Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان – ايرنا – رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: افزايش بهره وري در تمام بخش ها، بهترين پاسخ براي استفاده از منابع محدود آبي و رسيدن به بيشترين ميزان توليد است.

شهرام طهماسبي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مشکل کمبود آب يک مساله ملي است و زنجان هم از اين قاعده مستثني نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآورشد: اين مشکل به خصوص در محور ابهر تا زنجان که بيشترين فشار فعاليت اقتصادي و جمعيتي وجود دارد، محسوس و مشهودتر است و بيشترين افت منابع زير زميني وجود دارد.
طهماسبي اظهار کرد: بخش کشاورزي پاسخگوي نياز روزمره مردم و متصل به امنيت غذايي کشور است و اين امنيت نبايد با خطر مواجه شود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: با وجود اهميت بخش کشاورزي، هدف استان نيست که با بهره کشي بيش از حد از منابع اين بخش فعال باقي بماند، از همين رو از سال گذشته اجراي اقداماتي خاص در اين حوزه آغاز شده است.
وي اعلام محصولات جايگزين با نياز آبي کم، محدود ساختن ساعت مصرف برق در چاه هاي هوشمند، معرفي ارقام با صرفه اقتصادي بالا و ايجاد انگيزه در کشاورزان را از مهمترين برنامه هاي پيش بيني شده در اين زمينه اعلام کرد.
طهماسبي تاکيد کرد: با وجود اين اقدامات، کشت محصولات ممنوع در زنجان اعلام نشده است و بيشترين تلاش متمرکز بر ايجاد انگيزه و معرفي جايگزين هاي مناسب براي محصولات با نياز آبي بالا بود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: نمي توان مردم را براي اجراي برنامه اي ملزم ساخت، بلکه بايد با ايجاد مشوق هاي لازم آنان را تشويق به اجراي برنامه ها به خصوص در حوزه صرفه جويي و افزايش بهره وري کرد.
وي ادامه داد: در اين حوزه اقدامات ترکيبي بايد انجام شود و در کنار اصلاح شيوه هاي کشاورزي، با کمک سدهاي موجود آب مورد نياز روستاهاي مواجه با کم آبي را برطرف ساخت و راه هاي افزايش بهره وري در تمام بخش هاي کشاورزي، صنعت و بهداشت را معرفي کرد.
90 درصد منابع آبي زنجان در بخش کشاورزي مصرف مي شود و 100 روستاي اين استان با مشکل کم آبي مواجه هستند.
3001/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد

منابع مصری که به نامشان اشاره نشده به پایگاه خبری «العربی الجدید» گفته اند که یک هیأت اسرائیلی وارد قاهره شد که سه ساعت به طول انجامید.

در این سفر برگه اصلاح شده پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی که شامل برخی نقطه نظرات و برخی نکات اصلاحی بود که حماس آن را درخواست کرده بود، در اختیار دولت قاهره قرار داده شد.منابع مصری به جزییات و موارد اصلاح شده هیچ اشاره‌ای نکردند.

به نظر می‌رسد که تحرکات کشور‌های ذینفع در مذاکرات برای برای رسیدن به آتش بس دوباره در غزه قوت گرفته است.

در همین راستا نیز آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در یک سفر منطقه‌ای برای رایزنی درمورد آتش‌بس در غزه وارد منطقه شده و دقایقی پیش پس از سفر به عربستان و اردن وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

از سوی دیگر، دیوان امیری قطر نیز سه شنبه شب گزارش داد که تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر با یکدیگر درخصوص آتش بس در غزه تلفنی گفتگو کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر بخشی از کمبود بارش در بخش کشاورزی را جبران کرد
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی درآذربایجان غربی
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد