Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:23:25 GMT

افزایش 82 میلیون دلاری دارایی دختر و داماد ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۱۶۹۸

افزایش 82 میلیون دلاری دارایی دختر و داماد ترامپ

تهران – ایرنا – تارنمای خبری بی بی سی نوشت:در پی انتشار ارقامی از درآمدهای دختر و داماد دونالد ترامپ که نشان می دهد درسال اول ریاست جمهوری وی بیش از 82میلیون درآمد داشته اند، خانواده ترامپ به استفاده از مقام ریاست جمهوری در راستای تامین منافع شخصی متهم شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای این شبکه خبری انگلیس، رسانه های آمریکا افشا کردند که ایوانکا دختر ترامپ و جرد کوشنر دامادش در نخستین سال خدمت خود به عنوان مشاوران ارشد رئیس جمهوری آمریکا، از راه تجارت 82 میلیون دلار درآمد داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به عبارتی دیگر، ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر پس از ورود به کاخ سفید نیز به سرمایه گذاری های سنگین و تجارت در حوزه املاک ادامه داده اند.
سرمایه های جانبی که به جیب این مشاوران ارشد کاخ سفید رفته، شبهاتی را در مورد احتمال تعارض منافع به وجود آورده است و به این ترتیب خانواده ترامپ به استفاده از مقام ریاست جمهوری برای منافع شخصی متهم شده اند.
تعارض منافع (Conflict of interest) یا «رانت میز» به حالت و وضعیتی اطلاق می‌شود که شخص یا اشخاصی از یک طرف در مقام و مسؤلیت مورد اعتماد دیگران قرار می‌گیرند و از طرف دیگر خود دارای منافع شخصی یا گروهی مجزا و در تقابل و تعارض با مسؤولیت مورد نظر هستند. به بیان دیگر، فرد به‌صورت ناخواسته و در حالت بی‌طرفی در شرایطی قرار ‌گیرد که میان منافع شخصی و حرفه‌ای او تضاد ایجاد شود.
به نوشته بی بی سی، این زوج به منظور پیوستن به تیم ریاست جمهوری دونالد ترامپ از تمام پست های خود در شرکت های مختلف دست کشیدند اما کوشنر و همسرش سهام خود را به ترتیب در حوزه املاک و خط تولید پوشاک و اکسسوری حفظ کردند.
بنابر گزارش ها، ایوانکا ترامپ در نخستین سال فعالیت دولتی خود 3.9 میلیون دلار از سرمایه گذاری در هتل بین المللی ترامپ و بیش از 5 میلیون دلار از برند شخصی خود درآمد داشته است.
به گزارش این رسانه انگلیسی، دختر رئیس جمهوری آمریکا همچنین 2 میلیون دلار از موسسه ترامپ و 289 هزار دلار از کتاب خود با عنوان زنان شاغل درآمد داشت و همسرش بیش از 5 میلیون دلار از یک مجتمع مسکونی در نیوجرسی آمریکا درآمد داشته است. اینها بخش هایی از درآمدهای افشا شده این دو نفر است.
از سوی دیگر به نوشته واشنگتن پست، درآمد کوشنر در بخش املاک خانوادگی به حدود 70 میلیون دلار هم می رسد.
براساس نوشته این رسانه آمریکایی، دارایی های کوشنر و ایوانکا ترامپ درسال 2017 (97-1396) به ترتیب بین 179 میلیون تا 735 میلیون دلار و 55.3 میلیون تا 75.6 میلیون دلار بوده است.
این ارقام اواخر روز دوشنبه در غیاب ترامپ که برای دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی واشنگتن را به مقصد سنگاپور ترک کرده بود، از سوی کاخ سفید منتشر شد.
اروپام**9418**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تعارض منافع ايوانكا ترامپ جرد كوشنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا اطمینان داد «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت ونزوئلا را متوقف کند.

به گزارش مشرق، از خبرگزاری افه، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در کاراکاس به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: ما در این دوره چهار ماهه (بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴/ اوایل دی تا اوایل اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد دلار ضرر داشتیم.

مادورو با رد «باج‌خواهی دائمی امپراتوری آمریکای شمالی»، مخالفان دولت از جناح «راست افراطی» از جمله ماریا کورینا ماچادو رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که اعمال «تحریم‌های جدید» علیه شرکت نفت دولتی این کشور (Pdvsa) را از دولت آمریکا خواستار شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با این حال اطمینان داد که «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت این کشور را متوقف کند؛ رشدی که هر چند «با سرعت کمتر» از حد انتظار، در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ «حفظ شد».

در این راستا، مادورو پیش‌بینی کرد این کشور با اتکا به «تلاش‌های خود»، سال ۲۰۲۴ را با تولید نفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بست که در مقایسه با ۸۷۴ هزار بشکه در روز، در مارس گذشته (اسفند- فروردین)، افزایش ۳۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین افزود که در این کشور «الگوی اقتصادی متنوع و جدیدی متولد شده است که رشد آن را تضمین می‌کند» و «به تحریم‌ها و مجوزهای ایالات متحده وابسته نیست»، که «در نظر دارد یک مدل استعمارگری را تحمیل کند».

دولت آمریکا به تازگی (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهدهای انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازارهای بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در انتقاد از تصمیم واشنگتن مبنی بر تمدید مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، دولت آمریکا را متهم کرد که به تعهدهای مربوط به لغو «همه تحریم‌های جنایتکارانه» اعمال شده علیه این کشور حوزه کارائیب عمل نکرده است.

دیگر خبرها

  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری