Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@14:50:48 GMT

استهلال ماه شوال توسط ۱۳۰ گروه رصد در سطح کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۷۷۷۰

استهلال ماه شوال توسط ۱۳۰ گروه رصد در سطح کشور

مسئول ستاد استهلال قم با بیان اینکه در کشور ۱۳۰ گروه رصد استهلال ماه شوال را انجام می‌دهند، گفت: بر اساس محاسبات علمی به این نتیجه رسیدیم که روز جمعه عید فطر است، اما پس از بحث‌های رویت و دریافت گزارشات به نتیجه قطعی در این زمینه می‌رسیم.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام سهرابی در نشست بررسی رویت‌پذیری هلال ماه شوال اظهار داشت: برخی اوقات هلال با تلسکوپ قابل رویت نیست، اما با یک دستگاهی که متصل به تلسکوپ می‌شود و حکم دوربین را دارد، قابل مشاهده است، اما برای مراجع شیعه قابل تأیید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد هلال ماه با هواپیما نیز از بحث‌هایی است که دارای اختلاف است، رویت هلال قبل از غروب خورشید نیز از جمله مسائل اختلافی است.

مسئول ستاد استهلال قم با بیان اینکه در کشور ۱۳۰ گروه رصد، استهلال ماه شوال را انجام می‌دهند، بیان کرد: شهادت شهود درباره رویت هلال قبلاً شیوع بیشتری داشت، اما هم‌اکنون با توجه به گسترش فن‌آوری‌ها شاهد کاهش این مسئله هستیم.

سهرابی ادامه داد: گروه‌هایی که در سراسر کشور استهلال ماه شوال را انجام می‌دهند نتایج آن‌ها توسط مسئولان استان‌ها به دفتر مقام معظم رهبری ارسال می‌شود و پس از بررسی اینکه با موازین علمی منطبق است یا نه در اختیار ایشان قرار گرفته می‌شود و ایشان بر‌اساس ادله اعلام قطعی می‌کنند.

مسئول ستاد استهلال قم تصریح کرد: بر‌اساس محاسبات علمی به این نتیجه رسیدیم که روز جمعه عید فطر است، اما پس از بحث‌های رویت و دریافت گزارشات به نتیجه قطعی در این زمینه می‌رسیم.

سهرابی با اشاره به عوامل مؤثر در اثبات اول ماه گفت: فاصله زمین از ماه، مدت مکث، زمان غروب خورشید، عوامل جوی نظیر دما، فشار و رطوبت، غبار و شفافیت آسمان، وضعیت جغرافیایی از نظر طول و عرض و ارتفاع، عوامل انسانی مثل قدرت تفکیک چشم از جمله این عوامل است.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003TUy

منبع: فردا

کلیدواژه: استهلال ماه شوال گروه رصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک امتیاز، نتیجه رقابت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با حریفان در مسابقات هندبال کشور

۲ نماینده کهگیلویه و بویراحمد در هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال کشور با یک شکست و یک تساوی به کار خود پایان دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، تیم‌های هندبال نفت و گاز گچساران و فرازبام خائیز دهدشت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال عصر امروز_ یکشنبه، دهم اردیبهشت_ مقابل حریفان خود صف‌آرایی کردند که نتیجه آن یک تساوی برای گچسارانی‌ها و یک باخت برای نماینده دهدشت بود.

تیم نفت و گاز گچساران در مقابل میهمان خود تیم پرواز هوانیروز با نتیجه تساوی ٢٧-٢٧ متوقف شد و در پایان هفته نوزدهم با کسب نوزده امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

تیم فرازبام خائیز دهدشت نیز در مقابل میزبان خود تیم رده سومی شهید شاملی کازرون با نتیجه ٣٢-٢۵ شکست خورد تا همچنان با چهار امتیاز در قعر جدول دوازده تیمی رقابت‌ها قرار داشته باشد.

کد خبر 749180

دیگر خبرها

  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • شکایت سپاهان و نساجی رد شد
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت
  • یک امتیاز، نتیجه رقابت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با حریفان در مسابقات هندبال کشور
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند