Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@07:08:07 GMT

مصوبه مجلس کانادا الزام آور نيست

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۹۸۴۲

مصوبه مجلس کانادا الزام آور نيست

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – مجلس عوام کانادا روز سه شنبه طرحي را تصويب کرد که خواستار توقف عادي سازي روابط با ايران شده است اما اين مصوبه الزام آور نيست.

به گزارش ايرنا، تارنماي خبري تورنتو سان در اين باره نوشت: مشابه اين طرح ماه گذشته درسناي کانادا به راي گذاشته شد، اما آن زمان به موجب مخالفت سناتورهاي منصوب دولت از تصويب بازمانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين تارنما افزود:نتيجه راي‌گيري روز سه شنبه موجب غافلگيري شد وپس از حمايت محافظه‌کارها، اولين فردي که درحمايت از آن قيام کرد، خود «جاستين ترودو» نخست وزير کانادا بود. اعضاي کابينه نفرات بعدي بودند.
روزنامه کانادايي ادامه داد: طرح مذکور با محکوم کردن «حکومت ايران» خواستار «توقف فوري هر گونه مذاکرات يا گفت وگو باتهران براي احياي روابط ديپلماتيک» شده است.اين مصوبه گر چه الزام ‌آور نيست، اما حمايت حزب حاکم و نخست وزير کانادا از آن را مي‌توان نشان دهنده چرخش مواضع در قبال تهران باشد.مشخص نيست که چه موضوعي موجب اين چرخش ناگهاني شده است.شايد آنطور که يک منبع امنيتي گمانه زني مي‌کند، رئيس جمهوري آمريکا در اجلاس گروه هفت ترودو را در اين زمينه تحت فشار گذاشته باشد. دليل ديگر هم مي‌تواند کسب حمايت جامعه ايرانيان مخالف جمهوري اسلامي در کانادا باشد که نارضايتي شان از ترودو رو به افزايش گذاشته است.
تورنتو سان نوشت: کانادا در سال 2012 روابط خود را با ايران قطع کرد. پس از روي کار آمدن دولت ليبرال «جاستين ترودو»، تهران و اوتاوا براي از سر گيري روابط ديپلماتيک وارد گفت و گوهاي اوليه شدند. به تدريج نشست هايي با حضور مقام هاي دو طرف برگزار شد و سرانجام وزيران امور خارجه دو کشور در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد در سال 2016 با يکديگر ديدار کردند.با وجود گام هاي ياد شده، دو کشور تاکنون به موجب موانع متعدد قانوني و مخالفت هاي سياسي، نتوانسته اند اقدام به بازگشايي سفارتخانه ها و از سرگيري روابط کنند.
شبس ** 9386 **1917**1479
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی

‌روابط عمومی فرودگاه شهدای خرم آباد اعلام کرد: پرواز شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران - خرم آباد امروز، جمعه به دلیل شرایط نامساعد جوی در خرم آباد، به مبدا بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، روابط عمومی فرودگاه شهدای خرم‌آباد اعلام کرد: پرواز ساعت 15 امروز به شماره پروازی 1006 شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران به خرم آباد به علت شرایط جوی با تصمیم خلبان به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • واترپلو قهرمانی جوانان جهان؛ همگروهی ایران با چین و کانادا
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • قدردانی کودکان غزه از تحصن ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و کانادا
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده