Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ یک گلدان چینی استثنایی که برای امپراطور چیانلونگ، امپراتور چین در سال‌های ۱۷۳۵ تا ۱۷۹۶ ساخته و چند دهه در یک اتاق زیر شیروانی به فراموشی سپرده شده بود، روز سه شنبه در حراجی ساتبیز در پاریس به قیمت ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به فروش رسید.
گلدان چیانلونگ را یک تبعه چینی حاضر در سالن ساتبیز خریداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گلدان رکورد گران قیمت‌ترین اثر خارجی فروخته شده در این حراجی را از زمان افتتاح این حراجی و همچنین رکورد گران قیمت‌ترین اثر چینی فروخته شده در فرانسه را شکست.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، این گلدان کاملا سالم که ارزش آن بین ۵۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار یورو برآورد شده است، با تصاویر رنگارنگی از چشم اندازی از چندین گوزن با کاج‌هایی در اطراف آن و قله‌هایی پوشیده در غبار که رنگ صورتی در آن غالب است، تزئین شده است. در پایه این گلدان یک «نشان حکومتی» شش کاراکتری دیده می‌شود.
این گلدان که در داخل یک جعبه کفش ساده به حراجی ساتبیز منتقل شده است، احتمالا در اواخر قرن ۱۹ وارد فرانسه شده و به همراه دیگر آثار چینی در یک اتاق زیرشیروانی خانواده‌ای که ارزش آن را نمی‌دانستند، نگهداری می‌شد.
آثار دوره امپراطوری چیانلونگ بسیار پر طرفدار است. آوریل گذشته یک کاسه چینی متعلق به این دوره در حراجی ساتبیز هنگ کنگ به قیمت ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به فروش رسید.
همچنین دسامبر ۲۰۱۶ یک مهر امپراتوری متعلق به همین دوره در یک حراجی در پاریس ۲۱ میلیون یورو به فروش رسید که رکوردی جهانی محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: چین گلدان بین الملل حکومت کاسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۱۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دلار، یورو و درهم توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت دلار، یورو و درهم در بازار مبادله ارز و طلای ایران به شرح زیر است:

کد خبر 748281

دیگر خبرها

  • قیمت دلار امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
  • قیمت دلار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند