Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:25:26 GMT

برنامه جدید ترجمه گوگل با عکس گرفتن از متون

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۹۳۵۱

برنامه جدید ترجمه گوگل با عکس گرفتن از متون

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، این بسته هم با گوشی های اندرویدی و هم با سیستم عامل iOS شرکت اپل سازگاری دارد.

یکی از مزایای نصب این بسته امکان ترجمه دقیق نوشته ها و تابلوهایی است که کاربر آنها را در اماکن عمومی مشاهده می کند. برای این کار تنها کافی است کاربر دوربین گوشی را فعال کرده و در برابر نوشته های موجود بگیرد تا ترجمه آنها به زبان پیش فرض مد نظر وی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قابلیت قبلا نیز در مترجم گوگل فعال شده بود، اما حتی در مورد ترجمه زبان های لاتین به یکدیگر نیز به درستی عمل نمی کرد و ترجمه های مخدوشی ارائه می کرد. با افزوده شدن هوش مصنوعی به حالت ترجمه آفلاین مترجم گوگل مشکلات یادشده تا حدزیادی برطرف شده و حتی ترجمه از زبان هایی مانند چینی و روسی به شکل بهتری صورت می گیرد.

نسخه آفلاین مترجم گوگل که از قابلیت های هوش مصنوعی برخوردار است، به ۵۹ زبان زنده دنیا در دسترس است که از جمله آنها می توان به فارسی، انگلیسی، عربی، چینی، آلمانی و هندی اشاره کرد. حجم این بسته هوشمندساز برای هر زبان به ۳۵ مگابایت می رسد. این خدمات بر روی انواع گوشی های تلفن همراه در دسترس است.

افزوده شدن این خدمات به مترجم گوگل به طور تدریجی صورت می پذیرد و قرار است تا دو روز دیگر عموم کاربران بتوانند از خدمات مذکور استفاده کنند. نکته قابل تامل اینکه بارگذاری برنامه مترجم گوگل از پلی استور این شرکت از داخل ایران ممکن نیست، اما با مراجعه به فروشگاه های آنلاین داخلی می توان این برنامه را بارگذاری و نصب کرد.

کد خبر 4319866

منبع: مهر

کلیدواژه: اپلیکیشن موبایل ترجمه گوگل هوشمندسازی نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت اطلاعات سلول بنیادی فناوری نانو گوگل ایالات متحده آمریکا ناسا موبایل پهپاد بد افزار فیس بوک شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجمه و شرح «فصوص الحکم» به قلم علی شالچیان منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ترجمه و شرح «فصوص الحکم» به قلم علی شالچیان ناظر، پژوهشگر و استاد متون عرفانی و آثار محیی الدین ابن عربی، از سوی انتشارات سلوک ما وارد بازار نشر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این کتاب دو جلدی در 1240 صفحه نگارش یافته است و مشتمل بر تحقیقات گسترده و با استناد به بیش از 300 منبع نگارش یافته است و کم و بیش نظرات جمعی از شارحان فصوص همچون کاشانی و قیصری و ابن ترکه اصفهانی و مهائمی و جامی و بالی افندی و نابلسی را نیز در بر دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترجمه و شرح «فصوص الحکم» به قلم علی شالچیان منتشر می‌شود
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار