Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول فنی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: همزمان با دومین سالروز درگذشت استاد حمید سبزواری معروف به پدر شعر انقلاب، منزل آن مرحوم پس از مرمت تبدیل به خانه شعر انقلاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، مجتبی کاویان مسئول فنی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه حکیم سبزواری امروز در جمع خبرنگاران گفت: منزل مرحوم سبزواری پس از مرمت تبدیل به خانه شعر انقلاب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مکان بر مبنای تفاهمنامه بین دانشگاه حکیم سبزواری و محسن ممتحنی پسر مرحوم سبزواری با هدف بهره برداری ادبی و فرهنگی به مدت ۱۵ سال به دانشگاه حکیم سبزواری واگذار شد.

کاویان ادامه داد: این بنا شامل سه بخش شرقی، مرکزی و غربی است که بخش شرقی آن از بین رفته، بخش مرکزی بنای جدیدی است و بخش غربی آن اثری تاریخی می‌باشد که قدمتش به دوره قاجار می‌رسد.

مسئول فنی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: بیشتر تمرکز بر مرمت بخش غربی بنا است. این بنا با همکاری گروه مرمت و احیای بناهای تاریخی دانشگاه حکیم سبزواری در سه تا چهار سال مرمت می‌شود. 

وی تصریح کرد: عملیات مرمت شامل دیوارچینی، تعمیر طاقها، تعویض پروازبندی‌ها، سبک سازی پشت بام، جداره سازی، تراش اندودها و اندود دوباره جداره ها و سرچین دیوارها است که بیش از دو میلیارد ریال اعتبار لازم دارد که از محل اعتبار پژوهشی دفتر ریاست دانشگاه سبزوار و وزارتخانه تامین می شود. 

محسن ممتحنی، فرزند ارشد استاد حمید سبزواری نیز گفت: مرمت منزل پدر سبب حفظ این خانه تاریخی و تبدیل آن به یک جاذبه گردشگری می شود.

ممتحنی افزود: در مجموعه فرهنگی که در منزل مرحوم استاد سبزواری ایجاد می‌ شود جایگاهی نیز برای حضور شعرا و فرهیختگان فراهم می شود.

محمد علی آبادی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز بیان داشت: مراسم دومین سالگرد استاد سبزواری امروز ۲۲ خرداد در سبزوار برگزار می‌شود.

علی آبادی افزود: نشست ادبی شعر در دانشگاه حکیم سبزواری و مراسم شعرخوانی در محل آرامگاه استاد سبزواری با حضور شاعران انقلابی کشور از برنامه های مراسم سالگرد پدر شعر انقلاب است.

حسین آقاممتحنی معروف به «حمید سبزواری» شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته سحرگاه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در سن ۹۱ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران چشم از جهان فروبست. وی روز ۲۶ خرداد در بوستان جانبازان شهر سبزوار به خاک سپرده شد.


از آثار استاد سبزواری می توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پدر شعر انقلاب حمید سبزواری مرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت پروژه مرمت خانه وثوق‌الدوله گفت: بالغ بر ۵۰ درصد مرمت خانه وثوق‌الدوله که در منطقه ۱۴ قرار دارد، انجام شده است. به احتمال بسیار قوی این پروژه تا نیمه اول سال به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مرمت سازه‌ای خانه فروغ فرخزاد که در منطقه ۱۱ تهران قرار دارد، انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این خانه ثبت میراث ملی است، برای مرمت آن نیاز بود که تغییرات سازه‌ای و مرمتی در کمیته تخصصی میراث فرهنگی تصویب شود؛ به همین علت مرمت خانه فروغ فرخزاد کمی کندتر پیش می‌رود.

وی گفت: با این حال به احتمال بسیار قوی این خانه نیز تا نیمه دوم سال افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091940

دیگر خبرها

  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • اظهارات جدید علم‌الهدی درمورد وقایع دانشگاه‌های آمریکا؛ ببینید چطور استاد دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • مجتهدی حال فلسفی‌اش از قال فلسفی‌اش بیشتر بود
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال