Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@18:49:46 GMT

تماس تلفنی ماکرون با ولی‌عهد ابوظبی درباره یمن

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۴۵۹۹

تماس تلفنی ماکرون با ولی‌عهد ابوظبی درباره یمن

ساعت 24- رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلنفی با ولی‌عهد ابوظبی درباره یمن گفت‌وگو کرده و در آن از طرف‌های درگیر در یمن خواست که از غیرنظامیان یمنی حمایت کنند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه سه شنبه شب با ولی‌عهد ابوظبی تلفنی گفت‌وگو کرده است.

ماکرون از طرف‌های درگیر در یمن خواست تا از هدف قراردادن غیرنظامیان یمنی اجتناب ورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملل نیز سه شنبه شب اعلام کرد که «تلاش خواهیم کرد مانع جنگ خونین در الحدیده که عواقب انسانی مخرب به همراه خواهد داشت، شویم.»

سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که همه طرف‌های سیاسی به راه حل سیاسی بحران یمن و توقف درد و رنج یمنی‌ها پایبند باشند.

سازمان ملل دیشب نیز اعلام کرد که اگر کار و فعالیت‌های بندر الحدیده در پی حملات ائتلاف سعودی به غرب یمن و تشدید درگیری‌ها متوقف شود، عواقب انسانی ناشی از آن، «فاجعه بار» خواهد بود.

سازمان ملل متحد پیش از این نیز تحولاتی را که در شهر بندری الحدیده یمن رخ می‌دهد، نگران‎کننده خوانده بود.

ائتلاف سعودی که در نبرد زمینی با نیروهای ارتش یمن و انصارالله در الحدیده متحمل شکست شده‌اند، حملات هوایی خود به این بندر مهم و استراتژیک را از بامداد امروز دوشنبه شدت بخشیدند.

تشدید حملات هوایی عربستان در شرایطی است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چند روز اخیر در جبهه‌های نبرد زمینی به پیشروی‌های خوبی در استان الحدیده دست یافته‌اند و برخی از مناطق اشغال شده ماننده الطائف و الجاح را بازپس گرفته‌اند.

منابع یمنی می‌گویند که در جریان عملیات پاکسازی منطقه الجاح بیش از ۵۰ نفر از شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی کشته شده و دهها نفر دیگر به اسارت در آمده‌اند.

به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان سعودی از حدود یک ماه پیش حمله به سواحل غربی یمن و «الحدیده» را شدت بخشیده‌اند، اما با مقاومت ارتش و کمیته های مردمی در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده‌اند. بندر الحدیده اصلی‌ترین مسیر ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن است.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی

رئیس جمهور فرانسه ضمن اعلام آمادگی برای ایفای نقش بیشتر در زمینه دفاع مشترک اروپایی، بازدارندگی هسته‌ای را عنصری اجتناب ناپذیر در این راستا دانسته و خواستار بحث درباره نقش این تسلیحات در دفاع مشترک اروپایی شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده که این کشور آماده کمک بیشتر به دفاع از اروپا است. به گفته وی بازدارندگی هسته‌ای که می تواند ارائه شود یک "عنصر اجتناب ناپذیر" است.

به این ترتیب امانوئل ماکرون، خواستار بحث درباره نقش سلاح های هسته‌ای در دفاع مشترک اروپا شده است. ماکرون در مصاحبه‌ای با گروه رسانه ای ابرا که روز شنبه منتشر شد، گفت: او می خواهد بحثی را آغاز کند که باید شامل دفاع موشکی، قابلیت های دوربرد و تسلیحات هسته ای برای کسانی باشد که آنها را دارند یا سلاح های هسته‌ای آمریکایی در خاک خود دارند.

وی افزود: بیایید همه چیز را روی میز بگذاریم و به آنچه واقعاً قابل اعتماد از ما محافظت می کند، بنگریم. وی افزود: فرانسه آماده است بیشتر در زمینه دفاع از اروپا ایفای نقش کند. از زمان برگزیت، فرانسه تنها قدرت هسته ای در اتحادیه اروپا بوده است.

ماکرون پیش از این هم در سخنرانی روز پنجشنبه خود در دانشگاه سوربن پاریس خواستار تقویت دفاع اروپایی شده بود. مکرون گفت: اروپای ما فانی است، می تواند بمیرد و این بستگی به تصمیمات ما دارد. او خواستار دفاع «معتبر» اروپا شد. وی تاکید کرده بود که بازدارندگی هسته‌ای که فرانسه در اختیار دارد "یک عنصر اساسی دفاع از قاره اروپا" است.

رئیس‌جمهور فرانسه هشدار داد که کشورهای اروپایی در صورتی که به ایالات متحده وابسته بمانند و نتوانند سیستم‌های دفاعی پیشرفته مستقر کنند دچار مرگ خواهند شد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، مدت هاست که توسعه صنعت هسته‌ای اروپا را ترویج می کند که شامل فرآوری اورانیوم نیز می شود. در فوریه 2022، او از چرخش در فرانسه به سمت گسترش مجدد انرژی هسته‌ای خبر داد و وعده ساخت تا 14 راکتور جدید را داد.

ماکرون این موضوع را با بیان اینکه انرژی هسته‌ای کم انتشار است و به تامین مستقل انرژی کشور کمک می کند، توجیه می کند. منتقدان خاطرنشان می کنند که فرانسه حدود نیمی از اورانیوم مورد نیاز نیروگاه های هسته‌ای را از قزاقستان و ازبکستان وارد می کند.

بریتانیا و فرانسه تنها دو کشور اروپایی ناتو هستند که چنین سیستم های تسلیحاتی دارند. ماکرون پیش از این در سال 2020 به آلمان و دیگر شرکای اتحادیه اروپا پیشنهاد داده بود که درباره همکاری اروپا در زمینه بازدارندگی هسته‌ای صحبت کنند که تا کنون بی پاسخ مانده است.

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیمتماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال