Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:44:12 GMT

زیرساختهای لازم گردشگری در استان سمنان فراهم نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۶۳۴۲

زیرساختهای لازم گردشگری در استان سمنان فراهم نیست

سمنان -ایرنا- نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که زیر ساخت لازم گردشگری به معنی واقعی در سمنان وجود ندارد، گفت: صنعت گردشگری در این استان با هدف کاهش آمار بیکاری و رونق کسب و کار باید بیش از پیش توسعه یابد.

غلامرضا کاتب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جاذبه های طبیعی و تاریخی استان سمنان منحصر به فرد است و برای افزایش اشتغال باید به صنعت گردشگری بیش از پیش توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: دولت برای ایجاد اشتغال پایدار علاوه بر ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی باید به سایر ظرفیت هایی پنهان این استان توجه بیشتری کند.
وی خاطرنشان کرد: زیرساختهای لازم گردشگری در این استان وجود ندارد ولی باید برای جذب گردشگر به برنامه هایی که سایر استان های موفق کشور در این بخش داشته اند، توجه کرد.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت تدبیر و امید برنامه های راهبردی را در رابطه با توجه و توسعه صنعت گردشگری در کشور ارایه داد اما باید برای تحقق این برنامه ها مسوولان فرا بخشی عمل کنند.
وی با بیان این که در برخی از شهرهای گردشگری استان حتی یک هتل چند ستاره برای جذب مسافر وجود ندارد، گفت: نباید برای حضور گردشگران تنها به جلوه های طبیعی تکیه کرد و باید به زیرساخت های گردشگری هم نگاه ویژه ای داشت.
کاتب تصریح کرد: گردشگری یک اصل و یک فرآیند راهبردی است و علاوه بر توجه به حضور گردشگر در منطقه باید به نوع رفتار مسافران به طبیعت نیز توجه شود تا آیندگان از این نعمت های خدادادی بهره مند شوند.
وی بیان داشت: تنها نباید در برخی از ایام پرتردد سال زنگ خدمات گردشگری در کشور به صدا در آید و استان سمنان به دلیل برخورداری از طبیعت چهار فصل، باید پذیرای گردشگران در تمام فصول سال باشد.
تقویت زیرساخت های اقامتی حوزه گردشگری و شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری از اهداف استان سمنان برای تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این حوزه است به طوری که در 2 سال گذشته 26 اقامتگاه بوم گردی و چند هتل در استان گشایش یافت و اکنون 6 اقامتگاه بوم‌گردی و چند هتل در شهرستان های مختلف در حال دریافت مجوز فعالیت و ساخت است.
استان سمنان هشت شهرستان و بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صنعت گردشگري سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج نماد عظمت امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حج نماد عظمت و وحدت امت اسلامی است و باید از این فرصت برای نمایش همگرایی بیشتر جامعه اسلامی استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر شنبه در همایش متمرکز کاروان‌های حج تمتع اردبیل، گفت: چشم جهان همه جهانیان به وحدت و همگرایی امت اسلامی در کنگره عظیم حج دوخته شده تا شکوه و عظمت آنها را در این کنگره بزرگ امت اسلامی شاهد باشند.

وی تصریح کرد: این فرصت استثنایی باید قدر دانسته شده و بیش از هر زمان دیگر کمک کنیم تا این آیین ارزشمند امت اسلامی با اقتدار کامل برگزار شده و حجاج ایرانی نیز به عنوان پیشتاز نمایش فرهنگ و عظمت و کرامت جامعه اسلامی وظیفه خطیر خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حج امسال با توجه به شرایط خاص جامعه اسلامی از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است و باید در این حج اعلام بیزاری خود را از استکبار جهانی نشان داده و بر همگرایی بیشتر امت اسلامی و دفاع از مظلومان جهان تلاش کنیم.

عاملی افزود: فرصتی که حج فراهم می‌آید، فرصت استثنایی برای نشر معارف اصیل اسلام و مکتب نبی مکرم اسلام است که هم در مکه و هم در مدینه باید حجاج با اخلاق، رفتار و شایستگی سلوک خود نشان دهند که جامعه اسلامی از غنای فرهنگی، ادبی و معرفتی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در خانه خدا انتظار می‌رود در کنار اعمال توحیدی، زمینه برای وفاق و همدلی امت اسلامی فراهم آید تا بتوانند از فرصت فراهم شده برای نمایش وحدت و انسجام بیشتر بهره برده و زمینه خوار شدن استکبار جهانی و تمامی مستکبران را فراهم کنند.

امام جمعه اردبیل به حجاج استان اردبیل توصیه کرد تا بیشتر از سایر مسائل حاشیه‌ای، به اصل موضوع حج و آداب آن توجه کرده و با شناخت اسرار و رموز آن سعی کنند تا خود را بیشتر با کاروان و برنامه‌های آن همسو و هم ردیف کنند.

عاملی اضافه کرد: همایش آموزشی، توجیهی زائران استان اردبیل فرصتی استثنایی فراهم کرده تا در مصلای اردبیل بتوانند اعمال حج را به صورت نمادین انجام داده و بیش از گذشته با اسرار حج و معنی و معارف آن بیش از گذشته آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: امیدواریم در حج امسال شرایطی فراهم آید تا امت اسلامی بتوانند بهترین نمایشی از همبستگی خود را نشان داده و در نقطه مقابل زمینه بیزاری و انزجار از نظام کفر و استکبار فراهم آید.

انتهای پیام/131

دیگر خبرها

  • ثبت نام نمایندگان رسانه‌ها به منظور پوشش دیدار ایران و ازبکستان
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است