌های آتی تحویل کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاض پور تاکید کرد: تحقیق و تفحص از معادن کشور باعث شد تا هزار معدنی که در دست برخی اشخاص نااهل بود، پس گرفته شود و به دولت بازگردد.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از معادن کشور تاکید کرد: همچنین این تحقیق و تفحص باعث شد تا افرادی که میلیارد‌ها میلیارد بدهی خود را به دولت پرداخت نکرده‌اند بدهی خود را پرداخت کنند.
قاضی‌پور ادامه داد: در راستای این تحقیق و تفحص متوجه شدیم که تعدادی از مدیران کل در بخش صنعت و معدن حتی نمی‌دانستند که درحوزه خود چند معدن دارند که این تفحص باعث شد تا تعریفی در این بخش شکل گیرد.
وی اظهار داشت: در این تحقیق وتفحص تلاش کردیم مسئله اهلیت در واگذاری معادن به درستی مورد واکاوی قرار گیرد و این مسئله به طور دقیقی اجرا شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه باید معادن را جایگزین بخش نفت کنیم تاکید کرد: در این تحقیق و تفحص مشخص شد که چه مقدار استخراج داریم وخام فروشی ما درچه حدی است.
وی تصریح کرد: در بحث خام فروشی فرآورده‌های معادن به ارقامی دست پیدا کردیم که باید گفت متاسفانه اکثر معادن دست به خام فروشی می‌زنند.   پیشتر در جریان گفت‌وگوی تفصیلی میزان با داریوش اسماعیلی رئیس کمیته معدن مجلس شورای اسلامی عنوان شد در حال حاضر حدود ۵ هزار و ۶۰۰ معدن در کشور داریم که بیش از ۲ هزار معدن غیر فعال هستند.   همچنین مطرح شد که آورده فعلی معدن و محصولات معدنی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که  می‌تواند تا ۵ برابر یعنی به حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.   بیشتر بخوانید: انقلاب معدنی در راه است
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نادر قاضی پور تحقیق و تفحص از معادن صنایع و معادن مدیران کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدودیت میلیاردها یورو دارایی روسیه در سوئیس

کشور سوئیس با وجود ادعای بی طرفی حدود ۱۳ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه را مسدود کرده که این امر جنجال‌هایی را در این کشور به لحاظ تاریخی بی طرف به راه انداخته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس" آلمان، سوئیس دارایی های حدود 13 میلیارد یورویی روسیه را مسدود کرده و باعث ایجاد اختلاف در مورد بی طرفی تاریخی این کشور شد.

سوئیس حدود 13 میلیارد فرانک سوئیس (تقریبا 13 میلیارد یورو) از دارایی های روسیه در این کشور را مسدود کرده است.

همانطور که شرکت رسانه ای آمریکایی "بلومبرگ" گزارش می دهد، این شامل بیش از 7 میلیارد فرانک ذخایر و دارایی های بانک مرکزی روسیه است.

در مجموع 17 ملک و همچنین خودروهای لوکس، آثار هنری و مبلمان روسی در سوئیس مسدود شدند.

تصمیم سوئیس برای تصویب این تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه پس از آغاز جنگ اوکراین، جنجال قابل توجهی را در این کشور به طور سنتی بی طرف ایجاد کرده است. اگرچه فشارهای بین المللی برای انجام بیشتر این گونه اقدامات بر سوئیس وجود دارد، این گام در حال حاضر در داخل این کشور بحث برانگیز است.

به گزارش بلومبرگ فعالان برای برگزاری همه پرسی در مورد بی طرفی سوئیس به اندازه کافی امضا جمع آوری کرده اند. هدف آنها تثبیت این موضوع در قانون اساسی و جلوگیری از مشارکت در اقدامات اجباری غیرنظامی است که شامل تحریم نیز می شود.

وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکرایندرخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • مسدودیت میلیاردها یورو دارایی روسیه در سوئیس