Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:19:38 GMT

واردات نفت هند از ایران به بیشترین میزان رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۲۲۹۹

واردات نفت هند از ایران به بیشترین میزان رسید

دهلی نو -ایرنا - واردات نفت هند از ایران در مه سالجاری (اریبهشت - خرداد) به 705 هزار بشکه در روز افزایش یافت که این میزان بالاترین میزان از سال 2016 تاکنون بوده است .

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'اکونومیک تایمز'، بر اساس داده های سازمان کشتیرانی هند، واردات نفت هند از ایران در ماه مه در مقایسه با ماه قبل از آن 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد افزایش داشته که این میزان درمقایسه با سال گذشته 45 درصد افزایش نشان می دهد.
بر اساس گزارش رسانه های ایران، صادرات نفت ایران به جهان در ماه مه به 2.7 میلیون بشکه نفت خام در روز رسید که این مقدار بیشترین سطح صادرات نفت تهران از زمان لغو تحریم های بین المللی در سال 2016 است.
پالایشگاه های نفت هند در سال 2017 به دلیل اختلاف با ایران در مورد حق توسعه میدان گازی فرزاد ب مجبور به کاهش واردات نفت خود از تهران شدند اما در ماه آوریل سالجاری در نتیجه سیاست های نفتی جدید ایران، پالایشگاه های نفتی هند اقدام به افزایش واردات نفت خود از ایران کردند.
'نیارا انرژی' یا 'اسار اویل' که شرکت روس نفت دارای سهام اصلی در این شرکت است در ماه جاری واردات نفت خود از ایران را کاهش داد. در ماه مه این پالایشگاه بزرگترین مشتری هندی نفت ایران بود و روزانه 200 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کرد.
'دارمندرا پرادان' وزیر نفت هند هفته گذشته اعلام کرد دهلی نو سیاست انتظار را اتخاذ کرده است و اثرات تحریم های آمریکا علیه ایران را بررسی خواهد کرد.
هند در پنج ماه اول سال 2018 ، 583 هزار و 500 بشکه نفت خام در روز از ایران نفت وارد کرد که این مقدار 6.5 درصد بیشتر از واردات نفت این کشور در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته است.
در ماه گذشته ایران همچنان پس از عراق و عربستان سعودی سومین صادر کننده نفت هند باقی ماند.
در مجموع هند در ماه مه 4.34 میلیون بشکه نفت خام در روز وارد کرد که این مقدار 2.8 درصد بیشتر از سال گذشته است.
مجموع تقاضای نفت خام هند حدود 4.6 میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد. هند یکی از معدود کشورهایی بود که در دوران تحریم‌ها به خرید نفت از ایران ادامه داد.
این کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی،افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری،نیازش به انرژی افزایش یافته است.
آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد که تا سال 2040 هند یک چهارم از انرژی تولیدی در جهان را مصرف کند.
آساق**267**1424 *1600 **1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هند واردات نفت ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته، در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.

آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.

تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور