Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ هوشنگ عشایری روز چهارشنبه در نشست با شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرستان های استان قزوین افزود: روح اصلی حاکم بر طرح بازآفرینی شهری، اجتماع محور بودن آن است زیرا دولت به هیچ وجه قصد دخالت مستقیم در آنرا ندارد.
وی با اشاره به تجربه های تلخ و شیرین گذشته در خصوص طرح های بافت فرسوده در کشور، یادآور شد: بهسازی و نوسازی دهه 70، توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی در اواخر دهه 70 و اجرای مسکن مهر از جمله طرح های مورد اجرا در خصوص بافت های فرسوده شهرهای کشور بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل بازآفرینی شهری ایران به رویکرد جدید دولت در حوزه بافت ناکارآمد شهری اشاره و اضافه کرد: روح و محور اصلی این طرح مبتنی بر اجتماعی محور بودن و مشارکت مردم محله ای آن بوده که با توجه به شکل گیری و مشارکت های محلی و به کارگیری نظر مردم در آن، به زمان زیادی نیازمند است.
وی با بیان اینکه ارتقای سطح توانمندی اجتماعی و اقتصادی مردم ساکن در محلات باید به طور واضح تعریف شود، گفت: ظرفیت های کالبدی، مقام سازی، توسعه خدمات روبنایی و زیر بنایی نیز باید مورد شناسایی و در راس برنامه های این ستاد در استان ها اجرا شود.
عشایری، شهرداران را به عنوان دبیران ستاد بازآفرینی در کشور دانست و گفت: همه اختیارات این ستاد به مدیران شهری واگذار می شود و نباید فراموش کرد اجرای برنامه ملی باز آفرینی بدون شک باعث کاهش فقر، جلوگیری از بحران هویت و آسیب های اجتماعی می شود.
در ادامه این نشست شهرداران شهرستان های استان به بیان دیدگاه ها، مشکلات و الزامات قانونی در بافت های فرسوده شهری مناطق خود پرداختند.
استان قزوین دارای یک هزار و 350 هکتار بافت فرسوده شهری است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری معاون وزیر راه و شهرسازی ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند