Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اقدام مالی (Financial Action Task Force) یا همان FATF در سال ۸۹ میلادی از سوی کشورهای گروه ۷ شکل گرفت و یک گروه بین دولتی است که هدف توسعه و پیشرفت واکنش بین المللی نسبت به پولشویی را دنبال می‌کند. آفتاب‌‌نیوز : گروه اقدام مالی، تیر ماه سال 95 و به دنبال اجرای برجام و نیز برخی اقدام های ایران در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، نام ایران را از فهرست کشورهایی که لازم است علیه آنها اقدام های متقابل اتخاذ شود برای مدت یک سال تعلیق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور دولت با ارسال لایحه‎ای به مجلس خواستار تصویب قانونی این موضوع از سوی ایران شد اما با مخالفت‎های جدی در مجلس روبرو شد.
به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ این در حالی است که نائب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است: FATF ساختاری نظام مند برای مقابله با فساد مالی است که در آن حساب و کتاب شفاف می شود.
مسعود پزشکیان در جلسه شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان قم افزود: اگر یک ساختار نظارتی پولی و مالی در کشورمان وجود داشت، بیش از 10 هزار میلیارد مفقود نمی شد که همه از آن اظهار بی اطلاعی می کنند و موسسات مالی و اعتباری این بلا را سر مردم نمی آوردند. 
وی با بیان این که FATF بحث کاملا تخصصی است که باید کارشناسان متخصص در رابطه با آن سخن بگویند، اظهار داشت: متاسفانه برخی در کوچه و خیابان از مردم درباره FATF مصاحبه می کنند، حتی کسانی که در تلفظ آن مشکل دارند، درباره آن نظر می دهند، یک عده هم خیال می کنند که در همه زمینه ها می توانند نظر بدهند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که FATF از زمان تولد پول تا خاک شدن آن را معلوم و مشخص می کند، خاطرنشان کرد: دولت های نهم و دهم بیش از 750میلیارد دلار از نفت و فرآورده های آن درآمد کسب کردند که با آن می شود همه چیز را در کشور دگرگون کرد، اما امروز نمی دانیم سرنوشت این همه پول چه شده است.
مطهری: برخی فقط می‌خواهند به دولت ضربه بزنند
علی مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که جنس مخالفت ها با «FAFT» و لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) از چه جنسی است به عصر ایران گفت: بعضی‌ها به این دلیل مخالفت می کنند که واقعیت و ماهیت مطلب را به درستی نمی دانند و از روی دلسوزی مخالفت می کنند آنها فکر می کنند که اگر این لوایح تصویب شوند کشور دچار خود تحریمی می شود و ممکن است سپاه پاسداران،حماس و حزب الله به عنوان تروریست مطرح شوند ‌و مشکلاتی برای ما ایجاد شود.
نماینده مردم تهران ادامه داد: عده ای نیز به این دلیل مخالفت می کنند که اهداف انتخاباتی و سیاسی دارند و کاری به محتوای این لوایح ندارند و صرفا می خواهند به دولت ضربه بزنند.
عضو کمیسیون فرهنگی افزود: واقعیت این است که این لایحه هیچ خطری برای کشور ندارد و مرجع اعلام مصادیق تروریست سازمان ملل است و سازمان ملل اینگونه نیست که به آسانی گروهی را تروریست معرفی کند. اینکه آمریکا اعلام کند حزب الله تروریست است تاثیری در دنیا ندارد، آنها می گویند حزب الله تروریست است و ما می گوییم اسراییل تروریست است اما هیچ کدام برای دنیا ملاک نیست بلکه ملاک برای دنیا نظر سازمان ملل است.
نایب ریس مجلس تصریح کرد: سازمان ملل گروه‌های تروریستی را مشخص کرده است و‌ روند اعلام تروریست خواندن گروه‌ها در سازمان ملل روند خیلی سختی است و کار به این آسانی ها نیست.
وی خاطرنشان کرد: فرض کنیم که در آینده یکی از این گروهها را تروریست اعلام کنند که ما راه خروج از این کنوانسیون را مشخص کرده ایم و می توانیم از آن خارج شویم. کد خبر: ۵۲۸۷۲۲ تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مجلس مسعود پزشکیان علی مطهری تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به اینکه تقوا بهترین توشه برای انسان‌ها در قیامت به شمار می‌رود، اظهار کرد: انسان تقوا داشته باشد، نورانی و آگاه می‌شود و بصیرت پیدا می‌کند، چرا که بهترین توشه برای آخرت تقوا و یقین است.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته کار و کارگر و اهمیت آن و نشست مقام معظم رهبری با این قشر زحمتکش افزود: ۱۴ میلیون کارگر در کشور در حال فعالیت هستند که با خانواده‌هایشان حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند لذا شاهد ظرفیت بالای جامعه کارگری هستیم و زندگی مردم با تولیدات کارگران آمیخته شده است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه مسؤولان بایستی به قشر کارگری توجه ویژه داشته باشند، ادامه داد: عمده مواد غذایی و کالاهای مصرفی ما محصول تلاش کارگران است که توجه ویژه به جایگاه کار و کارگر را می‌طلبد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» تصریح کرد: اگر تولید اتفاق بیفتد، ثروت ایجاد می‌شود و با ثروت رفاه می‌آید و رفاه آسایش و آرامش جامعه، صادرات و اشتغال را به دنبال دارد لذا باید بنابر تاکیداتی که مقام معظم رهبری نیز داشته‌اند مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت الله فلاحتی به در پیش بودن روز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته معلم اضافه کرد: شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ ما و اسلام شناسی بود که به آموزه‌های اسلامی معتقد و زبان شناس بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه افق نگری و دورنگری در آثار علامه شهید مطهری تبلور یافته است، تصریح کرد: شهید مطهری متفکری بود که هنوز اندیشه‌های او می‌تواند پاسخگوی شبهات روز باشد.

آیت الله فلاحتی به تلاش کم نظیر شهید مطهری در پاسخ به شبهات و آثار منتشر شده به جا مانده از ایشان گفت: اگر کسی یک دوره آثار شهید مطهری را مطالعه کند می‌تواند اسلام شناس شود که بتواند پاسخ شبهات دنیای معاصر را دهد.

وی با اشاره به اینکه ما ۱۰۰۰ کیلومتر با کشور مسلمان پاکستان نوار مرزی داریم، ادامه داد: بخاطر بعضی جرایم گروهک‌ها بستر مرزها رو می‌خواستند ملتهب کنند که سفر رئیس جمهور برای رفع این التهابات بود که با تفاهم نامه‌های صورت گرفته انجام شد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب یک وحدت رویه ملی و جهانی تشکیل شده است، اضافه کرد: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد.

نماینده ولی فقیه گیلان با قدردانی از رسانه‌ها بابت پوشش خوب اخبار حملات موشکی ایران به اسرائیل غاصب گفت: ان شاالله به زودی شاهد نابودی اسرائیل در جغرافیای تاریخ اسلام باشیم.

کد خبر 6089022

دیگر خبرها

  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • ضربه راهبردی ایران به رژیم صهیونیستی از نگاه عباس عبدی
  • ضربه راهبردی ایران به اسرائیل از نگاه عباس عبدی
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!