Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@16:08:16 GMT

اعزام ۱۵ گروه به منظور رویت هلال ماه شوال

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۴۳۴۷

اعزام ۱۵ گروه به منظور رویت هلال ماه شوال

خبرگزاری شبستان: مسئول ستاد استهلال استان مرکزی از اعزام ۱۵ گروه متخصص به منظور رویت هلال ماه شوال در استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام محمد حاجی پور، مسئول ستاد استهلال استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک شوال به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: امسال برای رویت هلال ماه شوال 15 گروه متخصص از کارشناسان علم نجوم تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه از این 15 گروه 3 گروه، در شهرستان اراک برای تعیین دقیق و اعلام عید سعید فطر به ارتفاعات شهر اراک اعزام می شوند، افزود: گروه های اعزامی متشکل از پنج تا 10 نفر متخصص هستند که با تجهیزات و امکانات کامل از ساعات اولیه روز پنجشنبه 24 خرداد فعالیت خود را برای رصد ماه شوال آغاز خواهند کرد.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه با برگزاری جلسات و نشست های مختلف برنامه ریزی های لازم برای اعزام این گروه ها و همچنین تدارکات، پشتیبانی و وسایل حمل و نقل این گروه ها تامین شده است، ادامه داد: اگر شرایط جوی مساعد باشد احتمال رویت هلال ماه شوال در ارتفاعات استان وجود دارد.

 

وی افزود: این ستاد ازروحانیت معظم و مردم مومن و متدین نیز تقاضا دارد که در صورت رویت هلال ماه با تلفن های های دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی به شماره 3247001 و 33247002 تماس گرفته و اعلام کنند.

 

مسئول ستاد استهلال استان مرکزی ادامه داد: اعضای ستاد استهلال استان مرکزی در رویت هلال ماه در تمامی طول سال حساسیت ویژه ای دارند.

 

حجت الاسلام حاجی پور همچنین به برنامه ریزی های انجام شده برای اقامه نماز عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: در 12 شهرستان استان 33 نماز جمعه و نقاط مختلف شهری و روستایی نماز عید سعید فطر با حضور مردم مومن و متدین استان مرکزی برگزار خواهد شد.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی بیان کرد: اگر روز جمعه عید باشدهمزمان با طلوع آفتاب نماز عید سعید فطر اقامه می شود و دیگر در این روز نماز جمعه اقامه نخواهد شد.

 

وی شرط قبولی نماز را کنار گذاشتن فطریه و کفار قبل از اقامه نماز دانست و اضافه کرد: مومنین اگر کسی را می شناسند می توانند فطریه ها و کفارهای خود را به آنها داده و در غیر این صورت به محل های جمع آوری فطریه و کفاره تحویل دهند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس اعلام دفتر مقام معظم رهبری فطریه امسال برای هر نفر 8 هزار تومان بر اساس گندم و 20 هزار تومان برای کسانی که قوت قالب آنها برنج است می باشد .

 

 

وی کفاره را برای هر روز روزه غیره عمد را 2 هزار و 500 تومان و برای هر روز روه عمدی 150 هزار تومان دانست.

 

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس روز قدس دولت حجت الاسلام ارزانی راهپیمایی روز قدس مساجد حسن روحانی قدس شهید مدافع حرم کارآفرینی حاجی پور ستاد استهلال ماه شوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله

این بالگرد در راستای تسریع عملیات جست‌وجو در منطقه یلی بدراق کلاله و پشتیبانی عملیات جست‌وجو از فرودگاه بین‌المللی گرگان به این منطقه اعزام شد.

بر اساس گزارش‌های دریافتی از هلال احمر امروز در سومین روز جستجو این بالگرد در مزارع روستای یلی بدراق کلاله در حال گشت زنی است و عملیات جست و جو برای پیدا کردن دختر مفقود شده ادامه دارد.

همچنین امروز تیم‌های زمینی جمعیت هلال‌احمر گلستان هم به تیم جستجو پیوستند.

قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: مفقود شدن یسنا دیدار، کودک ۴ ساله در روستای یلی بدراق کلاله عصر روز یکشنبه نهم اردیبهشت گزارش داده شد و از آن زمان تا کنون نیرو‌های امدادی و مردمی بی وقفه در حال جست‌وجو هستند.

او افزود: خانواده کودک هنگام کار در مزارع روستا و برداشت نخود متوجه مفقود شدن کودکشان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • تصادف رانندگی در آزادراه کاشان ـ قم با ۵ کشته و مجروح
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت