Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@14:01:19 GMT

پیر میخانه سحر جام جهان‌بینم داد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۵۷۹۶

پیر میخانه سحر جام جهان‌بینم داد

حالا چند سالی است بخصوص در برنامه‌های تلویزیونی ویژه ماه مبارک رمضان از حضور شاعران نه به عنوان یک مهمان یا به تعبیری زینت‌المجلس، بلکه به‌عنوان یک عنصر فعال در برنامه اعم از مجری یا کارشناس بهره برده می‌شود؛ بابی که باید آن را اتفاقی فرخنده و مبارک دانست. طبیعی است شاعران به دلیل تجربیات ادبی بسیار و طبع روان و لطیف و دامنه مطالعات گسترده، گزینه‌هایی هستند که می‌توانند در یک برنامه تلویزیونی بیشتر مخاطب را در بحر عمیق معارف ببرند و البته در نیمه راه، دست او را رها نکنند و به منزل بازگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال در سحرهای رو به پایان رمضان 97 مخاطبان علاوه بر میزبانی از مرتضی امیری اسفندقه در شبکه یک، شاهد برنامه‌ای با عنوان «خوان نیاز» از شبکه سوم سیما با اجرای حامد عسکری هستند. او شاعری است که لحظات نابی در اشعارش می‌توان سراغ گرفت و این حالات را در اجرای سحرگاهی او نیز می‌توان یافت. اتفاقی که با حال و هوای سحر همراهی بسیاری دارد و برای مخاطب سحرگاهی رمضان یک اتفاق مثبت است، زیرا سحر زمان خلوت و آرامش است و حامد عسکری این نکته را رعایت می‌کند و به بیننده‌اش احترام می‌گذارد. به قول حافظ «پیرمیخانه سحر جام جهان‌ بینم داد، و اندر آن آینه از حُسن تو کرد آگاهم.»

به تعبیری او با توجه به زمان سحر که فرصت و زمانی برای دریافت‌های روحانی است آیتم‌ها و حتی لحن خود را تنظیم می‌کند. همچنین احترام به حال بیننده نیز نکته دیگری است که بالاتر مورد اشاره قرار گرفت و در اجرا و قسمت‌های مختلف برنامه به چشم می‌آید و این نشان‌دهنده آن است که او مخاطب و مدیوم تلویزیون را می‌شناسد و بر همان اساس برنامه‌ای ویژه سحرهای ماه رمضان تولید کرده است.

حسام آبنوس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شعر شاعران ماه رمضان جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند

دریافت 256 MB کد خبر 6087706

دیگر خبرها

  • «برمودا» همه رازها را افشا می‌کند حتی راز آقای مجری!
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • با این سرمربی خیلی به حضور در المپیک خوش‌بینم
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود