Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران، طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه کاهش تخلفات ساختمانی و افزایش مقررات ساخت و ساز را تصویب کردند.

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در جریان شصت و نهمین جلسه خود، طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه کاهش تخلفات ساختمانی و افزایش مقررات ساخت و ساز را در دستور کار قرار دادند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: با توجه به گستردگی تخلفات ساختمانی و افزایش بی رویه آن از یک سو و ضعف و ناکارآمدی فرایندهای موجود در پیشگیری و جلوگیری از وقوع و گسترش تخلفات ساختمانی شهرداری موظف به آسیب شناسی دقیق و ارائه برنامه جامع در این خصوص می شود.
وی گفت: مدت زمان مقرر برای تهیه این لایحه سه ماه است و در دوران گذشته شورای شهر، مصوبات خوب اما منفک از هم در این حوزه تصویب شد.
زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز پیشنهاد اضافه شدن نام شورای عالی استانها به بند مرتبط با پیگیری تبدیل شدن تخلفات ساختمانی به جرم را ارائه و تصریح کرد: ایجاد قوانین مربوط به جرم انگاری تنها توسط مجلس شورای اسلامی امکان پذیر است و این موضوع عملیاتی نخواهد شد مگر اینکه از سوی شورای عالی استانها پیگیری شود.
سید محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه پیش بینی های لازم برای تهیه لوایح قضائی از طریق نهادهای قانونی مشخص شده است گفت: من طرفدار کاهش عناوین جرم هستم که برهمین اساس می توان جرم هایی را که کارآمدی ندارند را حذف کرد.
وی گفت: این در حالی است که موضوع تخلفات ساختمانی لازم است در قالب جرم آورده شود چرا که با یک مخالفت یا موافقت در این حوزه میلیاردها تومان پول جا به جا می شود.
میر لوحی تاکید کرد: نباید پیگیری به صورت انحصاری از شورای عالی استانها باشد و می توانیم از سه مسیر ممکن موضوع را به مجلس ارائه کنیم.
حجت نظری، عضو دیگر شورای شهر تهران با بیان اینکه قوه قضائیه نیز می تواند چنین لایحه ای را به مجلس ارائه کند گفت: جرم انگاری فقط مصوبه مجلس شورای اسلامی مقدور است.
نظری خاطر نشان کرد: آنچه مورد دسترس تر، منطقی تر و راحت تر می تواند برای شورا انجام گیرد پیگیری موضوع از طریق شورای عالی استانها است.
همچنین در این جلسه با رای اعضای شورای شهر نماینده این شورا برای حضور در کمیته انضباطی سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران و نماینده نماینده شورا برای تحریر دفاتر قانونی در شهرداری، سازمان ها و شرکت های وابسته تعیین شدند.
تصویب پرونده 6 باغ در صحن شورای شهر تهران از دیگر مصوبات این جلسه بود.

* طرح جامع برج میلاد تهیه شود
همچنین رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران بر لزوم تهیه طرح جامع برج میلاد تاکید و هر نوع ساخت و ساز پیرامون این برج را بر اساس قانون منوط به تصویب این طرح عنوان کرد.
سالاری درباره لزوم تدوین طرح جامع برج میلاد و اراضی پیرامون آن گفت: برغم اینکه مجموعه برج میلاد محل حضور مردم و گردشگران است و به یک تفرجگاه ملی و منطقه ای تبدیل شده، هنوز برای این مجموعه و اراضی پیرامون آن، طرح جامعی تهیه نشده است.
وی افزود: در شورای شهر دوره قبل هم در این مورد تذکرات زیادی داشتیم و در نهایت کمیسیون ماده 5 مصوبه ای تصویب کرد که بر اساس آن شهرداری ملزم به تدوین طرح جامع شد و بر این اساس تا زمان تصویب این طرح نباید هیچ ساخت و سازی در پیرامون برج انجام شود.
سالاری با بیان اینکه متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی ایران در دوره گذشته ساخت و سازی را در اطراف برج آغاز کرده، اعلام کرد : پس از پیگیری های شورای شهر این ساخت و ساز متوقف شده است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه در فرآیند گذار و تغییر شهردار از قالیباف به نجفی ساخت و ساز دوباره شروع شده ،خواستار توقف پروژه شد و اعلام کرد: در زمان شهرداری آقای نجفی هم تفاهم کردند و بالای 50-60 هزار متر مربع اضافه بنا در حال ساخت است.
سالاری با بیان اینکه متاسفانه اصول شهرسازی و معماری و اصول طرح تفصیلی و طرح جامع هم رعایت نمی شود، افزود: گودبرداری مجموعه فاز دوم برج میلاد سال هاست رها شده است و بارها هم کمیسیون عمران تذکر دادند و ابراز نگرانی کردند.
وی در ادامه با بیان این نکته که بر اساس گزارش های رسیده، مجموعه برج میلاد در حال ساخت ساختمان اداری است، عنوان کرد: پس از پیگیری های شورای شهر، شهردار منطقه 2 و معاونان او می گویند که آنجا ما را راه نمی دهند.
وی گفت: این یعنی مجموعه برج میلاد خود را مانند سازمانی مانند نوسازی اراضی عباس آباد می داند و فکر می کند که خودش می تواند تصمیم بگیرد.
سالاری با اشاره به لزوم تدوین سریع طرح جامع برج میلاد گفت: از آنجایی که برج میلاد در حوزه استحفاضی منطقه 2 است شهردار منطقه و همکارانش باید بدون مجوز نظارت مستمر از برج میلاد داشته باشند.
برج میلاد؛ برج مخابراتی چندمنظوره ای است که با ارتفاع ۴۳۵ متر به عنوان بلندترین برج ایران در شمال غربی تهران،ساخته شده است این برج ششمین برج بلند مخابراتی جهان و به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریبا از همه جای تهران نمایان است و به یکی از نمادهای تهرن تبدیل شده است.
تهرام/7244/ 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي شهر كاهش تخلفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم

شهردار رباط کریم گفت: ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است که در فضایی به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع ساخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رباط کریم، حمیدرضا اللهیاری ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه مترو رباط کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مکان‌یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران و توسط شهرداری تهران تعیین شده و شهرداری رباط کریم بر اساس توافقات صورت گرفته آن را اجرا خواهد کرد.

 وی افزود: در شروع به کار به عنوان شهردار رباط کریم به مردم قول هایی دادم که بخشی از آنها عملی شده و امروز با افتخار شاهد تحقق وعده ساخت ایستگاه مترو هستیم. 

شهردار رباط کریم در ادامه به مصوبات سفر ریاست جمهوری به رباط کریم اشاره کرد و گفت: مصوب شده بود که این ایستگاه توسط شهرداری تهران ساخته شود اما به دلایلی امکان پذیر نبود و ما تصمیم گرفتیم این کار را برای مردم رباط کریم به سرانجام برسانیم.

رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد

اللهیاری در پایان با بیان اینکه ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است، خاطرنشان کرد: این ایستگاه در فضایی به مساحت 2700 متر مربع ساخته می‌شود که طول سکوی ایستگاه 145 متر در دو طرف خواهد بود و هر طرف 7 متر عرض خواهد داشت. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود