Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@14:25:50 GMT

احتمال رؤيت هلال ماه شوال در روز پنچ شنبه

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۷۲۶۹

احتمال رؤيت هلال ماه شوال در روز پنچ شنبه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ محمد صالح نجف؛مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی قم  با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در زمینه احتمال رؤیت هلال ماه شوال اظهار کرد: رؤیت هلال ماه بر اساس محاسبات مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی امسال بر دو مبنای چشم غیر مسلح و چشم مسلح برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد:‌ رؤیت هلال ماه با چشم غیرمسلح در بخش‌های جنوب غربی قاره آسیا و شرق و شمال شرقی قاره آفریقا با توجه به ارتفاع و میزان نور دارای شرایط بحرانی است بنابراین شرایط دیگری باید وجود داشته باشد تا امکان رؤیت باشد.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی قم با بیان اینکه در غرب قاره آفریقا و آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و آمریکای شمالی احتمال رؤیت با چشم نیز وجود دارد گفت: در این مناطق با توجه به وضعیت جوی احتمال رؤیت هلال ماه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در مناطقی مانند شمال و شرق قاره آسیا و شمال اروپا هلال ماه با چشم غیر مسلح مشاهده نمی‌شود و کارشناسان احتمال رؤیت با تلسکوپ را در این مناطق بحرانی دادند و احتمال رؤیت هلال ماه در مناطق جنوب غربی قاره آسیا، شمال آفریقا و بخشی از جنوب قاره اروپا با تلسکوپ و چشم مسلح وجود دارد.

نجف با بیان اینکه بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌های کارشناسان احتمال رؤیت هلال ماه شوال با چشم مسلح برای روز پنجشنبه 24 خرداد امسال وجود دارد گفت: در این روزها شرایط جوی چندان ثابت و پایداری وجود ندارد البته اگر هوا صاف باشد می‌توان رهگیری و رصد هلال ماه را انجام داد.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی قم خاطرنشان کرد: اعزام تیم رصد برای روز پنجشنبه صورت می‌گیرد و گروه‌های رصد در رصدخانه امام علی، اطراف قم و یک یا دو گروه دیگر در شهرهای مختلف مانند کرمان مستقر می‌شوند.

وی عنوان کرد: برخی از همکاران مرکز به صورت مشترک با ستاد استهلال در شهرهای مختلف کشور ارتباط دارند که گزارشات آنها دریافت می‌شود.

انتهای پیام/الف

احتمال رؤيت هلال ماه شوال با چشم مسلح در روز پنجشنبه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرویس فرهنگی رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، در دوران امامت امام صادق (ع)، به علت ضعف حکومت اموی، آزادی بیشتری برای ابراز عقیده به وجود آمد و بحث‌های علمی بسیاری در موضوعات مختلف در گرفت.

 این آزادی علمی و دینی که برای کمتر امامی از ائمه دوازده گانه وجود داشت، سبب شد تا شاگردان امام آزادانه در مباحث علمی شرکت کنند. ابان بن تغلب گزارش کرده است که مردم در مسجد از او سؤالات فقهی شان را می پرسیدند.

امام صادق(ع) با استفاده از این فرصت، روایات فراوانی در زمینه های گوناگونِ فقه، کلام و...بیان کرد. به گفته ابن حَجَر هیتمی، مردم از او دانش های فراوان نقل می کردند و آوازه او به همه جا رسیده بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۳ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۵؛هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۳ استان
  • پوکو F6 پرو بار دیگر رؤیت شد؛ این بار با پردازنده پرچمدار و ۱۶ گیگابایت رم
  • هشدار نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • هشدار نارنجی هواشناسی به چند استان
  • هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • بارندگی‌ها در استان بوشهر تا شنبه تداوم دارد/ احتمال بارش تگرگ
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در مازندران