Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری خوزستان با اشاره به مشکلات گروه ملی صنعتی فولاد گفت: هیأت مدیره بانک ملی کشور هیچ‌گونه درکی نسبت به مسائل و مشکلات خوزستان ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی بحرینی‌مقدم" افزود: بانک ملی به عنوان مالک گروه ملی صنعتی فولاد خوزستان مکلف به حل مشکلات این شرکت قدیمی است، اما با سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی و بی‌برنامگی به مشکلات استان دامن می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: تا به امروز مجموعه پرسنل و مدیران استان با پیگری فراوان و مجدانه سعی بر حل مشکلات شرکت مذکور کرده‌اند و از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند ولی در کمال تاسف و تعجب عوامل بانک از مسئولیت‌ها شانه خالی می‌کنند و عملا مدیران استان را رو در روی پرسنل قرار می‌دهد.

بحرینی‌مقدم تاکید کرد: قطعا از این به بعد بانک می‌بایست جوابگوی عملکرد خود باشد و با پذیرش مسئولیت‌ها در اسرع وقت مشکلات شرکت و پرسنل را حل کند. قطعا عواقب هرگونه کم‌کاری و سهل‌انگاری مستقیما متوجه هیأت مدیره بانک خواهد بود و در برابر قانون پاسخگو خواهند بود.

معاون استاندار خوزستان در پاسخ به اینکه سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بزرگ نظیر شستا،  صندوق بازنشستگی یا بانک‌های دولتی فرصت است یا تهدید، گفت: خوزستان به لحاظ داشتن منابع عظیم نفت، گاز و کشاورزی و به دلیل تنوع زمینه‌های اقتصادی همیشه مورد توجه سرمایه‌گذاران بوده و هست؛ شرکت‌های دولتی و هلدینگ‌ها با داشتن منابع عظیم مالی و برخورداری از رانت بسیاری از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری را از بخش خصوصی گرفته‌اند.

این مقام مسئول افزود: تا این مرحله مشکلی متوجه استان نیست و به نوعی فرصت است، اما عملکرد این‌گونه شرکت‌ها در مدیریت بنگاه‌های اقتصادی تأسیس شده نشان می‌دهد که نگاه صددرصد دولتی به اداره شرکت‌ها باعث شده که کوچک‌ترین حساسیتی نسبت به مسائل جاری شرکت و مباحث توسعه‌ای نداشته باشند و عملا مدیران استانی را با چالش‌ها و معضلات جدی مواجه می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: این در صورتی است که هیأت مدیره و مدیر عامل این شرکت‌ها به عنوان حیاط خلوت این مجموعه‌های سرمایه‌گذاری نقش بازی کرده و باعث استفاده از نیروهای ناکارآمد و غیرکیفی و غیربومی در این شرکت‌ها شده است. بسیاری از این شرکت‌ها با زیان انباشته فراوان و نداشتن برنامه توسعه‌ای عملا وبال گردن مدیران استانی می‌شوند که در مواقع بحران هیچ‌کدام از مدیران پاسخگوی مشکلاتشان نیستند و نهایتا تهدید جدی را متوجه استان می‌کنند.

بحرینی‌مقدم در پایان تاکید کرد: ضروری به نظر می‌رسد که این‌گونه شرکت‌ها سرمایه‌گذاری در انتصابات هیأت مدیره و مدیران عامل با مقامات استانی هماهنگی کامل داشته باشند که از حمایت‌های استانی برخوردار باشند و بتوان از ظرفیت نیروها و مدیران بومی استفاده کرد و هم در برنامه‌های توسعه‌ای از ظرفیت‌های استانی استفاده کند، در غیر این‌صورت به نظر می‌رسد لازم است استانداری در نحوه تعامل با این‌گونه شرکت‌ها تجدیدنظر جدی کند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، ابوطالب شفقت روز دوشنبه در نشست با فرماندهان فراجای استان لرستان گفت: استان لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تعامل مردم و پلیس، عامل موفقیت پلیس است افزود: تحقق اهداف و ماموریت‌های نیروی انتظامی در سایه تعامل مردم با پلیس محقق می‌شود و در این راستا براساس گزارش‌های اعلام شده در لرستان فرایند خوبی وجود دارد.

استاندار لرستان با اشاره به تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و صحنه‌هایی که از خشونت پلیس علیه دانشجویان معترض در دانشگاه‌های امریکا منتشر شده افزود: رفتار پلیس امریکا نسبت به دانشجویان، استادان و فیلسوفانشان بدترین رفتار انسانی است و این درحالی است که جامعه امنیتی ما با حضور مردم ایجاد امنیت می‌کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900949

دیگر خبرها

  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم
  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند
  • با این حیاط خلوت چه کنیم؟!
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟